-
God Jul og Godt Nyttår!
God nytt år, hjemmedatamaskinens Biggles'er 8)
-
God Jul og Godt Nyttår!
God Jul
-
ORBX har kommet med roadmap for 2018
Det Bodø-sceneryet der blir nok kjøpt inn ja
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Gode nyheter. Anlegg 96 blir fredet https://www.nrk.no/nordland/departementet-gir-800-000-til-fredning-av-_anlegg-96_-_-men-museum-ma-vente-1.13678978
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Opptil flere. Søk på Anlegg 96 så kommer det opp bilder av både inngang og innside. Sjekk ut det NRK programmet jeg linket til tidligere i tråden. Sjekk også ut Bevar Anlegg 96 på Facebook mvh Eivin
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Det hadde i tilfelle vært helt suverent. Spesielt hvis det hadde passet med både FTX Norway og AON. 8)
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
For ekstra realisme har vi lagt til noen russiske bombefly som kan avskjæres. Avskjæring av TU-95 "Bear"
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Det hadde vel blitt litt av et leven inni der
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Her er tegningen over anlegget. Hvis jeg har forstått det riktig er det en gjennomgående tunnell som vises til høyre her som har utganger i begge ender. Deretter har du to hangarer innenfor to 50 tonns dører som skulle beskytte mot sjokkbølgen. Meningen var at sjokkbølgen skulle passere igjennom ytre tunnell uten å legge altfor mye press på disse dørene som ledet inn til de faktiske hangarene. En av disse er i bruk av flymuseet i dag. Jeg går ut ifra at flyene ble tauet ut av hangarene og startet opp i den utvendige tunellen for så å takse avsted. Kanskje hadde det holdt i massevis med en plass eller to i den utvendige tunellen som kanskje peker i hver si retning feks. edit: Evt lage en apron inni der med så mange plasser som mulig omtrent som på kartet bortsett fra detaljene. Bare en stor plass for parkering
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Det var en ide som starfighterens venner hadde, så jeg bringer den videre. Jeg er ikke istand til å bygge noe sånt, iallefall ikke pr dags dato så foreløpig forhører jeg meg bare rundt omkring om dette faktisk er gjennomførbart. Men det hadde utrolig tøfft. Om ikke hele i full detaljs, så iallefall et fjell med tunnell igjennom som man kan parkere i. Eller kanskje en plass og resten statiske fly? Er det noen dyktige scenery designere som tenner på denne ideen og som mener at dette er gjennomførbart så tror jeg det kunne blitt utrolig bra. Nå er jo ikke anlegget hemmelighetsstemplet heller. Det var det jo til langt innpå 90-tallet.
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
For å få så detaljert info som mulig tok jeg likegodt kontakt med Starfighterens venner og hørte der. Der fikk jeg ganske så detaljert info. 331 skvadron (F-104G) holdt til som nevnt i det atomsikre Anlegg 96. 334 skvadron (CF-104) holdt til i hangar 5 (og muligens også 7) i vest. NB. Det et forslag derfra at det hadde vært spennende å gjenskapt Anlegg 96 (og kanskje hangar 5?) i Prepar3d slik at man kunne takse ut på rullebanen derfra. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/anlegg-96-1.11799591
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
104-ai funker kun for Prepar3d 3.4 og nedover foreløpig men det meste av det andre skal jeg klare å hjelpe deg med i løpet av morgendagen. Inkludert å få i gang Sim Skunk Works F-104G hvis det er den du har kjøpt. Instruksjonenen er litt uversiktelige og den er litt diklete å få lagt inn og satt opp men den flyr som bare rakkern. Sender deg en privat melding ang dette.
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Suverent Andrew. Det kommer til å bli veldig bra. 8)
-
331 og 334 skvadron på 70-tallet
Ting begynner å komme på plass trafikkmessig selv om de ikke er helt på riktig sted F-104G 331 skvadron CF-104 334 skvadron Seaking 330 skvadron P-3 Orion 333 skvadron tar av fra Andøya og ankommer Bodø. Her Hjalmar Riiser-Larsen på tur ut Passing overhead Herkules fra 335 skvadron Gardermoen
-
Litt humor fra den tiden jagerflyene begynte å gå virkelig fort
Denne her har jeg sansen for. Håper dere liker den