-
Alle flightsimmere i TROMSØ - SE HIT!!
Hmm... Her var det ikke mye respons. Hadde håpet det var noen her inne som var gira på å fly Cessna 172 / Piper PA28 med instruktør, samt få ratte rundt i en over snittet kul simulator? Simulatoren vil også være disponibel for den som kan hjelpe oss i ettertid, free of charge. Vi har allerede brukt MYE penger på denne simulatoren (særlig datamaskinen som er skreddersydd for formålet), men om det er nødvendig å kjøpe noe mer for å få ting til å funke, gjør vi så klart det. Hvem her på forumet holder til i Tromsø og kunne tenke seg å komme å se på simulatoren og vurdere om dette er noe som kan være av interesse...? -Kristian
-
Alle flightsimmere i TROMSØ - SE HIT!!
Hei! Jeg skriver denne meldingen på vegne av Tromsø Flyklubb, i håp om at det er noen dyktige folk her på forumet som kan hjelpe oss litt. Saken er den at vi har lagt en god del penger i en skikkelig simulator (se bilder), men vi har ikke kompetansen til å sette alt opp som vi ønsker det. Her kommer dere inn i bildet! Først litt om simulatoren/PC'n: - Windows 7 PRO - Vi har både FSX og X-plane - 16GB RAM - 2x Nvidia GTX 680 - Intel Core i7 3930K @ 3,2 GHz - Windows opplevelsesindeks 7,8 - 3 skjermer - Masse flightsiminstrumenter - En del ekstra programvare til FSX Altså massevis av PC, og alt flyter veldig bra for å si det sånn... Det vi trenger hjelp med er å sette opp alt dette sånn at det fungerer tilfredsstillende (alle instrumenter, knapper, grafikk osv). Når alt dette er satt opp vil vi "låse" systemet slik, sånn at ikke medlemmer kan"tukle" med det. Jeg har en del erfaring/kunnskap selv, men trenger assistanse for å få alt skikkelig til. Nærmere beskrivelse av hva som skal gjøres kan vi ta senere. Høres dette ut som noe du (eller flere av dere) kan hjelpe meg med? Hvis JA; send meg en epost på k r b e r g e s (at) g m a i l . c o m eller ring meg på 99324768. Generelle spørsmål besvares også her på forumet. Som takk for hjelpen kan jeg tilby en flytur med klubbens C172 eller PA28 med meg som instruktør. Full briefing på forhånd, en klokketime i luften og full de-brief etter turen. Hva du vil gjøre er fullstendig opp til deg! Jeg skal ikke sette noen begrensninger... Over til bildene: Kul simulator ja...? Alt er selvbygget av noen av medlemmene våre! Dere som ser dette innlegget må gjerne dele med folk dere kjenner som kan være til hjelp (ikke sikkert alle er på dette forumet). Håper noen kan hjelpe oss her! På vegne av Tromsø Flyklubb Kristian Bergesen
-
Klappsete hos Widerøe?
Testet ut det jeg sa om å smile pent og presentere seg på en skikkelig måte, og det endte som følger: Tromsø - Gardermoen 23 des - SAS Klappsete siste timen av flighten. Før det skulle de ha mat der fremme, og ville ikke ha en tredjemann inn før de hadde spist opp. Gardermoen - Trondheim 26 des - SAS Spurte flyvertinna om å komme frem og hilse på kapteinen, men det fikk jeg ikke lov til. Om jeg ville han noe, MÅTTE det gå gjennom henne... Jaja, tenkte jeg. Hun sa at hun skulle spørre han om jeg kunne få sitte på klapp, men jeg hørte ikke noe mer fra henne *Sjokk*. Trondheim - Bodø - Tromsø 26 des - SAS Her ble det full score. Fikk sitte begge turene på klapp, og fikk også være med å gå rundt flyet på bakken i Bodø - To flotte turer med kjempetrivelige flygere! Så det er bare å spørre folkens, det går som regel greit etter mine erfaringer
-
Klappsete hos Widerøe?
Støtter det å presentere seg på en skikkelig måte, det hjelper en hel del Sitter på klapp ca 70% av turene med Widerøe, uten at jeg har noen form for ID med meg... Jeg er riktignok utdannet pilot, og sier så klart ifra om det, men det kan jo hvem som helst si... Jeg går ombord, hilser pent på flyvert(inne) og spør om jeg kan få stikke hodet inn til flygerne. Nevner ikke klappsete. Kommer inn, strekker frem labben og hilser på begge der fremme, og sier hvem jeg er, og at jeg gjerne vil holde dem med selskap på turen. En gang jeg ville ha tur på klappsete dro kapteinen opp noe manualverk og leste høyt at kun ansatte, repr. fra tilsyn eller liknende kunne sitte på klapp. Jeg sa at jeg forsto dette, og regnet med å sitte bak med resten. Men etter vi hadde pratet et par minutter til, så sier han noe sånn som "til syvende og sist er det fartøysjefen som bestemmer", og jaggu ble det ikke enda en tur fremme i cockpit alikevel. Smil pent, opptre ydmykt og høflig så ordner som regel ting seg
-
ATPL-A eksamen
Gratulerer så mye! Selv sitter jeg og leser for harde livet. Har bare lest et par måneder, så jeg har enda en lang vei å gå før jeg kan vente på det brevet du forteller om... Gleder meg! :grin:
-
Hva skal du gå til høsten?
Jeg skal forhåpentlig vis gå på flygerskolen til UiT. Fikk beskjed her om dagen at jeg er en av 60 som har kommet meg videre til neste fase, og skal til Rygge den 18 august for diverse tester og intervju med psykolog. Så da er det bare å håpe at det kommer til å gå bra!
-
Hvor mange ekte piloter er det her?
Har PPL-A, utsjekk på C-172 Diesel (LN-ALH) og Piper Warrior III (LN-TOS). Neste er mørkeutsjekk...
-
Tidenes reklame for Hydro?
Vanvittig bra... :grin:
-
"Underskriftskampanje"
Kristian Bergesen
Kristian Bergesen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk