Gå til innhold

Christer Johansen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Helt enig med de som mener at dette ikke er Norwegian sin skyld eller ansvar å kostnadsfritt ordne opp i, det er det selvsagt ikke. Når man kjøper billetter av billigste sort så er det en hel masse restriksjoner knyttet til endringer. Flyselskapene må jo tjene penger og dette er en av måtene de tjener penger på. De som trenger fleksibilitet tvinges til å betale for det. Så får de som ikke har betalt for det finne seg i "straffegebyrer"/endringsgebyrer etc dersom de må endre. Du skal faktisk være glad for at det i det hele tatt er mulig å endre. Enkelte billettyper er det faktisk ikke mulig å endre eller kansellere i det hele tatt! Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis liker det, jeg vil gjerne ha billetter til noen få hundrelapper med full fleksibilitet selv. Men jeg innser jo at det ikke går.
  2. Christer Johansen svarte i Frode Fosss innlegg i et emne i Kaffekroken
    Torbjørn: Misforstå meg rett, jeg er forsåvidt enig i dine betraktninger rundt dette. Men som du selv sier så er det lovlig å lytte på radio, da blir det jo litt feil å sammenlikne det med piratkopiering. Men det er kanskje slik at det er ulovlig å *distribuere* det man har hørt "på radio" (her er jeg usikker) og da kan det vel sammenliknes litt, rent bortsett fra at dette ikke har noe med økonomi å gjøre. Men løsningen er jo soleklar, nemlig å kryptere denne typen samband på en tilstrekkelig sikker måte. Det at man holder frekvenser hemmelig er en elendig form for "sikkerhet", det er jo alltid "noen som vet".
  3. Fantastisk flott video: http://www.youtube.com/watch?v=qtprTL66-FY
  4. Vel, enten så har du eller regelverket for flytelefonisertifikat "gått ut på dato". Hvem som helst kan jo fullt lovlig kjøpe en scanner og deretter like lovlig lytte til alt samband som den kan motta, inklusive samtaler mellom piloter og flyveledere. VG og/eller Dagbladet trenger ikke hjelp av flyveledere eller piloter for å skaffe seg informasjon om nødsituasjoner. De kan jo bare lytte selv. At denne informasjonen på noen som helst måte skal være taushetsbelagt er det reneste sludder. At enkelte yrkesgrupper er underlagt en taushetserklæring, og således ikke kan videreformidle informasjon som de får tilgang til under utøvelse av sitt yrke (selv om denne informasjonen er tilgjengelig for andre via andre kanaler), ja se det er en helt annen sak.
  5. Vel, uansett plassering så ville vel noen ha reagert slik. Jeg bor selv i Oslo området men synes faktisk Bodø var en helt grei plassering, særlig sett i et flyhistorisk perspektiv. Selv om man sikkert kunne brukt det samme argumentet for andre lokasjoner. Men pga plasseringen fikk jeg selv ikke besøkt museet før i sommer når jeg var i byen i en annen anledning. Brukte da bortimot en hel dag der, inklusive en 2 timers guidet rundtur samt et par turer i simulatoren. Det var en fantastisk flott opplevelse som jeg anbefaler alle. Jeg kommer garantert til å besøke museet igjen sammen med flyinteresserte venner og bekjente, selv om det sikkert betyr at jeg må ta den lange (men raske) turen helt til Bodø kun for dette. Kanskje en ide for et fremtidig FS.no treff?
  6. Christer Johansen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Sitat fra denne artikkelen: Dette gjelder altså Helios ulykken i nærheten av Athen. Hvor i all verden får de slikt vås fra? Enhver |diot som har fulgt med bare litt i alt det som har vært skrevet om denne hendelsen vet da vel at flyet ikke sirklet i påvente av landingstillatelse. Er det fullstending slutt på enhver form for kvalitetssikring av det som skrives i aviser?
  7. Du har ikke innsikt.....men baserer deg på det du vet......og du vet hva du snakker om....... Ring Randi Flesland.....Avinor har sikkert en jobb i ledelsen til deg.... Lol, dagens gullkorn! Jeg ler så jeg faller av stolen!
  8. Så du har altså flydd 707, 717 og 727?
  9. Vel, om du leser det jeg skriver en gang til så aner du kanskje en undertone av sarkasme. Jeg kommer altså med en meningsytring og stiller egentlig ikke noe spørsmål.
  10. Greit nok, men at dere har diskutert dette velg og lenge forhindrer vel ikke at jeg kan si hva jeg mener?
  11. Vel, nå er vel ikke IFATCA akkurat upartisk i denne saken så at de sier dette er vel ingen "bombe". Om det er "unacceptable management practices" som praktiseres i Avinor vet jeg ingenting om. Men uansett så virker det noe merkelig på meg det dere flyveledere bedriver. Vi snakker tross alt om en flytting som først skal skje i 2008. Det er rikelig med tid til å opplyse "folket" om hva dere mener og hvorfor uten å gå til drastiske tiltak som rammer de reisende og som jeg er temmelig sikker på at ikke akkurat skaper sympati. Dere er tross alt ikke alene om å bli omorganisert. Dette skjer og har skjedd de siste årene i veldig mange andre statlige og halvstatlige etater. Men nå har vel ikke de fleste samme mulighet som dere til å misbruke maktmidler på denne måten.
  12. Jeg har flydd en god del med Singapore Airlines og må bare si at det totalt sett er det beste selskapet jeg har flydd med, selv når prisen regnes inn som en faktor. Men at de også hadde tenkt på dette var jeg faktisk ikke klar over.....
  13. Skedsmo er kommunen som skedsmokorset ligger i.