-
Groupflight til Manchester Lørdag 26. Juni!
Hei, jeg er fersk på multiplayer, så dette er sikkert et uuutrolig dumt spørsmål: Men hva er Vatsim, og hvordan blir jeg med på dette? Mvh Paul Lauritzen
-
Plutselig tap av høyde
det var 2 grader, men det kan godt hende jeg var noe lenger unna enn 10 nm. tror kanskje plutselig medvind kan ha vært årasken, som en nevnte over her....kanskje jeg hadde reddet flyet ved å ha mer flaps? har ikke blitt så avansert at jeg bruker checklister enda, men kanskje dette var "lærepengen" som skulle til for at jeg skal begynne å bruke checklists aktivt Takk for alle tips folkens! Mvh Paul Lauritzen
-
Plutselig tap av høyde
Kan ha vært det ja.....hvilken hastighet burde jeg da ha ligget på? Det var ca. 10 miles igjen til RW01L. Mvh Paul Lauritzen
-
Plutselig tap av høyde
Jepp, den var aktivert, men så raskt den slår inn, skal ALT-lampa i autopiloten slukke, men det gjorde den ikke. Dessuten sank flyet med ca. 2000 ft. pr.min, så det endte kjapt i bakken;-) Har flydd mye 737 i FS9, ENGM er vel den flyplassen hvor jeg har flest landinger, og derfor skjønner jeg ikke hva som gikk galt denne gangen.... Mvh Paul Lauritzen
-
Plutselig tap av høyde
Hepp, i dag oppdaget jeg noe merkelig under approach til ENGM i en 737-800. Autopilot var riktig innstilt, og alle frekvenser var korrekte. Farten var ca. 180 Kts og flaps 2. De-ice og pitot heat var på. Men så skjer det merkelige: flyet begynner plutselig å miste høyde selv om ALT-lampa i autopiloten fortsatt lyste...... Siste medling fra ATC var å gå til 3000 ft, hvilket jeg hadde i øyeblikket flyet begynte å bevege seg ytterligere nedover. Noen som kan forklare hva som skjedde? Mvh Paul Lauritzen
-
Problemer med ILS-innflyvning
Vet du om det finnes en like enkel og grie innføring i VOR-navigering også?
-
Problemer med ILS-innflyvning
Ok, takk...da håper jeg at jeg får det til nå
-
Problemer med ILS-innflyvning
Får ALDRI til en perfekt ILS-innflyvning.... Har endelig fått med meg at jeg må putte inn korrekt Nav1 frekvens for rullebanen. Dette har jeg gjort, men likevel går "det åt skogen". Kan noen gi meg en kort innføring? Mvh. Paul Lauritzen
Paul Lauritzen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk