Gå til innhold

Louis Grube

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Louis Grube la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei, Har fått ny pc. Denne er ganske god og det gå fint an å kjøre både FS9 og FSX på høy display resulution. MEN, gauges og nav f.eks på LEVEL D's 767 liker ikke dette. De har det best i 1024X768 har jeg lest. Men jeg leste også man kan sette alt annet på høy resolution, mens gauges settes separat på 1024X768. Noen som vet noe om hvordan man gjør dette, og er det kun mulig i FSX og ikke FS9?
  2. Piloten kan være glad det var "real life" og ikke Flight Sim med FsPassanger på. Troer ikke poengsummen ville se pen ut
  3. men ikke å være naiv :crazy: Sjansen for Torp er vel mindre enn at de styrter i min bakhage og piloterne deretter kommer inn til en kop Gevalia kaffe.........som man skal byde uventet gjester ifølge en gammel reklamme. PS. Har dog kjøpt en pose.......man vet jo aldri
  4. Takk for svarene. Hva med arbeidstiden til flypersonalet?....kan denne tur bli for lang? Vet at t/r Gran Canaria er lige på "vippen"...vel ihvertfall fra Oslo. Kanskje litt bedre til fra CPH.
  5. Dette er vel ikke "most have" men en ganske interessant historie allikevel. Viste Dere at en ung pilot fra pannekake landt Danmark flyver for et av verdens miste flyselskap, som enda har fullt "monopol" på ruten sin, i et av de fjellrikeste og mest bortgjemte land i verden...Bhutan. Dette bbør man prøve i fs :-) http://www.pilots.dk/absolutenm/templates/artikel.asp?articleid=7597&zoneid=1
  6. Louis Grube la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Det finnes mange internett sider når man søker på "fly". Men hva er egentlig "most have"? Her tenker jeg på sider om "virkelig" flyvning (video, foto, flyplasser etc.) og IKKE fs. Er der noen som kjenner til sider som forklare hva som skjer på en flyving fra personalet møtter til de går av?. Så engang en fin dokumentar på discovery eller National geografic om dette, men de sender jo neste ingenting om flyvning mere syntes jeg (annet inn genudsendelser av div. flystyrt) .
  7. Louis Grube la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Tenkte en tur til disse 2 øer i fs EKCH-GCGM-GCLA-EKCH Ville det naturlige valg blandt PMDG være 737-600 da landningsbanen på La Gomera er ganske kort (ca. 4.900 ft.)? Turen er på ca. 2.200 nm ned og det samme hjem (det er vel ca. max for et fullt 737-600)? Med opphold på både La Gomera og La Palma blir dagen kanskje også for lang for personalet ? (tenker evt. å måtte ta en teknisk mellomlanding i Lisbon for crew bytte, men det begynner så å bli mange stop (selvom dette i gjør noe for meg)) Hvordan troer Dere en slikk flyvning vil bli gjennomført i virkeligheten? Så vidt jeg vet lander ingen på La Gomera annet enn lokalfly. Men med en runway på 4.900 ft er det da muligt, og det spare "chartergjesterne" for 3-4 timers båttur (som riktige charthergjester blir sendt på).
  8. Louis Grube la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Surfet litt på nettet og kom over denne lufthavn: Barra airport (http://en.wikipedia.org/wiki/Barra_Airport). Har aldri hørt om den før :-)
  9. Louis Grube la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    For oss som ikke altid er helt proff i å lese METAR: http://heras-gilsanz.com/manuel/METAR-Decoder.html Ganske hjelpsom site syntes jeg
  10. Bingo Morten, Etter litt fra og tilbake fikk jeg det til (selvom der måtte rettes litt mer i panel.cfg.) Litt innviklet å forklare her, men om noen får samme "problem" så send meg en privat melding så skal jeg forklare i detaljer. Uansett Morten..........du var til stor hjelp og hadde rett. Din premie er et mindre flyselskap i Tajikistan......GRATULERE kontrakten er skrevet og gjelden står i ditt navn PS....til formun politet......sinnsyk i gjernings øjeblikket
  11. Louis Grube la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei alle, Håper jeg er i riktig forum. Jeg Har lastet ned PMDG (selvom dette spørsmål egentlig vil ang. alle kjøpefly). Her ønsker jeg tilgang til den GPS som følger med orginal B737-400 samt en add-on kaldt "FlightDeck SFX Panel" Dette har jeg klaret å tilføje i PMDG's "panel.cfg" på følgende måde: [Window Titles] Window17=FlightDeck SFX Panel Window18=GPS og litt lengere nede i samme fil: //-------------------------------------------------------- [Window17] file=FDSFX.bmp size_mm=500 position=0 visible=0 ident=122757 gauge00=FDSFX_01_gate!switch, 49,89,30,51 gauge01=FDSFX_02_airport!switch, 111,89,30,51 gauge02=FDSFX_03_muzak1!switch, 174,89,30,51 gauge03=FDSFX_04_muzak2!switch, 235,89,30,51 gauge04=FDSFX_05_muzak3!switch, 295,89,30,51 gauge05=FDSFX_06_turbulence on!switch, 357,89,30,51 gauge06=FDSFX_07_turbulence off!switch, 419,89,30,51 gauge07=FDSFX_08_gate departure!switch, 49,190,30,51 gauge08=FDSFX_09_pushback!switch, 111,190,30,51 gauge09=FDSFX_10_safety message!switch, 174,190,30,51 gauge10=FDSFX_11_safety video!switch, 235,190,30,51 gauge11=FDSFX_12_takeoff!switch, 295,190,30,51 gauge12=FDSFX_13_climb!switch, 357,190,30,51 gauge13=FDSFX_14_cruise!switch, 419,190,30,51 gauge14=FDSFX_15_meal service!switch, 49, 298 ,30,51 gauge15=FDSFX_16_movie!switch, 111,298,30,51 gauge16=FDSFX_17_begin descent!switch, 174,298,30,51 gauge17=FDSFX_18_on approach!switch, 235,298,30,51 gauge18=FDSFX_19_on final!switch, 295,298,30,51 gauge19=FDSFX_20_taxi to gate!switch, 357,298,30,51 gauge20=FDSFX_21_gate arrival!switch, 419,298,30,51 //-------------------------------------------------------- [Window18] size_mm=456,378 window_size=0.5 position=8 BACKGROUND_COLOR=0,0,0 VISIBLE=0 ident=GPS_PANEL gauge00=fs9gps!gps_500, 0,0 //-------------------------------------------------------- Dette funker i å for seg greit. Både GPS'en og FlightDeck SFX Panel vises i "Views/Instrument Panel" når jeg har lastet pågjeldende fly og kommer fram når jeg "trykker" på dem. NÅ TIL SELVE SPØRSMÅLET............ Hvordan setter jeg inn inn "snarvei" slik at jeg kan få GPS og FlightDeck SFX Panel fram med en tast på tastaturet???? Jeg kjøre nemlig FS i "full screen" og det er kjedelig å måtte "pause" fs'en hele tiden (har nemlig ikke bruk for gps'en og FlightDeck SFX Panel under hele flyvningen. Håper noen kan hjelpe, på forhånd takk.
  12. Skal prøve det....men hvor mye er maks. dessent angel for 737-600????