Gå til innhold

Fredrik Bachke

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Fredrik Bachke svarte i Geir Gs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Tja... Nå har vi egne utformede prosedyrer for flyplassen, men jeg mener Sørkjosen bør være en verdig kandidat til en krevende instrumentinnflyvning... https://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENSR/EN_AD_2_ENSR_5-1_en.pdf
  2. Jeg jobber sammen med han og kan bringe videre de gode ord Men ja, han har ikke engasjert seg på hverken scanair eller flightsim.no av en eller annen grunn
  3. Tja... Jeg mener at utgangspunktet er at avtaler skal holdes? Hadde du noen skriftlig dokumentasjon på denne avtalen mellom dere og SAS som du kunne vist i BCN? Evt nå for ettertiden; har du noen dokumentasjon som går at dere får tilsendt de gjenstådende instrumentene? Uansett burde vel commander(kapteinen) kunne godkjent det... Men det er mange faktorer som er inne i bildet: ant. pax, annen spesialbaggasje som allerede var send etc.
  4. Ditto! Og grattis til deg óg Tom
  5. Fredrik Bachke svarte i Geir Gs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Gratulerer til alle mine tidligere kolleger! Fantastisk!
  6. Har muntlig nå i morgen (idag) i rettsvitenskap 2.avdeling... 60 studiepoeng skal gås gjennom på 40min... hurra...
  7. Heisann Fawzi! Jeg er vel i ca samme sko som deg, fant ut at jeg er fargeblind to dager før jeg skulle på innledende opptak i Bodø... Per nå studerer jeg juss og har selvsagt tenkt på å bruke utdanningen som et grunnlag for en jobb innen luftfartsbransjen... For min del tenker jeg hvertfall noe innen for lufrtfartsmyndighetene, flyklagenemnda eller juridisk rådgiver innenfor et flyselskap... Spørsmålet mitt til deg er hva liker du ellers å holde på med? Er du villig til å gå igjennom en "generell" utdanning for å få litt kjøtt på beina eller vil du rett ut i arbeidslivet? Hvilken utdanning har du til nå? SGS/ Norport/ Menzies/ Røros flyservice er jo noen muligheter, jeg stortrivdes hvertfall i SGS når jeg jobbet der Mulighetene ved hørselsreduksjon vet jeg dessverre lite om, men jeg har hvertfall jobbe i kabinen med mitt reduserte fargesyn..
  8. Må vel hive inn et lite innlegg her siden jeg så smått har startet å fly litt igjen FL360 på vei til EVE fra OSL som BU409 DTG 185nm
  9. Normalt flys den ruta med -800
  10. Ja men da var jo den saken over, da vil DY opprettholde muligheten til å velge sete gratis på automatene ved innsjekk... Dog fører dette igjen til at man kan risikere å ikke sitte sammen Hadde vært bedre muligheter for dette om muligheten for setevalg falt bort ved innsjekk.... Men en må høre på folket, det er tross alt de som flyr
  11. De passasjerer som reiser på samme bestilling vil automatisk få sitteplass sammen Synes det er flott at det blir slik, effektiviteten ved innsjekkingsautomaten vil trolig bli myyyye bedre I tillegg så mener jeg at jeg har et viktig poeng: man presses ikke i det hele tatt til å reservere sete, dette er helt frivillig... Hvis du absolutt må ha et spesifikk sete? Ja da får du betale litt hos DY eller kjøpe billett med et annet selskap for så å håpe at du "rekker" å sjekke inn på nettet før noen andre tar "setet ditt"
  12. Javel? Må bare høre om du mener dette er DY sin feil pga rask turn-around? Og når har de holdt på å miste lisensen før? Referanse? Saken er vel den at kommunikasjonen mellom de respektive ledd har hatt en liten svikt. Tårnet har nok ikke med vilje sendt maskinen ut på taxebanen medvitende om at den var for glatt...
  13. Jeg har også vært vitne til en arbeidsulykke med truck-kjøring, har også sett hvor fort ting kan gå galt, og dette får meg til å grøsse! Som du sir er det fint lite som skal til for at pallen velter og menneskene deiser i bakken, og pallen eventuelt etter dem.... Det lukter uforsvarlig truckkjøring LANG vei!