-
Noen som spiller Battlefield Bad Company 2?
Ingen ting som slår Battlefield 1942 Det var saker det i 2002
-
Hvilke flytyper har du flydd?
B737-200-300-400-500-600-700-800-900) BU,SK,LH,S2,2P,DY,KE B747-400 LH,KL,CX B767-300 SK,KL B777-200-300 CX,KL A319 QR A320 A321 A330 A340 DC9 MD-11 KL MD80 Div. utgaver ATR72-500 5J Dash 8 WF,SA AW139 (Tar med ei lita hummle også) Og favoritten? 747 såfremt det ikke er Luftwaffe eller KLM
-
CH Products
Hei! I Trondheim finner du Flightyoke på Lefdal-Lade til den billigste prisen.. 1399,-
-
Hvor høyt.....
Den internasjonale skipsfarten benytter seg utelukkende av nautiske enheter og metriske enheter. Det er flere tiår siden skipsfarten forlot de gammle britiske enhetene.
-
Hvor høyt.....
Håper dette kan gjøre ting litt klarere : Din aktuelle bredde måles som en vinkelverdi i grader,minutter og sekunder målt fra ekvatorplanet og opp til den paralellsirkelen man befinner seg på. I en grad har man 60 minutter, og i hvert minutt har man 60 sekunder. 1 minutt tilsvarer ca 1852meter dvs 1 nautisk mil. 1º breddeforandring tilsvarer derfor 60NM. Når det gjelder lengdegrader blir det litt mere komplisert. Din lengde er vinkelverdien i grader,minutter og sekunder målt fra greenwichmeredianen vest eller øst mot den meredianen man befinner seg på. Det som er viktig å merke seg, er at 1º lengdeforandring IKKE tilsvarer 60NM. På f.eks 60º Nord tilsvarer 1º lengdeforandring 30NM i faktisk distanse. Dette kommer som en følge av at paralellsirklene blir mindre og mindre etterhvert som man nærmer seg polene. Dette kan også bevises dersom man ganger 1º -> 60' med cosinus til 60º = 30NM Dette ble kanskje litt komplisert, men som navigatør er det kjekt å ha kunnskap om litt sfærisk trigonometri. Mvh John
-
SAS på discovery denne uken
Fløy A340 med SAS fra Tokyo til Copenhagen i April 2003, det var en hyggelig opplevelse på Economy:)Det var skikkelig komfortabelt og seteplassen var god såvidt jeg husker. Spørs om økonomien i SAS tillater selskapet å beholde alle flyene da
-
Belysning
Hei! Lurer på om noen kan forklare meg hvilke regler som gjelder for belysning på fly. Tenker da spesielt på i hvilke situasjoner man skal benytte strobes/bcn osv..
John E Lium
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk