Gå til innhold

Arne Brathole

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Materazzi er fotballens største drittsekk. Kritisert tidligere for enormt rasistiske komentarer og er rett og slett en uhederlig fotball spiller. Desverre passer han perfekt inn på ett italiensk lag uten forståelse for etikk. Italia er fremdeles et land fult av rasisme og fremmedfrykt. . Det var et tap for fotballen og for det gode i verden at Italia vant vm. Eneste Cannavaro som er en ren og meget dyktig spiller
  2. Arne Brathole la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Har vel vært delte meninger om denne mannen.. VG Boarding
  3. Ifølge VG er det http://www.finn.no/reise som kommer best ut..
  4. Sas Braathens har vel ikke hatt så mye tid til streik i sin korte tid som selskap. I mine øyne har de hatt nok av arbeidsnedleggelser den siste tiden. SAS har også hatt flere streiker opp gjennom de siste årene. Jeg har egentlig et ganske nøytralt forhold til SAS. Jeg har opplevd både god og dårlig service på mine reiser. Noe man må forvente fra ett hvert selskap. Det har desverre blitt dårligere etter fusjonen, men om det er SAS/Braathens som skal ta skylden eller inntoget av lavprisselskap skal ikke jeg uttale meg om. Det jeg reagerer på i denne debatten er hvordan enkelte tar det på seg å fortelle den yngre generasjonen at vår mening ikke betyr noe, fordi vi ikke er gamle nok. En debatt blir nesten alltid lagt død med en gang alder blir blir brukt som argument fordi det er umulig å argumentere mot. Jeg er ikke enig i alt som har blitt fremstilt av "sas motstanderne" her, og det kunne nok ha blitt fremstilt på en bedre måte, men å argumentere i mot med "hvor gammel er du da" og "bli voksen" er ikke bare dårlig debattering, men også umodent. Bare mine two cents..
  5. Vel.. jeg har ikke så mange lovord å si om 757en.. har flydd den frem og tilbake over dammen 4 ganger de siste månedene og skal over igjen nå på mandag.. Det blir forhåpentligvis siste gangen i en 757.. Islandair sin setup er faktisk ganske mye trangere enn SAS sin på 737.
  6. Det het vel 3ENG5 da jeg hadde det.. Men du fatter vel poenget.. Vurderer sterkt å ta denne utdannelsen når jeg er ferdig med pilotutdannelsen her borte.. Men det kan bli litt vanskelig nå som det ikke er betalt lenger. Men det er vel smart hvis de skal spare penger..
  7. har akkurat sett filmen.. Kanskje den største skuffelsen jeg har vært ute for.. Filmen er grei, en time for lang, men grei.. Verdt 11 oscar nom?!? Ikke før Bjørn Sundquist spiller hovedrollen i alle amerikanske filmer... En halv time med en naken DeCaprio som sier de samme tingene om og om igjen er ikke det mest spennende jeg har vært med på..
  8. Synes det virket litt uproft.. Men men, kan være siden er laget i hastverk.. "Det skal legges spesiell vekt på at miljøet skal være 100% rusfritt." Hva folk gjør på fritiden har vel en Høgskole lite med? "Modellflygere har en spesiell interesse for teknikk, fly og flyging." Hva med simmere, seilflygere osv.? har vel en spesiell interesse for fly og flygning?
  9. Arne Brathole svarte i Ole Helbergs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Du finner bilder av den her tror jeg.. VÆRNES
  10. personlig synes jeg det er på tide at Norwegian beveger seg ut på VATSIM og ikke sitter og koser seg alene i gutteklubben grei.. Synes det blir litt for mye "scandinavian", selv om jeg er en av dem
  11. Hehe.. Forstår bekymringen til Ivar. Men jeg er(helt uten erfaring/utdanning) ikke enig at dette kan føre til ulykker. Så vidt jeg vet er det fullt mulig å snakke norsk på sambandet, men det er vel i utgangspunktet opp til fartøyssjef. Uansett har jeg vært i cockpit i Sas noen ganger, og samtlige turer har Cpt kommet med minst en liten kommentar på Norsk. F.eks satt jeg fremme på siste flyet til Haugesund fra Oslo. Vi får høre fra TWR: "SAS1399, hvis du har fryktelig lyst kan du rulle inn på banen via A4." hvorpå kapteinen svarer: "Ja for [sensurert], nå vil jeg sove!" Han var en utrolig morsom type..
  12. Tåpelig å lage et så likt call som scandinavian.. Punktum.
  13. Arne Brathole svarte i Timmy Brandts innlegg i et emne i Kaffekroken
    Jeg er fullstendig enig at det er tungvint, men når du er inne i det vil du slå deg selv i hodet å lure på hva du har drevet med før... Det blir nok lettere når SB3 komer ut, men når det er vet ingen..... Det første du trenger å gjøre er å registrere deg på VATSIM skriv ned pilotID og passord på en plass du lett finner dem. (Ikke slik jeg gjør det med å rote i gamle e-mail!) Det neste du trenger er FSUIPC.dll denne har en lett instalering hvis jeg husker rett.. Så trenger du Squawkbox den og følger med grei instalasjon.. Du må registrere Squawkbox det finner du ut hvordan du gjør i guiden jeg har linket til.. Får å få opp Sqauwkbox uten å måtte minimere FS laster du SBHost og legger .dll filen i modules mappen i FS. For å få SB til å funke i FS9 trenger du et program til..(hehe).. Det heter SBrelay og det er samme hvor du legger dette programmet. Så kan du laste ned Common shape Library, den internationale ligger her: CSL men i filbibloteket finner du en mer skandinavisk utgave. Disse filene gjør at en kan se de andre flyene i meget framerate vennlige fly. Disse blir bedre når SB3 kommer, men som sagt, det går ikke så veldig fort fremover. For å snakke med ATC/andre fly gjennom voice trenger du AVC et veldig bra voice program. Dette var mer direkte linker som jeg håper er greiere. Vet det er mye, men tar ikke så fyktelig lang tid. For å logge seg på finnes det mange guider.. Et søk i VATSIM/IVAO forumet og du finner nok en hel haug, men jeg synes denne var grei: FSNordic forklarer Håper dette har vært til litt hjelp, og hvis det er noe jeg har glemt så får dere VATSIM guruer trø til!
  14. Arne Brathole svarte i Timmy Brandts innlegg i et emne i Kaffekroken
    Timmy: Sjekk denne tråden VATSIM Det er ikke så ille som det ser ut til, og er så fantastisk mye bedre enn MS ATC!! Det går ikke an å sammenligne!
  15. Arne Brathole la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Fant denne på humor911.no. Noen har sikkert lest den, noen har sikkert ikke lest den.. Uansett her er den.. Jeg satt på jobb og lo forstyrrende høyt! Gullkorn i feilrapporter for fly. Quantas er det australske luftfartsselskapet. Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport, som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparasjon eller rettelse. Blanketten er et stykke papir, som piloten fyller ut, og som mekanikerne deretter leser, hvoretter de retter opp problemet. De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt, og piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning. Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som piloter hos Quantas har levert inn, samt hvilken løsning vedlikeholdspersonalet har notert. Det sies forresten at Quantas er det eneste større flyselskap som aldri har hatt en alvorlig ulykke! P = Problem innberettet av piloten. S = Svar noteret av mekanikeren. P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes. S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side! P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard. S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet... P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring. S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden! P: Et eller annet sitter løst i cockpitten. S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten. P: Døde insekter på frontruten. S: Levende insekter er i restordre... P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes. S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden! P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel. S: Beviset fjernet! P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy. S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå... P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast. S: Det er liksom dét de er der for... P: Radioen ute av drift. S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF. P: Har en mistanke om sprekk i frontruten. S: Har en mistanke om at du har rett! P: Mangler motor nr. 3. S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking... P: Flyet oppfører seg rart. S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst! P: Radaren brummer. S: Har omprogrammert radaren til tale. P: Mus i cockpitten. S: Katt installert.