-
Entring av innflygingsprosedyre.
Det du beskriver her er en "direct entry" bortsett fra at du velger å ta 2 runder.ved å svinge mot venstre til 293 får du en total svingradius på 267 grader og jeg vil tippe at du kommer en 2-3 nm øst for holdingsbanen(et sted mellon HE NDB og NTD NDB) før du kommer tilbake igjen, definitivt ingen god løsning) Ja, absolutt hvis du vil sløse bort en 4-5 minutter så kan du gjøre det , jeg hadde nok svingt til 312 ut til NT DME 14 for å spare tid(og bensin).
-
Entring av innflygingsprosedyre.
Vil bare legge til:Når du entrer via "Parallell entry" må du alltid svinge mot høyre [color:"blue"] i en venstredefinert holding [/color]. Ble litt uklart i forrige innlegg det motsatte gjelder for høyredefinerte holdinger.
-
Entring av innflygingsprosedyre.
Det er poenget, selve "svingene" er mot venstre i en venstredefinert holdinen. Når du entrer via "Parallell entry" må du [color:"red"] alltid [/color] svinge mot høyre. Du blander selve "entryen" med holdingen.
-
Entring av innflygingsprosedyre.
Sitat: -------------------------------------------------------------------------------- Kurs 200 inn mot HE: Så snart HE er passert ville jeg ha svingt mot høyre til 294, holdt den høyden jeg allerede hadde f.eks FL80. Holdt denne headingen i ett minutt deretter ville jeg ha svingt helt om mot høyre til ca. 084 grader(30 graders "intercept" kurs) til jeg har kommet inn på localiseren. Denne typen inngang kalles "parallell entry".Så snart jeg har passert HE på 114 svinger jeg mot venstre til 294 og går ned til 5700(trans.alt. er 7000)holder heading 294 inntil NT locdme viser 14nm, deretter svinger jeg til venstre igjen for å komme inn på Localisern og starter nedstigning til Decision Alt(DA) -------------------------------------------------------------------------------- Host host, nå svinger du høyre i en prosedyre tegnet med venstresving ? OG dermed også flyr på feil side av fyret. Dessuten, Trans.alt. har ingenting med nedstigningen å gjøre, da er det transition level. Nr.20 Selve holdingen er venstredefinert, og dermed hvis du skal entre holdingen(for parallell entry) må du svinge om mot høyre når du er utgående og parallellt med localiserens kurs(294 grader utgående fra NT). Hvis det hadde vært en høyredefinert holding og du skulle inn via parallell entry måtte du ha svingt om mot venstre for å komme inn på localiseren. Hadde jeg svingt om mot venstre etter et minutt utgående fra NT Loc hadde jeg kommet på ubeskyttet side, derimot når jeg svinger mot høyre for å "capture" loc'en kommer jeg inn på beskyttet side av holdingen.Burde være enkelt å visulisere hvis du har Approach kartet framfor deg. Du har rett ang. Transision Level.
-
Entring av innflygingsprosedyre.
Kurs 200 inn mot HE: Så snart HE er passert ville jeg ha svingt mot høyre til 294, holdt den høyden jeg allerede hadde f.eks FL80. Holdt denne headingen i ett minutt deretter ville jeg ha svingt helt om mot høyre til ca. 084 grader(30 graders "intercept" kurs) til jeg har kommet inn på localiseren. Denne typen inngang kalles "parallell entry".Så snart jeg har passert HE på 114 svinger jeg mot venstre til 294 og går ned til 5700(trans.alt. er 7000)holder heading 294 inntil NT locdme viser 14nm, deretter svinger jeg til venstre igjen for å komme inn på Localisern og starter nedstigning til Decision Alt(DA)
-
SID/STARS
Jeppesen Simcharts har både SID/STARs,SIAPs og lufthavnsdiagrammer med INS koordinater. Jeg kan anbefale dette produktet, kan printes ut i standard format 8 1/2*11 med solid utskriftskvalitet. Kan kjøpes med 1 eller 3 regioner. Kommer i cd-format med alle verdens 9 regioner på en cd... Kan bestilles på Jeppesen webside eller NAKshop i Oslo. Et annet produkt jeg kan anbefale er Reality XP's Garmin GNS 530. Dette er et fullsimulert GPS addon produkt for Microsoft FS 02/04 med mange avanserte funksjoner, kommer med komplett SID/STARs SIAPs database for hele verden, siste database oppdat. 08/2002. Kan kjøpes hos Reality XP
Bjørn-Erik Johansen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk