Gå til innhold

Marius Dahl

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Da er fremdeles dette til salgs, minus joysticken: MSI P965 Neo Intel Core2Duo E6600 2,4 Ghz XFX Nvidia 8800GTS 3GB RAM (PC6400 DDR2 800Mhz) FS2004
  2. Oppdaterte pc-en for ikke lenge siden, og har en del utstyr som jeg ønsker å se om jeg får solgt, evt. gitt bort. Følgende utstyr ble byttet ut under oppgraderingen. Dette er selvsagt komponenter som begynner å få noen år bak seg, men funker bra i FS2004, og helt greit i FSX. Legger også med FS2004 og en joystick, Er vanskelig å beregne en pris for dette, men setter kr 1 500 foreløpig. Prisen kan selvsagt diskuteres. MSI P965 Neo Intel Core2Duo E6600 2,4 Ghz XFX Nvidia 8800GTS 3GB RAM (PC6400 DDR2 800Mhz) FS2004 Joystick (Microsfot Sidewinder Precission Pro) Ellers har jeg også diverse utstyr liggende etter tidligere oppgraderinger. Jeg klar over at mye av dette er så og si verdiløst i dag, men om det er noen som har noe interesse av noe av dette tenkte jeg det var bedre å gi det bort enn å kaste det. Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte MSI K8N NEO2-FX,nForce3 250Gb,Socket-939 Raid,ATX,SATA,GbLAN,Lyd,AGP8X -Demo1 ATI Radeon 9700Pro AIW CD-brenner 48x16x48 WD harddisk 80 GB 7200rpm Diverse vifter Om noen skulle være interessert, send meg en PM eller svar i denne posten. Alt kan bringes kostnadsfritt i Trondheims-område. Ellers vil frakt/embalasje komme i tillegg.
  3. Gjorde en approach til 07 på ENML i dag med NGX og fikk crash i terrain.dll på short final. Har siste versjon av NSX, men har ikke testet å fjerne HL-filene som Thomas snakket om ennå.
  4. Hvorfor måtta han absolutt klatre for å vinne tid? Det skulle vel være tilstrekkelig å holde level flight til han når best glide speed?
  5. Da jeg ikke har noe håp om å få disse papirene før jeg reiser til Oslo på mandag har jeg flyttet intervjuet på ambasaden til tirsdag. Får bare håpe at posten greier å levere papirene frem til da...
  6. Forsendelsen min veier 300 gram, så vekt var iallefall ikke noe problem.
  7. Da lurer jeg på hvorfor faren min fikk beskjed om at jeg måtte sende det som bedriftspakke for at den skulle være fremme i dag...
  8. Vel, nå ble vi lovt når pakken i går at den skulle være fremme i dag, dette måtte vi da også betale ekstra for. Nå er det forsåvidt riktig det du sier at det i ifølge den listen ikke er utkjøringer på lørdager her, men dette burde vel de som tok i mot pakken vite, og ihvertfall ikke love at den skulle være fremme i dag når dette da ikke var mulig. Jeg skulle kanskje ha sjekket denne listen før jeg sendte pakken, men jeg stolte på posten, noe jeg ikke burde ha gjort.
  9. Fikk tilsendt et brev med visumpapirer fra Phoenix East Aviation med UPS i går. Ettersom som jeg skal på intervju med ambasaden på mandag, var jeg avhengig av få tilsendt disse papirene fra Trondheim (der de ble sendt) og til Lunner hvor jeg nå oppholder meg. Fikk faren min til sende dette med posten i går slik at det var garantert at dette kom frem i dag, og da var det eneste alternativet Bedriftspakke Ekspress - Over natten. Dette kostet den nette som av 340 kr, men jeg var avhengig av få disse papirene i dag, så det var jeg villig til å betale. Våknet i dag og sjekket pakkesporingen til Posten som sa at papirene hadde kommet til omlastingsterminalen i Oslo. Ifølge Posten skulle jeg få dette innen kl. 10 i dag, noe som ikke var tilfellet. Tenkte at det da mest sannsynlig kom med den ordinære postutdelingen litt senere på dagen, men heller ikke da kom det. Ringte så til Posten og spurte hvor pakken ble av, og der fikk jeg oppgitt at Lunner, hvor jeg oppholder meg, var utenfor kjerneområdet og at jeg derfor ikke kunne få pakken før mandag ettermiddag... :mad: Dette blir jo altfor sent med tanke på at jeg skal til ambasaden kl. 10. Jeg sa at jeg hadde blitt garantert at denne pakken skulle bli levert i dag, men det var ikke mulig ifølge henne. Det eneste alternativet blir å ringe nedover på mandag kl 7 når kundesenteret åpner for å da høre hvor pakken befinner seg slik at jeg evt. kan plukke den opp enten i Lunner eller Oslo, men da er jeg avhengig av god del flaks da jeg drar fra Lunner kl. 7:30. En ting er iallefall sikkert; posten kan man ikke stole på! Skal ihvertfall ha igjen de pengene jeg betalte for forsendelsen. Gidder ikke betale for et produkt jeg ikke får.
  10. Marius Dahl svarte i Stian Lingåss innlegg i et emne i Kaffekroken
    Om det hadde vært noe sånt, hadde vi vel hørt om det allerede vil jeg tro.
  11. Om man har en bil med "sleeper", må man fremdeles ta inn på motell eller er det mulig å sove i bilen? Har iallefall ikke funnet ut hvordan man gjør det...
  12. Gratulerer Stian! Ble litt misunnelig nå, men om et par år har jeg forhåpetligvis kommet så langt jeg også.
  13. Marius Dahl svarte i Kristian Nafstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    Det kan jeg avkrefte med en gang. For det første forårsaker mobilen ulyd i hodetelefonene, og dessuten påvirker den navigajonsinstrumentene (har testet). Så en post på enten pprune.com eller a.net for en stund siden hvor en tyrkisk pilot hadde skrevet et innlegg om en flight hvor opptil flere mobiltelefoner hadd vært påslått og dette hadde da påvirket autopiloten. Om dette bare er oppspinn vet jeg ikke noe om, men jeg vet mobilen kan påvirke følsomt utstyr. Selv om en mobil påslått under flyvning kanskje ikke har noe si, så er jeg ganske sikker på at 150 mobiler som søker etter signal på maks styrke vil påvirke.
  14. Marius Dahl la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Er det kun IPPC som har denne narrow route briefing, eller finner man denne tjenesten andre steder også. Skulle gjerne ha hatt frem en flightplan fra EKCH til KIAD, men foreløpig har jeg ikke lyktes med det søket. Har også prøvd flightaware.com, men der fikk jeg kun frem den delen av ruten som foregikk over USA. Noen som vet om noen brukbare sider?