-
Tor Christian Stamnes begynte å følge B737 Cockpit-deler selges
-
B737 Cockpit-deler selges
Hei! Selger unna delene fra min B737-cockpit. Det meste er deler fra Opencockpits om ikke annet står oppgitt FMC V3 3000 kr MCP V3 3500 kr Pedestal i metall replica fra GLB 1500 kr 2 x Glare inkl SIX-PACK & MASTER CATION Fra GLB 1500 kr COM 1200 kr Transponder 1500 kr ADF 1000 kr EFIS Capt 1250 kr 2 x Input card + 1 x output card 500 kr MasterCard 500 kr USB- Servormotor card 300 kr USB-extension 250 kr Flightdeck Solutions FDS-SYS1-XT 2000 kr MIP-Panels inkludert anunnciators 2000 kr OVH-Panels 2000 kr
-
Pedaler ønskes kjøpt
Tusen takk for tipset👍 Mvh Tor Christian
-
Pedaler ønskes kjøpt
Hei! Er det noen som har noen pedaler liggende til salgs? Mvh Tor Christian
-
Tower-buzz
http://www.liveleak.com/view?i=665_1222192268 Tenkte meg til at noen flere enn meg ville like denne
-
Romøren førstemann utfor i nye Holmenkollen
Romøren visste at Sagen skulle være den første. Han har jo en viss bedømningsevne han også. Klar mangel på respekt. Han burde stille spørsmålstegn til avgjørelsen fra ledelsen så fremt han ikke har EQ i det hele tatt. F.eks: "Dette hoppet er det jo Sagen som skal ha æren for! Dette blir jo feil. Burde vi ikke vente til hun kommer fra Japan?" Dette med sikkerhet er jo bare tull. Om ikke Sagen har hoppet like langt som Romøren så er hun erfaren så det holder. Uansett er jo bakken fin-konstruert ned til mm-presisjon og bygd etter alle kunstens regler. Så at noe helt uforutsett skulle skje i hoppet som ikke Sagen like bra kunne ha hentet seg inn på er jo veldig tvilsomt. Men hva som ble sagt og forklart Romøren i forkant av hendelsen er jo ikke bragt helt på det rene.
-
Norwegian - Kristian Birkeland
Flott paint! For all del! Jeg kan forøvrig ingenting om det å lage paint på fly. Men ang.halen så ser jeg at bildet av Kristian er større på din paint enn den virkelige. Den hvite kanten er bredere i RL. Se på bildet som er lagt ut i RL så ser du at den hvite kanten i forkant av halen tangerer hodet til Kristian. På din paint dekker bildet mer av halen.
-
Noen som finner noe rart med denne snutten?
Mener du da at på 1000moh så er det vakum? Man har jo 1ATM, altså trykket av hele atmosfæren ved 0moh. -10moh har man fått øket trykket med 1ATM. (1013mbar) Dvs at på 1000moh har man fått redusert trykket med 1ATM og dermed vakum? Jeg mener å ha lest at isobarene i luft er delt med 1mbar(1hPa) per 8meter vertikalt sett(øker med høyden pga av at lufttettheten minker) og da har man ved 1000 meter redusert trykket med ca. 125mbar. Altså bare 0,125ATM. Skal man få samme differansen som på 10meters havdyp så må man vel praktisk talt være ute av jordatmosfæren? Eller er det noe jeg tryner helt med her nå?
-
Noen som finner noe rart med denne snutten?
Ja, jeg er enig der. Jeg skrev at en har ØKET trykket med 1ATM, men hva mener du med:
-
Noen som finner noe rart med denne snutten?
10 meter under havoverflaten så har du øket trykket ift overflaten med 1ATM=10mVs=1bar=101,3kPa=1013hPa. Tar jeg helt feil her?
-
Fly og miljø
Jeg brukte denne utslipsskalkulatoren til SAS: http://sasems.port.se/Emissioncalc.cfm?sid=simple&utbryt=0&res=Result&lang=1 Satte da inn Oslo-Paris med en 737-600. Da viste den 151kg CO2 per passasjer. Hvis en da tar i betrakning at en normal bil bruker 200gram CO2 per kilometer og ganger dette opp med 1720km (ca. veilengde Oslo-Paris)så får en jo 344kg CO2. Ut fra dette kan man jo si at en 737-600 med 120 pass. slipper ut under halvparten CO2 per pass. enn hva en gjennomsnittlig bil gjør på turen sørover. Tatt i betrakning at en kjører alene nedover da. En familie på 4 vil jo sammen slippe ut halvparten av flyet igjen da.. Men spørsmålet ditt var vel om alle kjører bil hver for seg.
-
Cockpit DVD SAS.
Tusen takk for informasjonen Halvdan! Virker da som film jeg kan kose meg med! Får gi meg den i julegave til meg selv Så skjønt posten rekker fram i tide!
-
Cockpit DVD SAS.
Får man se hvordan de gjennomfører forskjellige prosedyrer? Tenker da på programering av FMS, vekt og balanse, sjekklister, gjennomgang av SID/STAR, innflygningskart etc.. Eller blir man "bare" sittende som passasjer å nyte utsikten og fange opp det som fanges kan?
-
Hvor dum kan man bli.....
Eller det var kanskje nettopp det han gjorde? Kanskje han ville ta sitt liv på en spesiell måte.
-
Mystisk lysfenomen i Troms og Finnmark
Mot øst. Sjekk denne videoen. Virker jo veldig likt det som skjedde idag. Bare at det virker som det skjer i motsatt rekkefølge. Kanskje noen forlot vår tid og seg en tur i et ormehull? :grin: http://www.youtube.com/watch?v=pV08q4SCaBQ
-
Mystisk lysfenomen i Troms og Finnmark
Om dere ikke har hørt det, så finnes det en svært troverdig teori på fenomenet nå. Kiruna har en oppskytingsbase for raketter. I følge nettsidene til basen så skal de i disse tider planlegge å skyte opp en rakett som har med seg ca-15-20kg vanndamp som skal slippes ut ionosfæren for å se hvordan iskrystaller her oppe påvirker div. radarer. Dampen sprøytes ut via dyser samtidig som raketten roterer. Dette forklarer spiralene. Det var iallefall slik jeg forstod det. Mulig jeg har misfortsått noe av detaljene her, men det er iallefall ikke så veldig mystisk lenger da.. Her er fra et tidligere prosjekt med samme type rakett som visstnok skulle prøves på nytt i disse dager. Har ikke lest så nøye gjennom nettisa. http://www.space.fmi.fi/NISSE/NISSEhomepage.html