-
gikk ombord uten bilett
Innlegg slettet av Dag Johansen
-
På tide med et nytt FS treff i Bodø
Kan dere ikke bare heller komme hit til Tromsø hehe
-
Skjønner ikke bæra jeg!
hehe, ja. Det du sier her er jo faktisk rett og tilfelle. Men man kan si at sjangsen hadde vært større for å overleve om du hadde vært en kald fisk med 5000 FS-timer på gutterommet enn om du var en kaldfisk uten FS-timer.
-
Skjønner ikke bæra jeg!
Det er klart at å fly i FS ikke er det samme som i virkeligheten. Men når det kommer til teoretisk trening av hvordan systemene og prosedyrene i en 737NG fungerer, så trur jeg ikke PMDG er så aller verst. Det blir selvfølgelig mest teoretisk i stede for praktisk, fordi ingen MS FS kan få deg i følelsen av å sitte i en orntlig 737 når ting skal begynne å skje. Men jeg tror at PMDG kan fungere som en god teoretisk trening.
-
Skjønner ikke bæra jeg!
joda. det er jo med flusst av opplæringssaker med fs2004. manualer, flyturer med "instruktør" osv osv. Ta en bedre titt på cd'er og i fs2004 mappen din du. hvis ikke det hjelper så får du heller fortsette med Counterstrike og slike ting istedet hvis du ikke vil lære noe. Jan Roar Rød Genialt Jan Roar
-
"Ground Control"
Ja, at det er mulig å lage noe så latterlig. sitat fra filmen: "You can try to fight the autopilot, but you want make it" "well, i pissed of at the autopilot!!" slår på et område som tilsynelatende skal presantere autopiloten som enhet og vips den forsvinner.
-
Sitte i cocpit med SAS-Braathens
Jeg prøvde for noen uker tilbake. Da sa kapteinen; "har du ikke ID-KORT så kan jeg nok dessverre ikke la deg sitte i cockpiten"
-
Vekt å sikte etter?
Ingen som kan gi noen tips?
-
course
Om det er rullebane-kursene du skal ha, så finner finner du det på approach kart. Trur ILS front cours uttrykker rullebanens "magnetic bearing" (sett den ikke er Offset). Om du vil vite med nøyaktighet på desimaler så står det under infoen til den respektive flyplassen under AIP (Aeronautical Information Publication).
-
Vekt å sikte etter?
Hei. Jeg lurer på om det er noen som vet en ca. vekt på last om bor i en Boeing 737 innenlands (foreks. ENTC-ENGM). Jeg bare lurer så jeg har noe helt grovt å sikte etter når jeg bruker loadmanager'n til PMDG 737. Er det noen som kan gi meg noen tips så jeg kan sikte etter en noenlunde realistik vekt?
-
Styring på bakken?
takker for svar..
-
Styring på bakken?
I virkeligheten, hvordan styres nesehjulet på en 737 forkesemepl? Har sett at dem bruker en slags sveive, eller er det pedalene dem bruker?
-
Hvilken rullebane?
Ja, men hva om da vinden endrer seg og det blir en annen rullebane man skal lande på?
-
Hvilken rullebane?
Hei! Jeg har et lite problem når jeg er ute og flyr turer. Problemet er rett og slett å finne ut tidsnok hvilken rullebane jeg skal lande på til den respektive flyplassen jeg skal til. i virkeligheten er det sikkert nok med ATC muligheter som sier dette til deg i god tid før landing, men om jeg flyr i FS, så og si uten noen ATC så er det litt problematisk. ATIS'ene som er i FS får man alt for sent kontakt med og det er et problem når man skal foreks. skal følge en STAR til en flyplass og må starte en descent til en bestemt tid for å møte en høyde til et waypoint. Om man da ikke vet tidsnok hvilken rullebane man skal lande på, så kan du få et problem med riktig descant for å møte høyden til et veipunkt som tilhører en STAR som igjen tilhører en rullebane. Håper dere skjønner va jeg mener og at noen av dere kan komme med noen glupe løsninger
-
Circling approach
Jeg klarer ikke å forstå meg på denne appraoachen. Jeg hører så mye rart om hvordan den skal urføres men jeg får det ikke til å stemme. På Tromsø er sirklingsminimum 2770 fot. Om jeg følger instruksene som står på www.scandva.org der de sier jeg skal vente 10/15 sekunder etter å ha hatt threshold abeam før så og svinge til final, blir det ikke et bra resultat.. man får ALT for kort tid til å rette opp til en fin landing og svinger man ikke med en HELT perfekt avstand parallellt med rullebanen så bommer man grovt og kan bare glømme å lande. Jeg nekter å tro at det er dette dem gjør i virkeligheten. I PMDG sin manual står det at man ikke skal forlate minimum intill man har en stabil final approach. Om man da legger sammen det at man skal bare time 10/15 sekunder etter threahold abeam med å svinge og at man ikke skal forlate final før man er ferdig-svingt til final da befinner man seg i en veldig kjinken situasjon. jeg er ganske frustrert over dette og lurer på om det er noen som kan si meg nøyaktig hvordan dette skal gjøres. Og om noen vet hvordan real life piloter sirkler på tromsø siden det er et litt spesiellt sted, omringet av høye fjell.
Roar Nicolaisen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk