Gå til innhold

Jan-Thore Solem

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Ikke? Nei, kanskje ikke helt nytt! En brukt 767-200 kan vel likevel gjøre susen? "It's a party airplane!" .
  2. Jo, den 747'en har faktisk slike, se bilde JT
  3. Du kan begynne på f.eks. Lovdata JT
  4. Thomas, Jeg kan brenne alle mine på et par DVD'er, og legge på disken i "ops-rommet" i SFK. Greit? (Gi meg noen dager....) JT
  5. Ja Thomas, jeg lurte litt på hvem denne Augusta er? Agusta.com JT
  6. Flyet landet ca. 17:10 på RW36. Og nei, jeg hadde ikke kameraet med meg JT
  7. Vi får bare håpe at flydesignet er bedre en stavekontrollen på websiden JT
  8. Faktisk ikke helt det samme (spikker fliser her) : GMT er "astronomisk tid vedlikeholdt av Royal Observatory in Greenwich" UTC er "atomtid vedlikeholdt av Bureau International des Poids et Mesures" Disse kan skille på sekunder!! Linker: http://wwp.greenwichmeantime.com http://wwp.greenwichmeantime.com/info/timezone.htm http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Zulu%20time http://aviationweather.gov/static/info/faq/faq-a.html#A5a JT
  9. Jan-Thore Solem svarte i Arne Stenlands innlegg i et emne i Kaffekroken
    "AIP SUP is a temporary amendment containing temporary changes of long duration (three months and longer) or information of short duration which consists of extensive text and/or graphics, supplementing the permanent information contained in the AIP. Operationally significant temporary changes to the AIP are published in accordance with the AIRAC system and its established effective dates and are identified by the acronym AIRAC (AIRAC AIP SUP)" Du kan finne dem her De kommer nok også som papirutgaver når du får generelle oppdateringer til AIP tilsendt! JT
  10. Prøv heller denne adressen ....
  11. Flyturen for ca. 14 dager siden var "kun" en testflight. Den var ikke en del av premieforsøket. For å få et "bestått" premieforsøk, må det være 3 personer ombord (eller pilot pluss ballastvekt tilsvarende to passasjerer) på begge turene. Det var det ikke denne gangen....
  12. Du kan jo ta en titt HER .....
  13. Jan-Thore Solem svarte i Geir Gs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Nei, de er ikke engang leselig i A4 format! (Jeg snakker her om utskrift fra AIP CD'en). Jeg bruker gjerne A4 utskrifter av VFR Routes Light Aircraft for "real life" bruk. Til dette er de nærmest ubrukelige! (Prøv å lese VOR avstand/retning til et rapporteringspunkt i en kontrollsone, når du samtidig skal fly flyet ) Kartene KAN brukes for planlegging hjemme i stuen sammen med god vilje, men for bruk i cockpit tar jeg gjerne kopi fra papirutgaven i flyklubben.... JT
  14. Jan-Thore Solem svarte i Ådne Lies innlegg i et emne i Kaffekroken
    Du kan velge fra øverste hylle: Last ned den offisielle AIP for hele UK HER Du må registrere deg, men det er gratis! (Bruk litt kreativitet under registreringen. Tror ikke de kommer hjem til deg for å sjekke hvor du bor ) Her kan du laste ned det du trenger.
  15. Når Fokker 50 aksellerer vertikalt, "and pigs fly"