-
Den store fototråden
...og det var alt man trengte for å stenge en bruker ute? Rimelig latterlig moderering dette, Vidar... Å utestenge en bruker på grunnlag av at vedkommende har en stødigere hånd enn deg selv? Lavmål tror jeg det kalles...
-
Hvordan gikk det med dette helikoptert?
Finner forøvrig ingen rapport fra HSLB på denne? Skulle tro den var kommet etter nesten tre år?
-
Fuel type til de forskjellige flymotorer
AVGAS-prisen jeg nevnte er med alle avgifter, i motsetning til nevnte pris for Jet-A1...
-
Fuel type til de forskjellige flymotorer
Nei.. Listeprisen ligger på 6-7,- NOK pr. liter, + avgifter..
-
Fuel type til de forskjellige flymotorer
AVGAS 100LL ligger vel på rundt 12-15,- NOK pr. liter her til lands, avhengig av hvor man kjøper...
-
Regler for lys inne i bilen når man kjører.
Det er jeg igrunn enig i, kjenner jeg... :sick:
-
Fuel type til de forskjellige flymotorer
Ja, men ikke uten tilsetninger. Jet-A1 er mye tørrere enn diesel, så man kan f.eks tilsette en skvett med totaktsolje i fuelen for å smøre motoren.. Når det er sagt, så er det visst ikke lurt å bruke Jet-A1 på nyere dieselmotorer (for bil altså), da disse visstnok tar skade av det, men eldre dieselmotorer tåler det visst helt fint... ...såvidt jeg har hørt iallefall...
-
Fuel type til de forskjellige flymotorer
Det finnes vel strengt tatt ingen fasit... Jetmotorer (inkludert turboprop) kan gå på annet drivstoff enn Jet-A1, og stempelmotorer kan gå på annet enn AVGAS 100LL.. Riktignok går de fleste jetmotorer (og turboprops) på Jet-A1, og de fleste stempelmotorer på AVGAS 100LL, men ikke alle... Dieselmotorer brukt i fly går f.eks. ofte på Jet-A1, og det finnes en rekke andre unntak også...
-
Kan mere eller mindre forstå Trond Viggo
- Jobbtilbud Trondheim
- Forurensing:(:(
- Kabinfaktor
- Dårlig nytt for B787?
Sant nok, men uansett så lister han opp en del viktige punkter, som er helt korrekte... Karbon har ikke de samme egenskapene som aluminium hva gjelder å absorbere energi.. Mens aluminium bøyer seg og deformeres, så knuser eller revner komposittmaterialer, i tillegg til at de i en brann avgir gasser og fine karbonpartikler/fiber...- Dårlig nytt for B787?
Seattle Times- Bildetråd - flymorro
- Jobbtilbud Trondheim
Kenneth G. Sørensen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk