Gå til innhold

Mateusz Kostrzewa

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Fint å høre Dato notert..
  2. Både kapteinen og styrmannen har go sans for humor også, her er de på letterman :grin: [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pHwSEWsjIsQ
  3. Med forbehold om delay grunnet sommerdekk gjennom østerdalen :crazy:
  4. Nydelig hvis det blir sim!! Vi er med! Da snakker jeg for Daniel Klepp Rune Gilberg Jensen Meg
  5. Hehe, ja en 737 kan være ganske "jumbo" i forhold til en mygg for eksempel :grin:
  6. Au, det der måtte bråke "litt" i det det skjedde...
  7. Jepp, de skal også få A380 som skal brukes på Værnes-Ørlandet ruta... :crazy:
  8. Roger, takker og bukker.
  9. Da lærte jeg noe nytt! Siden jeg ser at svarene kommer ekstremt fort Øyvind :grin: Så spør jeg igjen, hvorfor står EPR over/forran N1 på feks MD-11 eller 747? Vil det si at den er viktigere å følge med på enn N1? Meget takknemlig for svar,
  10. Aha, ser EPR er lik for alle ja. Men da dukker det opp et anna spørsmål som som jeg har grublet på og ikke finner noe konkret svar på, altså: Hva er det EPR representerer? Greit nok at det står for "Engine power ratio" Men hvis jeg feks har en N1 på 95%, så vet jeg at turbinen går med 95% av full ytelse.. Men på feks MD-11 eller 747 med P&W motorer så får jeg servert en EPR på 1.44 av FMC etter kalkulert derate. Hva vil dette si? 1.44 hva?
  11. Mateusz Kostrzewa la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hvis man ser på throttle spakene på DETTE bilde så er det tydelig at det er mest power på motor 1 og minst på motor 4, hvorfor i all verden er det omvendt på instumentene da?? Det er helt tydelig at N1 er størst på motor 4 og minst på motor 1... WHY? Har jeg gått glipp av noe her?
  12. HAHA! Var ny for min del :grin:
  13. "Information Vodka is on board" :grin:
  14. Var en fin formasjon, men ikke så veeldig impnerende her heller... Fly sakte rett fram kunne de ha gjort med 6 stk C172 også