Gå til innhold

Kai Dreyer

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Ville nok gått for Emirates, da de flyr til HND. Haneda er en del kortere inn til Tokyo enn Narita er.
  2. Magnus, du har da ikke glemt at PAX som vil sitte klapp bestemmer over alle?
  3. Har hørt at det ikke skal være noe problem hvertfall å få komme fram og hilse på. Men avhenger som hos alle andre hvem det er som flyr, og om de har tid. Så da er det jo bare å spørre om du får sitte foran. Vet om flere som har fått ja
  4. SAS bygger om samtlige -800 til 181 config.
  5. Det var da leit. Ha det bra
  6. Kai Dreyer svarte i Christian Bergs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Pedaler er relativt ekle. Du presser de fram den veien du vil flyet skal svinge, og trykker inn venstre pedal for å bremse på venstre hjul og motsatt. Så anbefaler deg å bare prøve, da du lærer det fort
  7. Det er nok ikke like lett å bare gjøre slik og slik Steinar, for hvis det hadde vært tilfellet hadde vel Airbus gjort det allerede. Holde hastigheten uten pitotrør, kan jo blir meget interessant, spesielt hvis en haug med andre systemer feiler. Jeg har dog ikke lest havarirapporten til AF-ulykken, så skal ikke kommentere det videre. Og det her var ikke ment som noe kritikk på noen måte, om du skulle føle det. Det jeg har lært rent teknisk på flyene, samt hvordan de er å jobbe med på ground, synes jeg personlig at Airbus er overlegen forhold til Boeing, hva angår rent flygemessig, aner jeg ikke. Derfor er jo kritikken fra Mr. Sullenberger, mot Airbus interessant.
  8. Er nok enig med Andrew her, om man blir for trøtt, så slutter ting bare å funke. Folk er selvfølgelig forskjellige. Men jeg var verken i AF eller Colgan ulykken, så kan ikke uttale meg om hvor inkompetent eller utrent pilotene var. Og jeg mener at uansett hvor mye erfaring du har fra forsvaret eller hvor enn du har vært, så lenge du ikke satt i cockpiten når ulykken inntraff, så bør du være litt forsiktig med å kritisere hvor dårlig trente pilotene og "inkompetente" de var/er.
  9. Kan vel heller ta listen på hva jeg har flydd/jobbet med: B717, 737, 747, 757, 767, 777 A319/20/21, A330-2/3, A340-3/5/600 Bae 146 serien/RJ Dash-8/1/2/3/400 Crj200/700/900 MD80 serien ATR42/72 Div småfly Sunair flyr for BA med. Fairchild Swearing Metro III Fokker 50/70/100 Embraer 170/190/195 Saab 340 C130J P3C orion Starfighter/UH-1B/Piper Cheyenne(flymekk opplæring). Sikkert flere, men det får så være.
  10. Men så har forsvaret en svær oppstillingsplass på militærsiden, så ser ikke problemet Gunnar.
  11. Powerlevel kontrollerer torq til propellene, mens systemet selv gir pitchen på propellen for å opprettholde constant speed på propellene.
  12. Det er vel opp til flere "stekeovner" i gally, kan være dette det menes.
  13. Marius, helt til man er i et annet land i virkeligheten og det faktisk skjer et eller annet som gjør at du må kunne litt språk for å kunne forklare hva tilfellet er.