Gå til innhold

Thomas Andresen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Produsert av: Southern Star Xanadu, Network Ten Australia Gikk på lufta i 1997 og 1999. Også sendt på NRK på fredagskvelden for lenge siden. Er det noen her inne som har opptak av denne tv-serien? Har så inderlig lyst til å se den om igjen. Den har ikke blitt utgitt noe VHS eller DVD av Big Sky. Jeg har vært i kontakt med Souther Star, som bekreftet dette. Finner den heller ikke på torrent sider, eller youtube. Noen andre her som husker denne serien? Mvh. Thomas
  2. Sitter her en lørdags kveld, og har lyst til å dele en teori med dere. Ett lavpris selskap vil alltid streve ekstra mye for å holde kostnadene nede. For å gjøre ting manuelt som i gamle dager, må man ha personale. Personale skal ha lønn. Personale må ha utstyr for å gjøre jobben, koster penger. Utstyr trenger service og vedlikehold, dette koster penger. Flere ansatte, trenger større lokaler. Større lokaler koster masse mer penger. Dersom Norwegian får rykte på seg at man bare kan ringe å endre på ting, ville de vært nedringt med dagens personale. Så for å endre på noe, er dette en tjeneste som koster penger. Stikkord: preventivt Synes heller det er kritikkverdig å endre avganger etter att man har solgt billetter. Synn det ble så kluss for dere da. Mvh. Thomas
  3. Jeg er et levende bevis på at en dreven flightsimmer klarer å lande en C152. Ble en del inn og ut på throttle da. Edit: Dette var altså første gangen jeg fikk kontrollene på landinga da jeg startet på PPL for 2 år siden.
  4. Jeg har fløyet rundt sammen med fyrverkeri den 4. juli i Atlanta. Dette var proffesjonelt fyrverkeri hvor vi sirklet rundt området 1200ft. AGL, noe av fyrverkeriet nådde nesten denne høyden. -Thomas
  5. Hvordan påvirker REX ytelsen på simmen? Regner med man kan velge oppløsning på teksturer?
  6. Jeg lagde en FSX film for ca. 2 år siden med samme fly, samme rute [video:youtube] (Ja, denne videoen ble laged før jeg viste om spoiler "arm")
  7. Får de klarering over dammen via koordinater? Setter de inn disse som egendefinerte waypoints i FMC? -Thomas
  8. Jeg tok PPL IRA CPL CFI CFI-I MEL på NAIA! Der brukte vi Pilot's Handbook of Aeronautical Knowledge, Airplane flying handbook, Instrument flying Handbook, Aviation Instructor's Handbook. Aeronautical Information Manual blir publisert i samme bok som Federal Aviation Regulations (FAR/AIM). Dette pluss gjeldende Pilot's Operation Handbooks for flyene man bruker er nok lesestoff for å klare utdannelsen her i USA.
  9. Redusere wingtip vortices. Som nevnt, høytrykka luft under vingen, vil søke oppover til lavtrykka luft over vingen. Dette skjer på vingetuppen, og skaper virveler. Disse virvlene skaper drag (usynig luftbrems) når de forlater vingetuppen. Wingletsene fungerer da som en slags skillevegg, som reduserer "lekkasjen" av luft, og dermed reduserer miksing av luftstrømmer. Turbulent luftstrøm som forlater en hvilken som helst overflate av flyet, skaper mer drag, enn en gjevn luftstrøm. Thomas
  10. Hehehe! 18 års grense!? Er det 18 års grense for å kjøpe "Gatebil magazine"? Thomas
  11. En model konkuranse satt opp av Roger Sundberg og Helene Rask. Glamour Model of the Year Noen her som har lyst til å hjelpe en vennine av meg å gå videre i konkuransen? Send GLAM 11 til 2242
  12. Tidskomprimering, dvs høyere hastighet? Det kommer ann på hvilken holdning jeg har når jeg starter FSX. Noen ganger vil jeg bare teste ut ny lærdom, da kan det hende at simmen går på 4x. Ellers når jeg virkelig vil late som att jeg er en airline pilot, går simmen alltid på normal. Men pauseknappen blir brukt innimellom, siden noen ting kan være knotete å gjøre på PC. Feks å vri på frekvens brytere og autopilot. Kan jo ta opptil flere ganger så lang tid på PC som i virkeligheten. (i virkeligheten strekker man jo bare ut handa, og trykker/vrir) (i FS må man jo "pan'e" rundt, zoome inn, vente på att FS noen ganger skal loade riktig panel osv.) Konklusjon, å kjøre simmen på normal, og fly en kort-moderat rute (1-4 timer) i normal hastighet gir mer fornøyelse, og godfølelse. Jeg flyr sjelden longhaul, siden jeg liker normal hastighet, og synes 10 timer i FS blir for meget. Hilsen Thomas
  13. Nå som jeg har lest om FMC/FMS, har jeg stor fornøyelse med å fly LevelD sin Boeing 767. Har akseptabelt lite fps drop i FSX, faktisk ikke merkbar drop i VC. Hilsen Thomas
  14. NAIA har i hvertfall ikke hatt ulykker på mange mange år. Siste var en student som fløy inn i støttewire for antenne for mange år tilbake. Men for noen måneder siden var det en person (ikke NAIA elev) som skulle selge flyet sitt, skulle fly det til en flyplass nord for Conway. OVC080 og han fløy "VFR" rett under skyene, men styrtet inn i en bygning like ved destinasjons flyplassen. Tipper ceilingen var lavere lengre nord. Edit: OVC008 *kremt* må ha glemt igjen hodet mitt i 41912 *kremt* Mente selvfølgelig åtte hundre fot! Takk for irettesettelsen Torstein :-)
  15. Skikkelig fett med cockpit flysimulator hjemme i stua. Har hatt lyst til å lage sånnt jeg også. Godt jobba! Jeg har også lyst til å kommentere Torstein sitt offtopic innlegg.. Stjele europaller, hahaha. En Europall som er trehvit, fin stand koster kr. 200,- En shabby pall, som er mørk og slitt i kantene koster kr. 20-50,- Si att en pall i snitt koster kr. 50,- er det paller for kr. 30.000,- Også var det reporteren ja, hehe. Tenkte med en gang på Migrapolis. Men når det er sagt, så er det vel flere norske dialekter som avviker mer fra "oslomål" enn aksangen til reporteren. Mvh. Thomas