Gå til innhold

Karl Mathias Moberg

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Husk at dette er en "flight school" og ikke en komplett simulator som P3D eller FSX og vil ha svært begrenset addon muligheter og funksjoner. Den fulle nye simulatoren fra Dovetail kommer i løpet av Q4 i år.
  2. Coretex har faktisk jobbet med dette i nærmere 3 år, hvis jeg husker riktig. Det går sakte, men ser nå utrolig bra ut!
  3. cjuGCJJUGsg Denne gir en god oversikt over temaet. Innen vitenskaplige miljøer er det som sagt svært lite debatt. Ca 9/10 er enige, men desverre presenterer ikke media det slik.
  4. Og dette har du bekreftet av hvem? Beta testerene som ikke har fått en betaversjon enda? PMDG har til og med sagt at de holder på å jobbe med LM, Boeing og deres advokater for å få laget en lisens for P3D. Både for 737NGX og 777. Neste SP for NGX skal fikse endel små feil, samtidig skal den leggetil endel av funksjonene som de har innført med 777. Ref EFIS etc. Samtidig skal de og legge til WX radaren som 777 får med SP1. Roadmap for PMDG som de har bekreftet av RSR er: 777-300ER og SP1. 737SP2, 747 v2, DC6 og ett fly de ikke har annonsert enda. Samtidig jobber de også uavhengig med en maskin til x-plane.
  5. Slik jeg har forstått det er det ikke så mange nei. Veldig mye av treningen til piloter skjer i Toronto, Huston, Denver etc. Toronto har denne f.eks.: http://uflysimulator.ca/
  6. Grusomt... :eek: Virker dog merkelig at training captain ikke sa noe om speed, skulle tro at det er litt av hans ansvar? Ut i fra hva NTSB sier om de registerte hastighetene, kan det virke som Captain har begynt å flare tidlig, uten å øke thrust, som dermed har ført til en stall. Mistet 30 kts på drøyt 15 sekunder, så er ikke veldig god tid til å reagere.
  7. Aerosoft Hiraklion X. http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?action=article_detail&s_supplier_aid=12389&s_design=DEFAULT&shopfilter_category=Flight%20Simulation&s_language=english Rimelig sikker på at det finnes ett for Chania og, men finner det ikke i farten. Kan hende det er kun for FS9.
  8. Så det når jeg kjørte til Sola i morges! Ser utrolig stilig ut i mørket! Det jeg dog tenkte på når jeg så det var: Det må da gjøre det betydelig vanskeligere å se ut for controllerene med så sterke pærer langs kantene på vinduene?
  9. Stavanger, Sola. Fly nord-øst innover lysefjorden. http://goo.gl/maps/9TYX2
  10. Nei. Det er snakk om å få støtte for shared cockpit i SP2, men den er LANGT unna.
  11. Har flydd til New York tre ganger siste årene, med både SAS og VIR, og har ingenting å si på noen av dem! Virgin Atlantics A346 har litt smått om plassen på setene i Økonomi, men var så lite lastet begge veier (var 102 til og 93 pax tilbake!) så var ikke noe problem å ta en 3-seter for seg selv. Begge har helt OK service, ikke noe å hoppe i taket for, men må si at jeg synes SAS var hakket bedre. Skal tilbake i Mars, og skal fly SAS da, så vi får se hvordan det er denne gang!
  12. Tenkte på det samme når jeg så den 2 1/2 minutters videoen... Legg merke til hvor lite rattet beveger på seg. Kan hende det blir litt feil å klage på slikt mtp hvor mye automasjon det er i FS... :whistle: Ser ikke akkurat ut som den største utfordringen.
  13. Send "Passord " (uten < >) til 1980, så får du det tilsendt. Du kan desverre ikke bytte passordet.
  14. Dersom du ser SAS MD80 filmen som ligger her i shoppen, så ser du at midt inni filmen, så sitter plutselig kapteinen med hele master caution knappen i hånda! Push knappen satt rett og slett ikke godt nok fast! :grin: