Gå til innhold

Ragnar Egeland

Premium Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Der var den klar. Har ventet litt på denne. Artikkelen var fin og det samme var filmene. Fin flyving også. Håper det fører til mer omtale om flysimulering utenom miljøet. Ragnar
  2. Da er det lettere i rally sporten. It's not only only but but. Ragnar
  3. Det jeg leser ut av denne artikkelen er at SAS har et ansvarlig mannskap og gode sikkerhets rutiner. Jeg får kun et positivt inntrykk når jeg leser artikkelen, til tross for at luftfart sansynligvis ikke er journalisten sitt spesialfelt. Ragnar
  4. Lobby virksomheten din håper jeg fører frem Andrew. Har du tid til overs kan du gjerne drive noe lobbyvirksomhet mot Microsoft også. Jeg tvilere på at Gmax vil være involvert i fremtiden. Det er mer på hvor sære Autodesk er når det gjelder lisens rettigheter. Gmax er egentlig et bra program, men det er gammelt. Det gjør ingenting galt, men det hjelper deg heller ikke. Man må gjøre alt selv. Eneste tilnærmet autofunksjon er "array", men den kan være krøkkete den også. Nå er det slik at om man vil produsere noe, kan dette gjøres i hvilket som helst 3D software. Det er kun "game packen" som gjør at man må innom GMax eller 3Ds Max versjon (maks)9. Man kan per i dag produsere en byggning i et hvilket som helst 3D software og importere inn i FS Design Studio for materialer og eksport. (Jeg har ikke prøvd dette). Nå fikk jeg nettopp siste nummer av PC pilot. De har en artikkel angående MS Flight. Noen få punkter: -MS ønsker å redusere utviklingstiden som var på 3 år. -Koden skal forenkles. -At ingen PC'er kan kjøre softwaren skikkelig på release datoen ønsker de også og gjøre noe med. -Det skal bli en software for både nybegynnere og avansert viderekommende. Ragnar
  5. Ved utvikling av applikasjoner mot det professionelle markedet, var det før vanlig med en beta test periode i slutten av utviklings prosessen. Nå er det blitt mer vanlig at betatesterene er med helt fra start, og gir tilbakemeldinger fortløpende. Samt komme med nye ideer. Tenk om en gruppe utviklere hadde vært en del av beta teamet fra start. bare tenk. Ragnar
  6. Ser du på bildene er det stor forskjell. Den viktigst forskjellen for min del er at MS vil satse på et større publikum. Ikke ved å gjøre simulatoren mer arkade aktig, men at det skal være mulig å kjøre det på en relativt vanlig komputer. Skal man kjøre FSX i dag må man være rimelig interressert og invistere mye penger i PC utstyr. Ser du videre på bildene har teksturen mye høyere oppløsning. Du kan se gress stråene på det ene bildet. Vertikale flater blir nå mappet med tekstur. Tidligere ble disse strekket til en blurry masse. Atmosfæren ser mer realistisk ut. Kystlinjer er mer realistiske, det samme gjelder vann tekstur som nå ser ut til å ligne REX. Kontrast forholdene er mye bedre og mer realistiske. Tidligere har det sett ut som om en "brightness knapp" har blitt satt på ufrivillig. Det medførete at man i stummende mørke kunne se allikevell, og at hele FSX har sett "flat"ut. Nå kaster fjell skygge på seg selv. Ambient occlusion shader ser ut til å være implentert. Det simulerer resultatet av indirekte lys som skyer vegger og annet. Det visuelle blir at under takutstikk, under broer, inne i hangarer, osv. blir det noe mørkere og mer realistisk. Tidligere måtte dette paintes inn i texturen. Til slutt håper jeg at prosessen angående utvikling av addons blir lettere, slik at det benyttes mer tid på å produsere istendenfor å finne ut av alle slags rare ting. Ragnar
  7. Ragnar Egeland svarte i Kjell Dahles innlegg i et emne i Kaffekroken
    Jeg har ikke noe å bidra med, men vil bare si at dette er et flott prosjekt. Ragnar
  8. Denne var litt ny. Tidligere var man redd for at man kun måtte være på nettet siden de refererte til MS Cloud. Dette har MS avkreftet i siste nyhetsbrev. Man kan sitte hjemme for seg selv å fly eller man kan velge å fly med andre på nettet. MS har også tidligere uttalt at for å få et større publikum, må de produsere et produkt som fungerer på en normal PC og ikke bare for de råeste "dyrene" der ute. Ragnar
  9. Grafisk sett ser dette meget lovende ut. Bedre kontrast og mer naturlig lys. Håper de følger like bra opp med den tekniske delen. Ragnar
  10. Ragnar Egeland la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Microsoft har kommet opp med noen screens fra MS Flight. Det er absolutt en forbedring, men jeg har sett flotte screens før uten at det gjennspeilet det endelige productet. http://www.microsoft.com/games/flight/ Ragnar
  11. God Jul Ragnar
  12. Ragnar Egeland svarte i Kjetil Håvans innlegg i et emne i Kaffekroken
    Den har vært oppe før. http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=585496#Post585496 Ikke altid like lett å få med seg, siden poster angående Microsoft flight fort forsvinner i mengden 5 til 6 sider bak. (Aktive emner). Jeg oppfordrer igjen moderatorene om å opprette et eget "FORA" for poster angående Microsoft Flight. Det vil bare bli mer og mer av dem. Ragnar
  13. Jeg kan ikke si jeg følte noe ubehag av at dette ble postet i en ny tråd. Jeg har prøvd å irritere meg over dette, men fikk det ikke til. Siden det vil komme flere nyheter og mer oppdateringer, synes jeg det skulle opprettes et eget fora for Microsoft Flight. Ragnar
  14. Jeg følger med på denne. Det er mer spekulasjoner enn hard facts. http://www.fsdeveloper.com/forum/forumdisplay.php?f=113 Ragnar
  15. Husker under flystevnet på Sola i 2007, der var det en 737 pilot som vinket under take off. Til stor applaus fra publikum. Ragnar