-
Så hanteras dina väskor
Som en Norsk finansmann sa. " Betal dine medarbeidere peanøtter og de ter seg som aper"
-
Tekniskt problem med SK2586
Nøye vurdert, og litt erfaring får man vel etter 36 år i bransjen, 9 år av dem i managmet med tilhørende presse kurs. Og en ting er helt sikkert, vi har ingenting vi trenger å skjule. Pluss at denne var veldig grei å forklare uten for mye faglig insikt. Greit å få vite hvorfor man står der og ikke kommer seg hjem. Regner med at en slik forklaring er akseptabel og forstårlig at man ikke kan fly hjem. Ha en fin dag og happy landing.
-
Tekniskt problem med SK2586
STAB TRIM U/S. STAB OUT OF TRIM LIGHT ON AT FL390. A/C UNABLE TO CATCH FL100 WITH AP ON. MANUAL FLYING. MANUAL TRIM OK.
-
SAS vurderer å selge Widerøe...
Berlinske som vanlig.
-
Ryan Air fløy med skadet vinge tross advarsler!
Samma det vel. Er jo såååååååååå billig.
-
fly fra kirkenes måtte visst snu.
Her er nok både onkler, presse og politi ute å snakker om ting de tror og mener. Fakta: DURING INITIAL CLIMBOUT, SMELL AND SMOKE OBSERVED IN COCKPIT. IMMEDIATE RETURN TO KKN, RESULTING IN APPR. 2 TONN OVERWEIGHT LANDING. IN ADDITION FLAP 30 OVERSPEED, SPEED 170 WHEN SELECTED. LANDING 06 WAS SMOOTH. FOUND R/H OVEN FWD. GALLEY CONTAMINATED AND SMELLING. OVEN REMOVED. NO SIGN OF DAMAGE BEHIND GALLEY AND PARTITION. AREA CLEANED. Men dette er ikke greit å finne ut av sånn i en fei i lufta. Så en landing så fort som mulig ble utført. Dette medførte en flap 30 overspeed og en overweight landing. Flyet kontrollert i henhold til AMM uten anmerkning. Hvorfor ovnen var tilgriset kan man bare lure på, men desverre så skjer det.
-
SAS fra Andrews Air Force Base
Miletay tatoo i Spektrum
-
Passasjer tente seg en røyk på Norwegian-flyvning
Brudd på røkeloven og overtredelse av røkeforbudet blir anmledt til politiet. Tror nok Politiet "driter" i noen som helst kjøpsavtale. Og disse pengene går ikke til selskapet men, i statskassa. Ved eventuell nødlanding kan selskapet reise sak for om mulig kreve erstatning, fra pax, for å dekke inn merkostnader.
-
hund på norwegian
Hvis du ikke alerede har alle vetrinær attester i orden er nok reise ugiftene peanøtter i forhold til hva det koster. Få hunden ut av Norge og inn der nede går greit. Men tilbake til Norge, glem det med mindre du allerede har det i orden.
-
Stuntfly krasjet i Kansas
Tryggere for publikum ja. Men man går vel ikke på flyshow for å se folg slå seg ihjel for det.
-
Stuntfly krasjet i Kansas
Som jeg har skrevet før, jeg har slutta å gå på alle former for "fly show eller stevner". Det er rett og slett ikke gøy lenger. Ser ut til at gleden over å se pressisjon og flott utførte manøvre har blitt totalt overskygget av hvem som er mest vågal og dumdristig. Før gikk jeg for å se og nyte det vakkre i perfekte og harmoniske, og flyenes prestanda. Nå er det galskap som trekker folk. Men ikke meg lenger. Slutta med det etter Paris Air Show i 1990. Samme er det med modellfly faktisk. Har overhodet ikke noe med "modeller" å gjøre. Er bare en motorisert dings som gjør masse uforstålige dumme manøvre.
-
Sparket etter oralsex i fly!
Enig der. Burde skrevet og forklart hvor viktig det er at piloter ikke er stresset men konsentret, hele crewet sammarbeider slik at stemningen er på topp og stressnivået så lavt som mulig. Skulle pilotene føle "trykket" er selvfølgelig CA klar til å avhjelpe situasjonen. Team work på topp nivå. :blush: Vi på teknisk har jo cleaning jentene rundt oss hele natta. Heldiggrisene oss. :blush:
-
Sparket etter oralsex i fly!
Denne fly bransjen blir værre og værre. Alt skal kontrolleres, helt slutt på fri utfoldelseog morro. :blush:
-
Hva er dette for noe?
Jo da det er ram air door for heatexchanger, men Alexsander, det har ikke noe som helst med motorene å gjøre. Vel ja og nei, denne luften er med på å kjøle avtapningsluften fra motoren. Luften som brukes til cabin press,air-conditioning. Ville nok blitt veldig varmt ombord uten denne kjølingen sammen med kjøleturbinen. Ram air door brukes til å kontrolere air flow gjennom heat exchangerene. Ram air door lukker en egen dør under t/o og landing for å hindre snø sørpe og vann å komme inn.
-
Pushback med reverser
Ikke pushback men Powerback. Brukes kun i spesielle tilfelle. Siste gang jeg ba en om å gjøre Powerback var når pushback sjåførene streika på CDG. Hadde en MD-83 på remote parking. Sjåførene fra ADP blei litt lange i trynet da de så maskinen rygge ut. Prosedyren står beskrevet i AOM. Note: Before applying reverse thrust, place both feet on floor. Lol.
Tor Strengehagen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk