Gå til innhold

Eirik Løken

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. 50 /50 Boeing 757 og Airbus 340 ! Da blir det vel premie uansett ?
  2. Enig Nå mangler det bare en (remote)autostart på pc'en , så slipper man å være til stede. Utfordringen er jo å fly - ikke se på at pc'en gjør det ?? -men det er kanskje en smaks sak ?
  3. Hei igjen Sten Synes du skal jobbe videre med ideen , den er god og kan utvikles videre - snakk med Andreas (Skotner). Problemet med Falcon 4 , Janes F 18 osv er at de finnes i begrenset antall - og er tildels svært kompliserte i bruk. Iflg Andreas finnes det en interesant modul i FS 2002 som kan benyttes. Når FS 2002 kommer ut i miljøet - kan vi etterhvert gå over til å bruke denne ? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
  4. ... en av egenskapene som åpenbart kreves er en god posjon sans for humor !!! [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]
  5. Slett ingen dårlig ide Når det gjelder egenskapene du krever av pilotene , er de vel omtrent de samme som kreves av de som er utsjekket på "fighters" i VNoAF - eller ? Du kan jo pønske på hva som er en "vinn" situasjon i dogfight. Dersom TCAS-alert en en "vinn" situasjon - vil jo begge pilotene få det ?! (og hvem skjøt ned hvem????) FAL/TCAT/LION/EAGL 260 [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]
  6. Eirik Løken svarte i Magnus Wiiks innlegg i et emne i Kaffekroken
    FFG sine DC 10-30 er uten tvil favoritten(e). Nydelig livery - gode fly egenskaper - topp lydfil og greit panel (...men mye annet å velge i). Eirik (SK-777)
  7. Jeg kunne desværre ikke delta. En lørdags kveld for oss med familie (små barn) er ikke akkurat optimalt. Det er også mulig at flere "store barn" uten familie gjør andre ting på lørdagskvelden ?! Kanskje det ligger noe her ? Vel blåst og lykke til videre Eirik SK-777
  8. Enig - glimrende lesning ! Har ikke vært på mange charterturer - men opplevde omtrent samme seanse i forbindelse med avgang fra Gardemoen. Dene eneste forskjellen var at klokka var 05.30 om morgenen. Det jeg har minst lyst på såååååå tidlig om morgenen er øl og snaps. Ser frem til fortsettelsen som forhåpentligvis omhandler turen sørover og ankomst. Eirik
  9. Jan Roar For oss som flyr på "måfå" etter vær og vind(les: ikke tilknyttet noe virtual airline) - er det lov å "joine" VCA sitt flyinn til Island ? Har selvsagt forståelse for at dere prioriterer egne piloter. Eirik SK 777
  10. Eirik Løken svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Husk at det må være et kredittkort (Visa - mastercard etc) - vanlig minibankkort går neppe. Eirik
  11. Ja - dette var gøy. Hadde litt trøbbel og ble disconnecta.(endte opp som SK 776) Var innom både Trodheim og Bodø (ganske turbulent med sidevind på approach ENBO - gøy !) på turen nordover til Tromsø. Utmerket ATC alle plasser - var no 5 for landing i Tromsø, måtte cruise på minimum speed i FL 150 mens jeg ventet på å starte innflygningen. Arrangørene kan krysse av SUKSESS !! i boken for dette "flyinn'et" Håper det ikke går alt for lang tid til neste gang. Entusiastisk hilsen Eirik (SK 777/776)
  12. Eirik Løken svarte i Mathias Gansss innlegg i et emne i Kaffekroken
    Er selvsagt med såfremt det passer. SK 777
  13. Mathias God ide med group flight. Som nordlending foreslår jeg vi starer litt lengre nord !?. Vi trenger noen natiske mil for å komme opp på "cruise" samt å samle formasjonen. Vi kan jo fly fra f.eks fra Bodø sørover til Gardemoen før vi svinger østover mot søta bror's hovedflyplass. Har du en dato ? Eirik SK 777
  14. Tja - hele poenget er kanskje at vi alle er på jorda ! Når noen ATC'er har sluttet -og andre vurdere å slutte - er det et problem -eller ? Jeg kjenner ikke kravene og de eventuelle diskusjonene som pågår. Eirik , håper indelig at du har rett, og at vi får mange (og flere) ATC'er som trives med "jobben". ..men når det skrikes ulv - bør man kanskje vurdere om det er noen ulver i nærheten ? So long Eirik
  15. Stakkars ATC Jeg ha stor sympati for de av kontrollerne som nå synest det begynner å bli vel alvorlig. Det bør være grenser for hva man skal akseptere , når det ikke er gøy lenger , så slutter man - og hvem er taperne - jo , bla oss (hobby)piloter ! Dersom det er enighet blandt norske ATC'er - BØR DERE SI FRA HVA DERE MENER TIL RETTE VEDKOMMENDE !!!!!!! Jeg har stor glede av å fly med live ATC , legger aldri merke til ratingen - det har alltid gått greit. Dersom noen legger opp til et "løp" hvor havarirapporter , ekslusjoner mv. er en del av fremtiden - er vi kommet helt på villspor !!!!! Jeg har studert på universitet og høyskole i 6 år.Har ikke tenkt (i en eventuell fremtid) og fortsette med kveldsstudier som kvalifiserer meg til å sitte forann min egen (hjemme)pc.(Når det legges opp til stenge krav til ATC - er garantert pilotene neste gruppe ut) Har etterhvert ganske mange flytimer , men av og til skjærer det seg. Nylig , under en landing i Bryssel ble det crash. Det kom nemlig et innslag om den foreslåtte konjunkturavgiften på nyhetene , noe som gjorde at piloten (på final) ble noe ukonsentrert.Fart og trimming av DC 10'en ble feil !! Skulle vært gøy å lest havarirapporten ( due to the news on norwegian television......) Forøvrig ble ingen skadet - ikke engang flyet som sto ferdig og nymalt i London ett minutt senere ??? Det er en lek , la det forbli en lek (spill). Gutter - dere gjør en kjempejobb som ATC'er - håper vi kan få like mye glede av dere i de kommende årene Eirik SK 777 (uten noen form for lisens)