-
Innholdsteller
485 -
Ble med
-
Siste besøk
Om Svein T. Henriksen
- Bursdag 02. des. 1971
Svein T. Henriksen's Achievements
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Prøv deg på SABA du. Da får du deg en utfordring! Worlds shortest commercial airport ifølge wikipedia
-
Bra initiativ! Hva med starte et prosjekt med å samle alt av nyttige linker for simmere på et sted? Fortsetter folk å poste én link av gangen her så vil det være nyttig,men ganske uoversiktelig om en måned eller to. Eget underforum for linker t.o.m kanskje? Hvor man kunne sortert etter type linker eller noe lignende? Eller gjøre denne sticky og samle alt i øverste post. For at dette ikke skal bli helt off topic så får jeg slenge ut et par nyttige linker også: Denne er fin,og omfattende: [size:11pt]Aviation Glossary[/size] Et alternativ til routefinder free,for US,hvor man kan laste ned FP i mange forskjellige format,eller generere en egen rute(som du har hentet fra f.eks routefinder): [size:11pt]Simroutes[/size]
-
Da lurer jeg på hvor du flyr in real altså... :crazy: 122.80-Unicom Som du er inne på. En general purpose frq,som brukes der det ikke er bemannet noe ATC. Er da vel slik in real også om man flyr VFR. Så tune Unicom,send FP og den er registrert i Vatsimnettverket. Meld så på Unicom dine intensjoner og møter du på ATC senere,kan jo de da se FP du har sendt tidligere,hvilket alle andre piloter kan også kan(Servinfo eller Vroute)Værre er det da ikke...
-
Rent praktisk,online med flightsim, så er vel det viktigste: I US så er TA 18.000 som standard. I europa varierer den. I US så vil du ta med en passende SID selv i FP som sendes ATC ,som ofte bare er et departure fix/point. Du vil da bli klarert RAD to xxx then as filed. I Europa så sender du en FP uten SID, ATC klarerer deg for en SID prosedyre når du får din clearence. I US så brukes Inches of mercury, inHg for Altimeter settings. Reference-2992 I Europa brukes det pascal, Pa Reference-1013 I tillegg småting i ATC-fraseologien. Landing: EU "...you are number x for landing" Blir senere " you are cleared to land rwy xx" Mens i US er det ".. you are cleared for landing rwy xx,you are number x" Sikkert andre ting som noen andre kan komme på.
-
Du kan jo ta for deg Denne listen som inneholder mye bra, med linker til charts,sceneries etc. SABA i en Dash7 er nesten suicide. :grin: Men den gjøres daglig med Twin Otter in real. TFFJ er jo en klassiker om man vil ha det litt gøy. Særlig om man skaffer seg Fly Tampa sitt scenery. click I tillegg kan man jo prøve noen norske som er utfordrende nok: ENBO rwy 25 offset på 6 grader ENML rwy 25 offset på 10 grader I en Dash 8 eller lignende: ENSD rwy 09 ENHV rwy 26 Eller visual nedover fjellet fra vest til rwy 08 ENDI, selv om det ikke fins noen offisiell prosedyre tilhørende. It's fun
-
Hmm.. nå funker da tcas godt på både Level D og PMDG,så jeg har aldri hatt behov av å integrere noe ekstra inn i de modellene,så om det er mulig vet jeg desverre ikke. Men andre har jo klart å integrere WR fra RXP inn i ND så mulig er det nok vil jeg tro. Lee H. sin tcas funker super hvertfall. Bruker den bl.a i RFP sin 742 merget med POSKY. Bruker man i tillegg FSInn så har man jo radarview av trafikk der som ikke dekkes av tcas'n. Dominic: SERVINFO er jo nesten obligatorisk. Det samme for Vroute hvor du får mange funksjoner i en applikasjon. For gauge i flyet ville jeg vel valgt 3. Tcas av Lee Hetherington
-
tcas 1 Glenn Copeland File Description: FS2004 Gauge: AI Radar, Traffic Collision Avoidance System (TCAS). This gauge has five ranges from 1 NM to 30 NM. It displays all moving aircraft in green within the selected range. A switch will allow static aircraft to also be displayed in white when desired. Traffic Advisory (TA) aircraft are displayed in yellow, Resolution Advisory (RA) aircraft are shown in red. AI aircraft have their relative altitudes pinned to each aircraft symbol. Bearing to an aircraft can be obtained using the optional 360-degree sweep cursor. For panel or separate window installation. With Radar Icon gauge. By Glenn Copeland tcas 2 File Description: This package contains a module dll that can be used as traffic radar or a TCAS in XML gauges for FS9. It can add TCAS functionality to the default GPS. Source code is also provided. Replacement for trafficradarxml20.zip which had some load problems. tcas 3 Lee Hetherington File Description: IVSI and Transponder gauges with TCAS II version 7.0 logic. This logic is the most advanced and realistic within Flight Simulator, passing TSIM Mod 2 TCAS test scenarios, providing traffic advisories (TAs) and resolution advisories (RAs) with aural alerts. The gauges are fully integrated with 767PIC's 1.2 and 1.3 patches in FS2002, but could be used in other panels in FS2002 or FS2004. Contains a freeware FSUIPC license. Guide for No.3 FSInn-FSCopilot med radar Servinfo Vroute
-
Jeg vil nå absolutt anbefale deg å kjøpe PMDG sin 737-800/900 eller 744 uansett om de kommer med en ny utgave for Fsx, 737 NGX. Det kan nemlig ta tid. Dessuten ,Ivar ,at NGX ikke blir FS9 kompatibel vet jo ikke PMDG selv enda,det ble jo luftet på forumet at det ikke er en umulighet at den både den og MD11 blir FS9 kompatibel. Den som lever får se. Jonas,trenger du en enklere men fullt brukbar FMC til bruk i ALLE dine fly. Ta en titt på VAS freeware FMC
-
Hva [*********] feiler det vektere?
Svein T. Henriksen svarte i David Gabrielsens emne i Kaffekroken
Det er vel å tro på julenissen? Ok,God Jul til FS folket da. Nå er det pakking og Princess Juliana neste stopp. Ciao -
Hva [*********] feiler det vektere?
Svein T. Henriksen svarte i David Gabrielsens emne i Kaffekroken
Nå diskvalifiserte du deg selv her. Nå virker du ikke helt helt stabil her. Synsing og sette sammen ting tatt helt ut fra virkeligheten vinner deg ingenting mister. Som sagt er jeg vokst opp med de rundt meg på alle kanter. Som tidligere nevnt.. man trenger IKKE bli hverken kriminell eller voldsforbryter av å vokse opp under traumatiske forhold. Min moral er ukladerlig. Jeg kjører ikke engang 1 km over fartsgrensen av egen fri vilje. Jeg venter på grønn mann. Så får du bare tro hva du nå enn måtte ville tro. Hehe,nå ble vi satt ut skjønner jeg. du verden for en vinnende retorikk. Nå refererte jeg da ikke hverken til deg eller han spesifikt. Les ord for ord EN gang til er du snill. -
Hva [*********] feiler det vektere?
Svein T. Henriksen svarte i David Gabrielsens emne i Kaffekroken
Fair enough. Men det var særlig den linkingen til det tredje riket som gjorde meg opprørt. Jeg syns det var å gå rett til et så billig poeng som mulig. For det tredje riket satte uskyldige helt systematisk i arbeidsleire og fegsler,torturkamre og gasset de ihjel. Jeg foreslo da vitterlig å sette SKYLDIGE i arbeidsleire slik at de kunne betale tilbake til samfunnet det de hadde gjort urett. Er det så revolusjonelt da? Eller urettferdig? Eller rettssikkerthetstruende? Mulig jeg smurte litt tjukt på,men forslaget var seriøst ment. Om jeg sitter på trikken,så hopper jeg opp stikker ned 5-6 stykker. Jeg blir tatt. Har jeg da i det hele tatt behov for et forsvar? Kan det jeg gjorde i det hele tatt forsvares? Jeg mener nei.. inn på livstid er min løsning. Og den syns jeg ærlig talt er rettferdig. Jeg mener nå fortsatt at den rettssikkerheten du prater om ikke er så veldig eksiterende annet enn for overgriperne. Det blir vi aldri enig om. Når den rettssikkerheten du snakker om,ikke fungerer og man som offer ikke får noenting. Ingen erstatning.Ingen dekning for tap av arbeidsfortjeneste,psykoser,legeregninger osv. Så har man ikke rett til å kunne få en advokat gratis for å kjempe sin sak og fri rettshjelp er ikke så lett å få,med mindre du har null inntekt. Dessuten vil ikke nødvendigvis den frie rettshjelpen jeg som offer evt. kan få føre noen vei da den advokaten ikke har de samme ressursene hverken faglig eller tidsmessig som toppadvokatene Staff&co. Ja,dette bygger jeg på fakta fra tilfeller jeg kjenner til. Om du ser igjennom postene mine en gang til. Ser du sikkert at jeg spesifikt nevner KUN voldskriminelle,narkokriminelle,organisert kriminalitet. Det er de særdeles grove kriminelle handlingene som da fratar helt uskyldige mennesker og deres familer et normalt liv jeg har vondt for å svelge skal få slik oppfølging å rettigheter. Det er de jeg vil til livs her. Resten av lovbryterne har jeg ikke diskutert,enda.. så jeg har ikke noen steder sagt at INGEN skal ha en forsvarer. Det at du ikke kjenner deg igjen i mine beskrivelser,betyr jo ikke at det ikke er slik. Heller ikke at det evt. er sjeldent det er slik. Ja jeg vet hva anarki er. Vet du? du vet,den knivseggen som demokrati/anarki balanserer på er syltynn. Det skal ikke mye til før man vipper over på en av sidene. Slik som rettsstaten,byrokratiet i dag i praksis virker inn på samfunnet,kan det lett føles som anarki både titt og ofte. Alt ekspanderer,også samfunnet.. slik all materien i verdensrommet gjør. Alt blir mer og mer ekstremt. grensen tøyes og strikken har nok røket tvers av ganske mange steder ganske så mange ganger både her i lille Norge og resten av verden. Så at det føles og i praksis fungerer som at anarki,det bør du ikke se bort ifra. Teori og praksis går ikke hånd i hånd som mange tror. Rent tekninsk juridisk kan nok Norge være et demokrati,men at det i praksis alltid fungerer silk er jo ingen sannhet. Det er sant,men det er også der svakheten ligger. At ALL bevisførsel kun skal ligge på påtalemaktens skuldre. Man må kunne stille disse kriminelle litt mer oppetter veggen. Legge noe av ansvaret på deres skuldre. Ingen røyk uten ild. På meningen med livet? Nei den dukker neppe opp i den nærmeste framtid tror jeg.