Gå til innhold

Torstein Farsund

Medlem
  • Innholdsteller

    138
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Torstein Farsund

  • Bursdag 01. aug. 1986

Torstein Farsund's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det er vel heller ingen som har nektet noen å mene noe. Men det er lov å åpne øynene og se på fakta før en skriker og bærer seg. Både Aslak og Aleksander M. har gjort en god innsats med å gjøre diskusjonen hakket mer saklig, og den informasjonen som bringes på bordet kan ikke bare avfeies med argumentasjon på "pappaen min er sterkere enn pappaen din"-nivå.
  2. Jaggu Aslak, for en gangs skyld er jeg hjertens enig med deg! En skal være både blind og døv for ikke å innse at Norwegian har store utfordringer med sin bemmaningsmodell. Hvilket det ser ut til at det er noen her inne som er. Å påpeke det åpenbare faktum er ikke mye ufint. Såpass bør moderator tåle.
  3. Alt det du lurer på finner du informasjon om på norwegian.no . Tre klikk der fant frem til dette: Levende dyr Pris
  4. At mye av det du kommer med er usaklig er vi åpenbart flere som er enige i. Men nok om det. Du får skrive hva du vil, jeg har bare lurt på hvorfor. Svar får jeg visst ikke. Har aldri sett deg skrive mye om SAS, i alle tilfeller ikke i nærheten av det du kommet med på utallige NAS-tråder. Dette er jo heller ikke et LoCo-selskap, som du så fint kaller det. Så da må de vel ha en høy stjerne hos deg? NAS er like langt fra mitt selskap som SAS eller noe annet, la det være klart! Jeg flyr der det er billigst (bortsett fra med RYR), og derfor setter jeg stor pris på det NAS har tilført norsk luftfart
  5. En psykoanalyse kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, Aslak. Ikke helt mitt fagfelt :grin: Men jeg hadde håpet at du kunne underbygge kritikken din med saklig argumentasjon. Det vil du åpenbart ikke og da blir den stående like usaklig som du har presentert den.
  6. Håper virkelig du ser poenget mitt. Hvis ikke, la meg utdype: Du må da forstå at Norwegian ikke lager TV-reklame av at de legger ned alle ruter fra Rygge? De fokuserer selvfølgelig på åpningen av basen på Torp. Alle bedrifter i verden velger å kommunisere positivt fremfor negativt. Veldig mange suksessfulle bedrifter har tatt minst èn dårlig beslutningen gjennom sin levetid. Det betyr ikke at det går an å videreutvikle seg, legge nye strategier, eller kanskje gå videre med en allerede konstruert plan B. Hadde du bare fortalt oss hva Norwegian, Kjos personlig eller andre i NAS har gjort deg galt så hadde det kanskje blitt lettere å forstå den konstante kritikken din mot selskapet. Og forklar gjerne også hvordan jeg skal tolke utsagnet om at lavkostselskaper ikke dekker, men skaper et behov. Annet enn at du ønsker deg tilbake til tiden før denne typen selskaper da billettprisene var skyhøye. Er det at pilotlønningene var høyere på den tiden? Vet ikke hvor lenge du har vært yrkespilot, men betingelsene var gjerne bedre den gang? I så tilfelle skjønner jeg frustrasjonen din, uten at jeg har noen medfølelse. God helg til deg og!
  7. Jeg tipper alle i området rundt Torp gleder seg i hvert fall. Mener du at selskapet bare skulle slått seg konkurs da etter at satsningen på Rygge ikke gikk som planlagt? Det er jo virkelig for dumt å legge om strategien... Eller er du redd for at NAS skaper et enda større behov, som du så fint kalte det i en annen tråd her? Tenk, nå kan til og med mannen i gata ha råd til å fly Oslo-Bergen! Var vel bedre da kun dem som kunne betale over 2000,- for en flybillett hadde den muligheten... Kjos er åpenbart en mester i å drive business ja, og det er vi mange som gleder oss over. Må være vondt for deg å lese denne: Tror Norwegian er større enn SAS i 2015
  8. Ja, kan du skjønne?! Jeg hadde forventet noe mer likt dette: - Vi i Norwegian satser dessverre stort på Torp, håper det går strake veien til helv***!
  9. Du skriver Aslak: Poenget mitt er at alle som jobber i eller rundt et fly vet at dette aldri skjer. Det blir ikke bestemt at døren skal lukkes i det sistemann går inn i flyet. Det er mye som gjenstår før døren skal igjen. Derfor finner jeg det litt snodig at du disker opp med en sånn søkt historie. Sett i lys av en del andre NAX-tråder du har deltatt i er jeg likevel ikke overrasket og derav min referanse til din holdning til Norwegian. Tror ikke du hadde kommet med samme historie dersom det var snakk om et annet selskap. Men nok om det, og jeg hater ingen Morten: Jeg prater ikke bare om rutine, men om hvordan døren praktisk lar seg lukke pga. tyngden og konstruksjonen. Det er gjerne ikke så enkelt å sette seg inn i det om en ikke har prøvd å lukke en slik dør og derav vanskelig å forklare hvorfor det er så usannsynlig. Før det dukker opp nye opplysninger tror jeg fremdeles like lite på at denne jenten har fått hånden i klem i flydøren.
  10. USA sin statsgjeld er faktisk bekymringsfullt stor, Aleksander. Den nærmer seg femten tusen milliarder dollar, noe som innebærer at den har passert størrelsen på fjorårets bruttonasjonalprodukt. Til sammenligning så vil OECD-landenes gjeldsgrad i gjennomsnitt være på 80 prosent i år. Uten vilje til verken å kutte kostnader eller å heve inntektene i form av økte skatter så er det definitivt legitimt å rope ulv ulv. Jeg venter spent på å høre "...nøyaktig hvordan de skal håndtere den".
  11. Godt at de endelig får toalett:P
  12. Alle priser som jeg linket til er pr. kolli pr. strekning. Så ja, du må doble prisene når du skal reise tur/retur. Reiser du altså tur/retur innenlands med 1 kolli koster det 2x50,- = 100,-, dersom du bestiller bagasje på forhånd. Med to kolli i ditt tilfelle blir prisen da det dobbelte.
×
×
  • Opprett ny...