-
Hjelp med flybillett
Jeg bodde 3.5 år i Usa og det samme gjelder hvis du bestiller enkelt billett bort dit. Noen ganger var det nesten dobbel pris. Hvis jeg ikke visste når jeg skulle tilbake så bestilte jeg alltid tur/retur uten å bruke returen. Jeg hørte aldri noe fra flyselskapet i ettertid
-
Student pilot in Hillsboro
Er ganske misunnelig på omgivelsene dere flyr i der borte! Her har jeg sett fjell en gang siden jeg kom bort hit.
-
Hallo, er det en pilot ombord
Denne passasjeren var Type rated på flyet og.
-
Endelig gratis digitale VFR og IFR kart for Europa
Ja det er sant som Geir sier. Dette er ikke Norske kart som er digitalisert, men er veldig greit til bruk i simulatoren. De bruker samme format som man har paa VFR og IFR kart i USA.
-
Endelig gratis digitale VFR og IFR kart for Europa
Hei. Jeg vet ikke om det er jeg som henger etter, men jeg oppdaget nettop at www.skyvector.com har utvidet tilbudet sitt med og nå ha VFR og IFR kart for Europa og resten av verden tror jeg. (Har ikke utforsket så mye)
-
Bruke pedaler
Jeg ville også deaktivert Autorudder i realsimen innstillingene
-
En artig sak ifra PMDG forumet
Haha sitter her og ler saa jeg taarene renner!
-
Microsoft Flight! til xbox 360 ?
Håper ikke det.
-
Gardermoen T2
Er det jeg og tenker.. på den måten måtte de ikke stengt av flere gater pga utbygging heller. Det de driver med nå minner om en hurtigløsning som de måtte komme opp med for at ikke utbyggingspengene skulle bli brukt på andre ting.
-
Gardermoen T2
Kunne ikke vært mer enig med Steinar her.. Alle de pengene går med til en løsning som ikke øker antall gater nok til at jeg hadde hevet et halvt øyenbrynn en gang.
-
Ryanair til Rygge sqk. 7700
Syns hele denne diskusjonen blir helt håløs! Jeg har fløyet FS siden fs95 og har uvanlig mange tusen timer bak "spakene". Når jeg for 3mnd siden begynte på flyskole i USA så tenkte jeg at jeg hadde litt "erfaring". Eneste FS har hjelpt meg med er litt av teorien, hva noen av knappene og spakene er til og at man svinger med rudderen på bakken og ikke med spakene hehe. Første flighten var veldig rolig og jeg gjennomførte hele flighten selv og landet med god hjelp. Oppe i luften så kan enhver person svinge flyet frem og tilbake og holde det "straight and level" Når det kommer til landing så er det ting en FS ikke forbereder deg på og det er teknikker i forhold til sidevind så man ikke blir blåst vekk fra rullebanen under flare, aerodynamisk motstand når man bruker rudders, ailerons osv. En FS pilot vet som oftest ikke hva manouvering speeden er og det kan fort bli farlig om man gjør fullt utslag på yoken hvis man er langt over denne farten. Kort sagt så tror jeg at om en FS pilot kom for første gang inn i en ekte cockpit i en nødsituasjon så tror jeg at det stresset i tillegg til alle overraskelsene man får av å finne ut at ting ikke er så likt fs som man tror kan bli alt for overveldende for de fleste.
-
Nytt om MS Flight
Kjenner jeg nesten blir litt fornærmet! Det virker jo ikke som om de er interresert i sine trofaste kunder og kun fokuserer på å få seg nye og mindre kravstore. De graver jo sin egen grav med dette prosjektet. Det hadde ikke vært noe problem for de og lage et spennende spill for de som ønsker det og mulighet for free flight for oss simmere. Den "live" greien minner meg om apple sitt låste system hvor man er nødt til å jailbreake for at den skal bli brukanes.
-
Windows 8 nyheter
Hei nå er det kommet masse nytt om Windows nye opperativsystem, Windows 8. Jeg syns dette virker veldig lovende. Hva syns dere? http://www.itavisen.no/877973/dette-er-windows-8
-
Flyselskap du har fløyet med.
SAS 737-500,600,700 og 800, A319 Braathens 737-? Wideroe Dash 8-Q400 Norwegian 737-300,800 KLM 737-400, 747-400, MD-11 Martinair 767-300 Northwest Airlines DC9, 747-400, DC-10, A319 Delta Airlines 757-200, 767-300 Continental Airlines 757-200 Air France 777-200 British Airways A319, 747-400 Lufthansa A340-600 Kommer ikke på flere, men det skulle være de fleste.
-
AviationSim
Dette høres veldig spennende ut! Gleder meg til det kommer ut!