Gå til innhold

Martin Floor

Medlem
  • Innholdsteller

    1 086
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Martin Floor

  • Bursdag 03. nov. 1985

Martin Floor's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Veldig flott Clamer! Hva er den lengste ruten dere flyr med F100?
  2. En bekjent av meg har som sin særoppgave laget en interessant dokumentar om Dakota Norway. Håper den faller i smak! Link til Vimeo
  3. Jeg så denne på PPRuNe, og tenkte det kunne skape en interessant diskusjon om hva som kan være årsaken: Avgang [video:youtube]fP5uLDnUOdI Return [video:youtube]sJ1CIByTz24 Landing [video:youtube]mM9UM33EKqY
  4. Jeg har hatt iPhone 3G i 2 år, og har nå iPhone 4. Har aldri hatt noen nevneverdige problemer. Det er et fantastisk produkt, som er stabilt og brukervennlig.
  5. Det blir dessverre usammenlignbart, da det har kommet en ny MacBook Pro-modell, som har en annen prosessor og skjermkort. Men prisen på den nye high-end MacBook Proen med samme oppgradering (HD med 7200rpm og High Res skjerm) blir 20,860,- NOK. Den modellen jeg selger får man ikke lenger kjøpt ny, da den er en generasjon eldre.
  6. High end 2010 MacBook Pro 15" selges. Den er utrolig godt behandlet, og har kun 180 sykluser på batteriet. Er alltid fraktet i beskyttelsescase. Alt følger med som om den skulle kommet fra Apple (boks, ledninger, lader osv). Befinner seg i Sandefjord, og kan leveres gratis på døren innen for Vestfolds grenser. NYPRIS: 19,265,- i April 2010. Gi rimelig bud på PM. Spesifikasjoner: Prosessor: 2.66GHz Intel Core i7 Skjermoppløsning (HIGH-RES GLOSSY): 1680 x 1050 piksler Harddisk: 500GB 7200 rpm RAM: 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM Grafikk: NVIDIA GeForce GT 330M 512MB
  7. "Hva vil det tilsvare i kilometer da?" "Det er bare å gange med 1,852, er det ikke det da?" Naila den greit!
  8. Jeg fant en overraskende bra film på Facebook som dokumenterer Stord Lufthavn i 2010. Her er samme film på YouTube: [video:youtube]jzOg-Cq84ew
  9. Dette var triste nyheter. Jeg har ikke noen erfaring med Vildanden, men det er overraskende at dette skulle skje nå som markedet er på vei oppover. Er det noen som har innsikt i økonomien generelt, og hvordan rutene gikk mtp kabinfaktor osv?
  10. Dette er litt interessant. Ens egen oppfatning av andres holdninger i trafikken er jo kun antagelser, da man ikke kommuniserer med føreren. Jeg har sittet på med folk som driver med psykologisk krigføring med andre i trafikken: "Nå kjører han sakte med vilje, derfor kjører jeg tett opp i rumpa på han." Det mest triste er vel at man mest sannsynlig sitter å ergrer seg selv grønn mens motparten sitter glad å synger til P4 uten å tenke altfor mye over at han kjører akkurat på fartsgrensen. Det er ufattlig hvordan andres tilsynelatende innstilling endres ut ifra egen holdning. Dessverre er det aldri en selv det er noe galt med, men det er stort sett noe galt med de fleste andre.
  11. Tenk om havarikommisjonen skulle komme med slike konklusjoner hver gang en hendelse eller ulykke inntraff. "Vi legger Jim Reasons modell til side, og fokuserer i stede på siste ledd i rekken som tross alt er de som styrer flyet". Jeg sier ikke at du tar feil i din uttalelse, men jeg mener det er vanskelig nok å komme til en treffende konklusjon med store mengder fakta på bordet, enda mindre når man baserer konklusjonen på uttalelser i fora og media.
  12. Fantastiske bilder! Er dette grafikken du kjører når du spiller, eller kjører du opp grafikken for bildetakingens skyld?
  13. Det er visst piloter som kan annet enn å fly også, check it: [video:youtube]mzM3aaypEYo
  14. Jeg har lite erfaring med programvare til videoredigering på PC dessverre. Formatet jeg eksporterer til når jeg skal legge filmer ut på YouTube er H.264, også kalt MPEG-4. Dette er en komprimering som tar veldig liten plass, så da blir det rask opplastningstid. Jeg har gjort noen få erfaringer med filming fra fly. Zoom er veldig vanskelig å bruke uten stativ, og har sjeldent noe særlig hensikt annet enn å øke ustabiliteten på bilde. Her er det mer interessant å se et vagt bilde av terrenget enn et ekstremt close-up av en bygning som flyr opp og ned i skjermen med høy frekvens. Lyset varierer veldig i et småfly. Det er nogenlunde konstant på en heading, men forandres fort i en sving. Har du manuell lukkertid/vinkel, så sjekk at det ikke er overeksponert. Hvis eksponeringen er automatisk må man se at kameras eksponering er justern etter det man vil vise: Enten terreng utvendig eller cockpit innvendig. Angående filmer som skal redigeres så har jeg observert litt i det siste hva folk liker. Det er utrolig hvor mange hits lange filmer med en kameravinkel og kjip musikk får. Min subjektive mening er at filmer over 4 minutter fort blir kjedelig å se på om det skal være for "show" med musikk til. En tutorial eller en film fra cockpit fra en fase av en flytur er noe annet, da man gjerne skal ha med så mye som mulig for å få kontinuitet. Det var noe av min erfaring som media-nybegynner. Sjekk gjerne ut nettsiden min hvor jeg har laget endel filmer, dog kun flightsim. Jeg har redigert en annen film som en kamerat filmet med et Canon speilreflekskamera: Sandefjord Motorflyklubb - Introtur
×
×
  • Opprett ny...