-
VG-journalisters hemmelige verktøy
Hvis det er Mathias Moberg som har lagt ut lenken i signaturen ovenfor, bør han stenges ute fra dette forumet. Først legger han ut virus, dernest kommer direkte sjikane. Hører ikke hjemmei et seriøst forum som fs.no
-
Dxdiag
Kanskje du skulle installere DirectX på nytt? Kan lastes ned fra Microsoft. Dxdiag er bare et diagnoseverktøy.
-
Maskinvare
Med tanke på at FS benytter DirectX og ikke OpenGL ville jeg nok kikket nærmere på Radeon-kortene fra ATI. Tradisjonelt er ATI (Radeon) best på DirectX, mens Nvidia (GeForce) er best på OpenGL.
-
Kastrup scenery til fs2002
Det finnes nok - i Airport2000. Husker ikke i farten hvilket Volume (1, 2 eller 3). Airport2000 er laget for FS98/FS2000, men de har kommet med patch for FS2002
-
problemer med installasjon av FS 2000
Kunne vært nyttig å vite hvordan du har organisert disken din, en eller to partisjoner, og hvor store hver av disse er. Også hvilken partisjon du forsøker å installere på. Ellers hender det at en cab-fil er korrupt - i så fall betyr det at du får bytte den hos leverandøren.
-
Sidewinder drivere??
Så vidt jeg vet skal Win XP klare å drive Sidewinder uten ekstra drivere. Ellers ville jeg gå til Microsofts hjemmesider (www.microsoft.com) og lete etter nye drivere. Søk på Sidewinder Download.
-
ILS-landinger
Til Arilds innlegg om at FS2002 er mer realistisk enn FS98, mener nå jeg at FS98 oppførte seg mer slik man ville forvente. Slalomkjøringen får jeg i FS2002 også ved mindre vinkel enn 30 grader. FS98 derimot tok flyet inn på riktig kurs med en gang ved vinkler på 30 grader og mindre, og det er vel realistisk, eller...
-
ILS-landinger
Etter å ha dobbeltsjekket detaljene har jeg et par nye kommentarer: Gert, både i FS2002 kart og på de kartene jeg tidligere har lastet ned oppgis elevation til 681 ft. Setter du flyet på rullebanen med standard barometer viser høydemåleren 687 ft i en 737. Det stemmer vel så noenlunde. En localizer uten glideslope kan også brukes med autopilot for å styre flyet til riktig kurs, men du må passe høyden selv. Og selvfølgelig heter det "descend and maintain 3000 ft". Til Jans kommentar kan jeg bare si at 30 grader ser ut til å være den største vinkelen som fungerer bra med autopiloten. Jeg har forøvrig merket meg en "irriterende" forskjell i FS2002 mot FS98: I FS98 la flyet seg stort sett på riktig kurs med en gang, mens det i FS2002 svinger et par ganger rundt senterlinjen før det stabiliserer seg. Er det noen som har en forklaring på dette, evt. en parameter som kan justeres? Ellers har jeg begynt på en ny artikkel om å fly 737 på Autopilot - den kommer så småningom.
-
Få flere tall i N og E
Sett fra jorden sentrum er vinkelen mellom ekvator og nord- eller sydpolen 90 grader. Hver grad er delt inn i 60 minutter, og hvert minutt i 60 sekunder. Ikke spør meg hvorfor man for veldig lenge siden valgte minutter og sekunder i stedet for desimaler - slik er det bare. En grad er altså lik 60 minutter = 3600 sekunder. På samme måte måler man vinkelen i sirkelen langs ekvator, med referanse til observatoriet i Greenwich, London.
-
ILS-landinger
Takk for tilbakemeldinger. Jeg kunne nok vært mer "pirkete" mth. korrekte prosedyrer for ENGM. Men hovedsaken for meg var å anskueliggjøre prinsippet for ILS-landing, og det håper jeg kom fram. Får se om det blir en forbedret versjon med tiden.
-
ILS-landinger
Det finnes mye bra stoff om ILS på nettet, men kanskje ikke så mye på norsk. Jeg har laget en forklaring som jeg håper kan være til hjelp for noen. Beskrivelsen ligger i filbiblioteket, under FS2002/Diverse/Diverse. Men den er like aktuell for FS2000 og FS98. Du finner beskrivelsen her: Innføring i ILS landing
-
Få flere tall i N og E
Oops - var litt for rask der! Det gjalt jo andre veien. DD.dddd til DDMMSS = Ta først desimalene etter gradene 0.dddd * 60 = MM.mm Deretter desimalene etter minuttene 0.mm * 60 = SS.ss Da får du DD MM SS.ss
-
Få flere tall i N og E
Hei Stig! DDMMSS til desimaler: DD + MM/60 + SS/3600 = DD.dddd
-
Signaturer
Bare et lite spørsmål.... Hvorfor bruker noen av dere så lange signaturer under meldingene? Av og til fyller de jo halve skjermen. Jeg kan ikke helt se behovet for all den informasjonen dere legger ut her. Men det er kanskje et behov for å skryte litt...
-
Bättre framerates bättre än höga framerates?
Patricks artikkel var til å bli klok av. En god motvekt til alle skrik om høyest mulig framerate, og dermed jakt etter kraftigere prosessorer og skjermkort. Selv kjører jeg Pentium III på 800 MHz og har et ATI Rage 128 grafikkort. Langt fra det råeste utstyret, men jeg har stor glede av FS2002 med en framerate på 20 - 24. Takk for godt innlegg i debatten, Patrick.
Terje Lohne
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk