Gå til innhold

Lars K. Rønes

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Lars K. Rønes endret sitt profilbilde
  2. Som Aslak sier, så kan man ikke få en Airbus til å stalle ved å dra stikka hardt bakover når alt funker, og piloten stolte vel litt for mye på akkurat det når det i dette tilfelle var systemer som tydeligvis ikke fungerte som de skulle.. Dermed satt styrmannen og dro i stikka og forsto ikke hvorfor flyet ikke ordna ut dette og steg.. Det er kanskje et faremoment med for mye automatikk? Man kommer til et punkt hvor man stoler blindt på det og ikke oppdager faresignalene på at automatikken ikke gjør det den skal? Her er nok Boeing bedre, siden begge piloter lett kan se hva den andre gjør med yoken som de påpekte i videoen, og at Boeing-filosofien gjør at flyet "føles" manuelt ut selv om det er "fly-by-wire" der også, og dermed kommer man ikke dit at man stoler blindt på automatikken og drar ukontrollert i kontrollene og venter på at flyet retter opp selv..
  3. I og med at du har kjøpt platene, så er jo ikke det ulovlig å laste ned spillet fra piratebay eller noe sånt, også installere derifra.. Kanskje du har en skade i platene eller noe sånt, så da kommer du forbi det problemet med nye installasjonsplater i iso-format.. Lovlig lisens har jo du uansett.. Herregud, sensuren på dette forumet er latterlig.. Geschtapo-tisltanden er tydelig.. Det sensurerte styggeordet er "Pirate-bay" uten bindestrek
  4. Vel, er det verdt å bruke 90-100.000 kroner på en ny motor? (du sa nyoverhalt til 87 kilo) Og videresalg av den bilen der høres nesten risky ut... Nesten bedre å bli kvitt den og innse tapet, enn å bruke enda mer og så slite med å selge den da du må opplyse om alt tullet som har vært......
  5. Default fly i både FSX og X-Plane er ræva, ikke noe å protestere på der.. Scenery og lys samt belysning ser mye bedre ut i X-Plane, det er riktig.. Scenery i FSX kan blir bedre enn XP med addons, men mangler fortsatt den fantastiske lyssettingen som XP har.. Setter man addon fly til FSX opp mot addon fly til XP, så vinner FSX hands down.. Samme hva slags måte det hele simuleres på.. Accusim, NGX, CS med sine eldre airliners, Cardenado sine fly osv osv er svært gode i FSX, XP har kun noen fly fra Carenado og CRJ-200 foreløpig.. For meg spiller det absolutt ingen rolle om man kan lage et nytt experimantal fly i XP for så å bygge det senere.. Noen har nok dette behovet, men jeg flyr primært fly som allerede eksisterer i virkeligheten. FSX kan tunes til å matche disse flymodellene veldig nært. Dette fungerer helt fint og gir i de fleste tilfeller en god representasjon (så god man kan forvente på en dataskjerm ihvertfall) av det virkelige flyet.. X-Plane så er man da avhengig av at modellen er av veldig høy kvalitet for at denne skal kunne representere virkeligheten.. Dette har man ikke enda.. Ground handling er bedre i X-Plane, men jeg har ikke funnet noe som tilsier at X-Plane er så mye bedre i lufta enda.. Jeg har kjøpt CRJ-200 og skal snart teste ut noen Carenado-fly.. Det som dog irriterer meg mest over X-Plane er at det er uferdig og oppleves litt som et beta-produkt.. Ingen vinterteksturer, dårlig lyd, pussige firkantede "røykpuff" fra hjula når en lander og et virrvarr av menyer som trenger en solid opprydning.
  6. Default fly i XP 10 er ræva.. Sorry, men det er sannheten.. 777 med åttekantede motorer? Ikke prøv å fortell meg at det er en bra representasjon av noe som helst.. Vektorsimulering er oppskrytt.. Hvem vet om flydynamikken er så mye bedre i XP 10 enn FSX? Har du en modell med feil i XP, så flyr den da altså ikke slik den skal.. Om målene ikke stemmer en eller annen plass, så blir det feil i egenskapene.. I FSX kan dette tunes.. Jeg har prøvd mye rart til XP, rett ut av boksa ser XP bedre ut ja, men flyene trenger MYE arbeid.. Ting som Accusim, NGX osv osv finnes bare ikke til XP enda.. Beste de har for tida er CRJ 200, og selv den når ikke opp til det beste på FSX.. P3D er sannsynligvis arvtageren, og flere tredjepartsutviklere ser ut til å gå for den... XP har mye bra, mye dårlig og er fortsatt i mine øyne i BETA.. merkelig lyd med trinnvis lyd på motorer, røyk fra hjula som er latterlige, menyopplegget er rotete og komplisert, og mye annet rart.. XP har langt igjen før det er ferdig..
  7. Lars K. Rønes svarte i Emil Topstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    Her er det enkelt: Det er ikke noen politistat overhodet, men vi har sikkerhetsvakter overalt som er bevæpnet med alt fra pistol til hagle og M-16, som er autorisert til å bruke disse våpnene, samt vakter ved inngangene til kjøpesentrene med metalldetektorer. Nasking og butikktjuveri forekommer omtrent ikke i det hele tatt her og kjøpesentrene her har ingen kriminalitet. Det funker, og det er veldig lite inntrengende på oss som holder oss på den riktige siden av loven..
  8. Lars K. Rønes la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    http://www.itavisen.no/895926/kinect-kan-bare-gaa-og-legge-seg Dette kan jo være artig i bruk i en simulator osv.. hehe..
  9. Det er nesten skremmende likt Hercules-ulykken som var nå nettopp....
  10. Lars K. Rønes svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Syns egentlig at den nye 737'en ser rimelig grei ut jeg.. Fint med litt nytt på denne..
  11. Ingen problem.. Hyggelig at det hjalp.. Anbefaler Notepad++, den gjør det ekstremt enkelt å feilsøke i xml-koder..
  12. Prøv denne: <?xml version="1.0" encoding="windows-1252"?> Launch dll.xml False False Addon Manager False False bglmanx.dll FSUIPC 4 False Modules\\FSUIPC4.dll PMDG HUD interface False PMDG\\DLLs\\PMDG_HUD_interface.dll module_init module_deinit ser ut som at var på feil plass, den skal være på slutten.. EDIT: Fant enda en feil, manglet etter PMDG HUDen
  13. De som synes åpne bussdører er så livsfarlige burde ta seg en tur ned hit til Filippinene og se på kollektivtransporten her.. Her sitter man på taket eller henger på sidene om "jeepneyen" som de kaller det her er full..
  14. Er det så farlig egentlig? For noen år siden før dørbremser fantes, så brukte nå bussene i hjembyen min å kjøre med åpne dører om sommeren for å få inn mer luft.. Så lenge man ikke er helt idiot og står foran døra, så er det ikke noe farlig om du spør meg..
  15. Nå har ikke jeg testet, men vil en mobiltelefon faktisk fungere 30.000+ fot over bakken? Basestasjonene er jo ikke akkurat laget for å fange opp dingser på den høyden..
  16. Imponerende ja, men det ugyldiggjør samtidig ikke den diskusjonen som gikk på et lignende tema tidligere.. Det er en viss forskjell på en liten cessna, twin eller ikke, og en 737 stappfull med folk baki.. Systemene på Cessnaen er blant annet mye lettere å sette seg inn i, spesielt med tanke på tidligere flyopplæring..