Gå til innhold

Martin Svarstad

Medlem
  • Innholdsteller

    562
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Martin Svarstad

  • Bursdag 21. mars 1989

Martin Svarstad's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hehe, det kunne jo like godt vært noe annet
  2. Ojda.. Jeg føler med piloten hvertfall Det der er sånt jeg kan se for meg sitter igjen i magen flere år etterpå
  3. Men hvis han er syk, er det ikke da det faktisk burde blitt gjort mye? :crazy:
  4. Går siste året på allmenn med engelsk, fysikk og matte som fordypningsfag. Skal til oslo neste helg på opptak til luftforsvarets flygeskole! Det blir spennende. Hvis ikke det går blir det økonomi og administrasjon gjerne i england eller et annet sted i utlandet.
  5. Morsom den siste der. Men som du sier tyngdekraften er ikke bare g, så da har ikke størrelse noe å si i verdensrommet. Forresten. Hvorfor skulle han falle saktere mot jorden enn ISS pga luftmotstand? Luften faller jo like fort mot jorden som han gjør..
  6. Det er ganske hissige bremser på en 757 er det ikke det? Trodde Britannia landa på en del korte flyplasser i middelhavet..
  7. Flott innlegg Vidar! Jeg skjønner at du sitter inne med god kunnskap her! Men alt du nevner er egentlig nevnt før, om ikke med like klar formulering Hvis du ser innlegget mitt over her ble både newtons 1. og 3. lov beskrevet og brukt riktig i forhold til ditt innlegg. Den reagerte jeg litt på derimot. Ikke at jeg nødvendigvis tror du har feil, men du forklarer ikke hvorfor det er sånn. Hva om vi bytter ut 500kg høns med 500 passasjerer som hopper på nøyaktig samme tidspunkt. Vil ikke flyet et øyeblikk legge mindre press på vingene da? I følge det du skriver skal det ikke det fordi den totale massen inne i flyet er den samme. (det du sier strider imot det jeg tenker er logisk :grin: Så jeg gleder meg til å bli overraska!)
  8. Noen her andre som leter etter pauseknappen..?
  9. Hm.. hvis en fuglevinge fungerer på samme måte som en flyvinge som gjør om statisk trykk til dynamisk over vingen vil det ikke være noe forskjell. Det eneste som skjer er at luften flyttes på, som når du puster ombord i et fly. Min teori er at den induserte luften vil møte annen luft bak vingen som blir presset ned mot gulvet så det ikke blir noen forskjell. Jeg kom til å tenke på at argumentet mitt med at den totale massen inne i flyet ikke forandres, ikke gjelder når folk hopper f.eks. Men det blir bare midlertidig. Mer kraft mot gulvet i det man hopper, og mindre i det øyeblikket man er i luften, så gjennomsnittet blir det samme som om man hadde sittet i ro. En vinge som slår vil jo ha noe av samme virkning som om en person hopper vel.
  10. Er det vanlig med kamera inne i cockpiten?
  11. Det er mange sider som gjør nytten tydeligvis; www.airlinecodes.co.uk
  12. Hm.. nei, med plastikkball tenkte jeg på at når du prøver å skru den med foten på samme måte som med en fotball vil den skru andre veien i forhold til en fotball. Eks: For å skru en fotball til venstre med høyrefoten så treffer jeg ballen på høyre side så den får en skru mot klokka (sett ovenfra), da vil ballen svinge mot venstre. Mens med en plastikkball vil det samme sparket og en skru mot klokka føre til at ballen svinger mot høyre.
  13. Men et skikkelig problem: Hva er det som får en fotball til å skru? Og hva er det som får en lett ball (plastikk) til å skru "andre veien"?
×
×
  • Opprett ny...