Gå til innhold

Nikita Litvinenko

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Aeroflot (Soviet) Il-86, Mi-8 Aeroflot Tu-154M Futura B717 SAS B737, A319, MD82, DHC-8 (Dash 8) Braathens B737 Norwegian B737
  2. Kan også legge til Il-62M, selv om det blir mindre og mindre av dem. Tu-154M bærer fremdeles den største andelen av passasjertraffiken.
  3. http://forum.sukhoi.ru/attachment.php?attachmentid=85726&d=1211185422
  4. Well, du kan svare at du flyr Sukhoi!
  5. Utrolig! Men.. man burde lande på grus uten hjul.
  6. Jeg prøvde å tenke hvordan ellers kunne Tu-144 se ut "om den ikke ble kopiert", men kom ikke frem til et annet mønster. Kanskje det var bare et ønske av Europeere? (De måtte jo bevise sin voksen alder på noen måter, at de er og at de gjør ting).
  7. Tu-144 First flight 31 des 1968 Den raskeste kommersielle fly i historie. Concorde First flight 2 mars 1969 Hvem etterligner hva? Når det gjelder design, syns RRJ er VAKRERE en alle disse 737/767/A320 osv som ligner på hverandre. Men den vakreste maskin for meg er Tu-154. For evig. Som Andrei N. Tupolev sa: "Bare en vakker fly kan fly godt". * I Russisk har vi forskjellige ord for "en fly" og "å fly". For se hvordan det blir. Hovedsaken er om flyselskapene i den tidl Sovjetunion skal kjøpe det. Om vesten gjør det, er det ikke hovedpoeng.
  8. Jeg skal være i Norge til Nyttår (ca. 20 des. - 10 jan.), blir i Oslo, en tur til Moss og en tur til Bodø. Blir det noen treff da?
  9. Har sjekka det. Yes, det er sant. Men var helt sjokkert over hvor mange B737, for example, styrte. Og de andre.. Ja, alt det her er trist..
  10. hm.. nettop sjekka siden. de kunne ha feil eller noe sånt. men der står det 109 på B737, det tror jeg heler ikke.
  11. Må bare si at jeg kondolerer over det som skjedde, stakkars alle de som ikke overlevde. Bran pga hjul, miner litt om Konkord.
  12. Nikita Litvinenko svarte i Ole Sannes Riisers innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ja, som det er sagt sist. Men det har også noe med T-konstruksjonen å gjøre, og deres aerodynamikk. Bakken er også tyngre enn den fremste parten. osv osv... * Tu-154 var absolutt ikke konstruert for militære formål, det var en ren sivilprosjekt! Tu-134 var konstruert både for sivile og militære formål, men den militære delen a planen ble avskafet, Tu-134UBL kan vel ikke regnes som en ren militærfly. Det er en fly for å trene militære styrmann.