-
Kapteiner slutter i protest
Det er jo veldig sant som han sier, husker ikke helt om det står i denne artikkelen, men: Om en flykaptein har lyst til å utgjøre en sikkerhetsrisiko, så trenger han/hun da ikke å ta med noe inn i cockpit. Det er da bare å styrte flyet ved første og beste anledning. De blir supersjekket på flyplassen, men 30 minutter etter er det DE og bare DE som er ansvarlig for akkurat det samme som de blir sjekket for... Tyder på at all privatisering/konkurranseutsetting på slike sikkerhetstjenester gjør at selskapene må lokke til seg folk som synes det er litt for kult å gå i uniform, bruke og vise makt og som garantert presterer å si: "Kan jeg få se legIMItasjon". (vi møter jo dem av og til som dørvakter i helgene )
-
Norwegian-fly skadet på Værnes
Det begynner å nærme seg en hysterisk klagekultur i dette landet! Dette tar jo helt av. Bare fordi man har betalt fattigslige 800 kr for en billett regner man med at den du kjøper tjenesten av skal kaste seg rundt og tilby deg løsninger for flerfoldige tusen...
-
Turbulent for start.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122852 Hvorfor må man bytte fra jetfly til propell når det er mye vind?
-
Flygeledere!
Jeg synes ikke dette handler om misunnelse eller jantelov. Det handler om folkeskikk. Å det å se seg selv i forhold til andre, og andre yrkesgrupper. Jeg synes ingen stilling, uansett viktighet, rettferdiggjør en begynnerlønn på over en halv million. Og da hjelper det ikke om man truer med å flytte utenlands. Vel, dersom alt er så mye bedre der ute så får man flytte da. Så får vi heller begynne å bruke toget mer, vi andre. Også fly på flightsim, seff Og sørge for at vi ikke velger så idiotiske politikere som ansetter et styre som med sin administrerende direktør har klart å rasere flytilbudet for årevis fremover. Uten å la det gå for mye politikk i dette så mener jeg at man her ser konsekvensene av markedsliberalisme i institusjoner som tar for seg viktige samfunnsoppgaver. Kortsiktig lønnsomhet stemmer ikke alltid overens med langsiktig planlegging.
-
For tredje gang på to døgn på Sola
De er visst litt sleivhendte der borte i Stavanger. Sukk, og dit skal man legge flygelederkommandoen for hele Sør-Norge. Grøss
-
Kongefamilien flyr ikke med SAS, chartret NB
Det er helt vanlig at kongefamilien chartrer fly når de er på utenlandsreiser, og det er like vanlig at de pleier å selge billetter til presse og næringslivsdelegater som er med på reisen. Summen av dette er som oftest at prisen blir omtrent den samme. Det som vel er spesielt her er at de har gjort et nytt valg etter usikre signaler fra SAS. Det kan en jo skjønne...
-
Fly av rullebanen på Torp
VG sin forside idag kan melde om at rullebanen blir slaktet. Til tross for en hel sommer på Gilde slakteri i Sarpsborg så kan jeg ikke huske å fått inn en hel rullebane til slakting. Er dette en typisk sesongvare? Forsøker Gilde nye produkter etter e.colismitte-skandalen?
-
Nær kræsj på Flesland i dag
Dette er overdramatisering av beste type, tror jeg. Det står ingenting om at havarikommisjonen er på saken, eller at det blir fulgt opp av noen, så da er det bare en journalist som har kjedet seg litt på jobb idag...
-
Flightsim forum var mer seriøst før!
Trådens navn kan jeg dessverre ikke svare på, men jeg kan forklare hvorfor jeg ofte slenger ut et spørsmål på forumet istedet for å google. Vi er nemlig i kjernen av problemet med informasjonssamfunnet, et tema som engasjerer meg ganske kraftig: Googler jeg, eller søker etter informasjon via søk-funksjonen får jeg enten ingen informasjon, eller alt for mye. For å forsøke å finne den informasjonen jeg er ute etter må jeg lese og undersøke to tonn med dritt først. Og av og til orker man ikke det. Jeg er nok av den gamle typen som har måttet innse at teknologien er kommet for å bli, men som fortsatt tviholder på mellommenneskelig kontakt, og verdien av å kommunisere direkte med andre mennesker som svarer på det du spør om. Og til de som gjør det er jeg evig takknemlig. Det gjør også de som svarer til mennesker mer enn bare profiler og gjør at jeg får et mer personlig forhold til de som er inne på forumet. Det liker jeg. (Forresten tror jeg en FAQ-side ville vært genialt - gjerne med lenker til andre ressurser) med vennlig hilsen erik
-
La oss lage en FAQ!
Dette høres genialt ut. Og helt enig m.h.t. engelsk vs. norsk. Uansett hvordan man vrir og vrenger det så forstår de fleste nordmenn best norsk. Og det er mange fremmedord på engelsk og det er veldig greit å få lese forstå disse begrepene fullt ut - på norsk.
-
Korteste og Lengste flytur?
Jeg har kjørt Trondheim-Namsos-Rørvik flere ganger og turen mellom namsos og rørvik varer vel mellom 7 og 10 minutter avhengig av innflygningen. Det er så knapt besetningen gidder å lukke døra ...
Erik Schøyen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk