Gå til innhold

Erlend Andrè Larssen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/01/11/195490743/nye-gps-forstyrrelser-av-fly-i-nord-norge Et par tilfeller for et par dager siden også.
  2. Antar det blir non-clickable cockpit i likhet med resten av FC3-serien da. Noe som kan være en fordel for VR om man kan binde alt man trenger til HOTAS'en.
  3. Deadstick så ganske lovende ut ja. Vet om en Christen Eagle under utvikling de godt kan overta
  4. På tide at noen heller konsentrerer seg om en GA/VFR-simulator med fokus på kvalitet under 10'000ft. Og i tillegg godt simulert fysikk for seilfly. Flere burde lært av DCS, hvor man har konsentrert seg om enkeltområder i stedenfor å lage en jordklode som bare ser bra ut fra 30'000ft. Jeg slo ihjel mange timer med Emma Field til FS9 i sin tid.
  5. Ser lovende ut. Har hatt Warthog HOTASen i ganske mange år nå og har lenge håpet at det skulle komme alternative stikker på markedet. Hadde egentlig ikke trodd at det skulle drøye så lenge. Synd de valgte å lage en som nesten er identisk med Hog'en med tanke på knapper
  6. Var mektig imponert da jeg endelig fikk installert DCS World 2.0. Faktisk så imponert at jeg ikke så poenget med å ha to releaser av samme spill på min stakkars 128gb SSD, så jeg avinstallerte DCS World 1.5. Først etterpå innså jeg at 2.0 ikke, og aldri var ment å erstatte 1.5. Kaukasus er nå borte, og jeg må visst vente en stund før jeg får testet F-5 i DCS 2.0, for den er jo kun utgitt til 1.5 :
  7. Fikk knabbet til meg et GTX770 2GB på tilbud på komplett. Gleder meg nå
  8. Smart! En annen løsning jeg har fundert litt på er å hente strøm til lysdiodene fra batteriet i headsetet. Tre LEDs kan umulig bruke mye strøm?
  9. Har bare fulgt med her med et halvt øye de siste to årene da jobb og hjem ble for tidkrevende for hobbyen. Har lagt merke til at forumet er veldig dødt, noe som er synd da forumet alltid har vært en god ressurs for informasjon, inspirasjon og hjelp. Det er rette ånden Andrew Jeg synes alle medlemmer skulle hatt mulighet til å være skribenter for forsiden. For eksempel ved at en artikkel eller lignende man skriver i forumet blir frontet på forsiden (gjerne evaluert av moderator først). Det trengs flere moderatorer med interesse innenfor de forskjellige kategoriene for å unngå at forumet blir ensporet. Og for guds skyld, bli kvitt den teite autosensuren. Det blir for barnslig å ikke kunne skrive ordet |diot eller navnet på et annet forum..
  10. Hvis den slags inkompetanse er representativt for de fleste bilverksteder i Norge er det ikke rart at bilparken har høy gjennomsnittsalder her i landet. Leit å høre at du har hatt så mye uflaks med bilen og verksted.
  11. 8 gir er luksus Kjørte Berlin-Kiel for noen måneder siden i en volvo 240 med 5trinns kasse. Med nåla på maks (200km/t) lå motoren på 5500rpm, så det ble heller kortvarig. Men det er deilig å ligge i 150+ og sluke kilometer. Var ikke like gøy å kjøre Oslo-Moss etterpå :grin:
  12. Skader da ikke å prøve å slette cookies i forumet vel?
  13. Ohh, aner en liten ventiltråd her :grin: Må ærlig innrømme at jeg er en av de som lar meg irritere av (og styrer unna) dialektskriving, grove skrivefeil, poster i helt feil forum, poster hvor man finner svaret ved å google topicen eller lese forrige ukes poster osv. Når jeg ikke har noe "fornuftig" (les: positivt/hyggelig/skryte folk opp i skyene) å si, så holder jeg kjeft. Kanskje noe av grunnen til at jeg har over 5800 poster på forumet på ni år, og dette er post nr. 5 i år..
  14. Euronymous har min stemme ihvertfall
  15. Har aldri hatt noe spesielt imot hverken SAS eller Norwegian tidligere. Tror "fanboys" på diverse fora har vanskelig for å innse hvor viktig BEGGE selskapene har vært for norsk luftfart gjennom årene. Jeg har stor respekt for arbeidet NAS har gjort og hvordan de har jobbet seg opp fra Fokker-50 tiden. Allikevel synes jeg at NAS har hatt en bekymringsfull utvikling de siste årene. Med en stor andel lærlinger i cabin, bruk av utenlandsk arbeidskraft (etter oppretting av baser i utlandet) og ansettelse via vikarbyrå åpner man brått muligheten for å fly Ola Nordmann til syden for en veldig billig penge. Og selvfølgelig slår kunden til. Man kan vel ikke klandre passasjerene for det, men uten å tenke over det selv, er de med på å sende luftfarten vannrett inn i helvete. Michael O'leary har funnet mange smarte smutthull i regelverket som gjør det mulig å ha ansatte uten noen rettigheter og en lønn man knapt kan leve av. At andre selskap følger etter ser jeg på som en naturlig konsekvens av at RYR har knekt koden og gitt folk den skumle holdningen at "det skal jo ikke koste å fly". Mistenker at NAS er på RYR sitt nivå om ikke så alt for mange år. Trist, men det er den veien industrien går om ikke myndighetene griper inn.