Gå til innhold

Cato Støle

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. I kveld lander en An 124 på Evenes, ca klokken 18. Flyplassen blir da "åpen" for publikum http://www.fremover.no/lokale_nyheter/article5980450.ece
  2. Takk for Sist ja! Det er nok vanlig å høre fra alle kontrollerte lufthavner:)
  3. "cleared to cross RWY, report on ground GA Apron, wind x x x" f.eks. Men du kan også klarere det inn som et helt vanlig fly: "jon final...cleared to land RWY27...take first right/left to parking"
  4. Cato Støle svarte i Fred Sollis innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hehe bra sagt
  5. Cato Støle svarte i Fred Sollis innlegg i et emne i Kaffekroken
    Dette begynner å bli for dumt. Vil folk dra? Stikk og hold fred! Vil folk bli? Flott. Et forum er IKKE et demokrati. Eier er enehersker, og moderatorene er eierens kontrollanter. Så lenge moderatorene har eiers velsignelse, så må vi medlemmer bare akseptere det. Klarer man ikke akseptere det, flytter man til et annet forum. Det å slutte sparkende, blir litt smålig.
  6. Du har ikke lov til å videreformidle noe du hører på radioen. Altså du kan ikke fortelle en kompis noe du har hørt, du har ikke lov til å legge ut lydklipp, og du har ikke lov til å streame. Slik tolker i alle fall jeg det med videreformidle.
  7. Det jobbes med saken. RNAV PBN innflygning til RWY 35, er på tegnebrettet.
  8. Det er ikke vi som har plassert EVANI og DISBO der de ligger:) svingen ut fjorden, er vel en lek i forhold til nye SIDs på 01R på ENGM:)
  9. Det blir nok Evenes:)
  10. Nei, men amerikanerene kan krig, og de kan lage krigsfly. Når ble svenske fly brukt i strid sist? Jeg bare lurer jeg. Når 30 år gamle F16, rævkjører JAS gang på gang, syntes jeg det sier sitt.
  11. Vet at KATOair tok ca 30000kr i timen, for utleie av Dornier228.
  12. Det er ikke noe mer CO2 på denne planeten, enn det alltid har vært. Polene har tint og fryst i gitte sykluser, siden tidenes morgen. Derav istidene.
  13. Har møtt opp på hotell i Malmø, hvor eneste ID de aksepterte var...ja riktig, pass.
  14. Nå tror jeg man skal la pilotene selv finne ut om det er for dårlig sikt eller ikke. AMK og politisentralen, har vel neppe meteorologisk utdannelse. Man må huske at når det går snøbyger, varierer sikten veldig. Ikke uvanlig at helikoptre må lande, for å vente på bedre sikt.
  15. Problemet er at rullebanen ligger for nært tettbebygget strøk. Skulle man laget en helt ny flystasjon i dag, hadde Bodø aldriblitt valgt. Reglene for støy er veldig annerledes nå, enn da Bodø flystasjon ble laget i sin tid. Om Bodø skal fortsette å være hovedflystasjon, kommer det til å bli et meget kostbart prosjekt. Støyisolering, tvangsflytting etc. Når forsvaret ønsker og spare penger, er det neppe en ny flystasjon i Bodø som er mest aktuell. Men den som lever får se. Avgjørelsen blir tatt før jul.