Gå til innhold

Sindre Holberg

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Kreves operativ flygeplan ved flyging lengre enn 50nm. Flyr du uten melder du "Negative Fligthplan" ved oppkall første gang, og får en forenklet klarering. For lengre enn 50nm, flyging over landegrenser, ut fra Gardermoen og flyging øst av 27 breddegrad er det krav for å file flightplan til ATC.
  2. Uenig med forrige taler. Kjører selv en Audi fra 94(student vettu), jeg har heller ingen problemer
  3. Sitter på GM og venter nu.. Litt forsinkelse, men stiger forhåpentligvis straks ombord på SK4787 til Keflavik Retur på fredag.
  4. Det som slår meg er at denne ruten hadde passet bedre med Kristiansund enn Molde. Ikke på jakt etter fogderistrid her, men oljenæringen her i byen hadde aboslutt trengt en direktelink til Florø.
  5. Har selv fløyet MD11 med KLM, og syntes det var veldig greit Gode og romslige seter
  6. Det første som slår meg er å velge W7, for å være sikker på at mest mulig av addons o.l er kompatible med OSet
  7. Godt nyttår til alle simmere
  8. Hei, Kan dessverre ikke hjelpe med noen løsning på problemet, men har sendt deg sim1.dll på mail Lykke til!
  9. Sindre Holberg svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Såklart, Geir! E nå me æ
  10. Nå har vel den omtalte Haughom også ett småflysertifikat i bunn. Aller først, enig med Frode. Han skriver mye det samme som jeg skal gjøre nå. Stressaspektet er allerede vist til, så jeg skal bare nevne kort noen småting jeg har på hjertet rundt selve flygingen. Husker selv min første flytime i en liten Piper PA28 på Kvernberget. Jeg hadde omfattende erfaring fra Flightsim, og hadde full kontroll på hva alle instrumenter gjorde og hvordan de fungerte. Men, i det øyeblikket jeg fikk kontroll over flyet og skulle fly en standard approach på Kvernberget begynte utfordringene. Det å fly koordinert og nøyaktig, ha korrekt hastighet og decentrate, korrekt heading og samtidig fly flyet var veldig utfordrende. Mi første landing var ikke mye å skryte av, det skal jeg innrømme. Husk at dette var med en Piper.. Det å tro at man kan lande en 737 i en så usannsylig hendelse som "dual pilot-failure", ha kontrollen, fly koordinert og trygt og lande er naivt. Det er greit vi er flinke simmere, men dere bør ta dere en tur opp i ett fly og prøve om dere tror at dere kan lande en fullastet 737 alene. Flyging er en kunst. Jeg har begynt å lært meg det og har PPL med en del timer, men man kan ikke lære å fly i simulator. Vedlikehold av ferdigheter og IR-trening; ja. Men å lære flyging, fysikken bak og forståelse av hvordan alt fungere; nei.
  11. 6.5 timer, og over fjell med VOR? Da må du vel fly østover inn i Russland, eller sørover. Da passerer du hvertfall noen fjell, og du har VOR dekning
  12. Sindre Holberg svarte i Øystein Ekers innlegg i et emne i Kaffekroken
    SAS vil nok samlet sett gå i ett svakt underskudd for 2012. SAS vil nok dessverre komme til å få store problemer med likviditeten når pensjonsforpliktelsene må inn i budsjettet i Oktober 2013. 500 mNOK holder på langt nær til dette...
  13. Her under takeoff fra SEA. Bildet er fra Norwegians facebookside.
  14. Må bare si at St. Maarten er ei flott øy, og den nederlanske siden er veldig kurrant. Det er dog litt "rotete" der enda ifht trafikk o.l, selv om det visstnok har blitt bedre. Var der selv i vår, legger ved linken til posten med bildene http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=79185&Number=641293
  15. Sisteår på Atlanten VGS med Realfag. Fordypning i kjemi og matte