Gå til innhold

Geir G

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Geir G svarte i Pål Rønningens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei. Teknisk sett kan du ikke "vektorere" deg selv tilbake til ILSen, du må følge en publisert prosedyre. Dette sikrer trygg separasjon fra terreng og hindringer, samt at ATC kan forutse dine handlinger og dirigere annen trafikk deretter. Grunnen til at du flyr tilbake til SPL ved "lost com" er at SPL også er "Initial Approach Fix" for denne innflygingen. Etter 7.5 SPL 280/EH624 svinger du til høyre, direkte til SPL. Hold 3000ft. Over SPL gjør du en hold entry (fra den vinkelen er det sansynligvis parallell entry), før du fortsetter outbound radial 338 fra SPL. Fly til 12.1 SPL 338/EH644, sving til høyre HDG 154 og intercept LOC. Det kan godt være at prosedyren fra SPL til ILS18R ligger i FMCens database. Se etter "SPL" under transitions etter at du har valgt ILS18R på i FMCen. Hvis ikke kan du fly den på gamlemåten, med VOR og DME.
  2. Geir G svarte i Hans R Arntzens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Men kanskje da med idle thrust på ytre motorer? Det er en del flyplasser som ønsker dette for fly med fire motorer. Fra Jeppesens Værnes-kart: Typisk er det motor nr. 3 som skrus av ved taksing, evt. også nr. 2. Dette begrunnes med at hydraulikksystemene 1 og 4 er kritiske for taksing, ettersom de kontrollerer både nesehjulstyring, hovedhjulstyring og bremser.
  3. Wow, det ser helt rått ut!
  4. Du har rett i det Brynjar, men det er likevel to forskjellige teknologier. Noe lesestoff: Flight Global: WIF og SCAT-1 Boeing om RNP
  5. Geir G svarte i Svein-Frodes innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ikke ofte de ordene blir brukt i samme setning. Får håpe at dette ikke blir en "high performance" flysimulator.
  6. Geir G svarte i Magnus Vie Pettersens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ja, performance blir påvirket av temperatur og trykk i både FSX og Prepar3D. Jeg er usikker på om luftfuktigheten er simulert også, men i forhold til trykk og temperatur er dens påvirkning på performance liten. Prøv å fly en 737 på 41000ft i normale værforhold, for å så øke lufttemperaturen så mye du greier. Se hva som skjer
  7. Godt jobbet! Gleder meg til fortsettelsen.
  8. Du er gammel nok til å fly seilfly, jeg ville prøvd det. Det er den beste måten å tilegne seg grunnleggende flyferdigheter og også en av de kjekkeste formene for flyging Norges Luftsportforbund Geir
  9. <----- Eksempel. Hva med en mellomting? Fornavn + første bokstav av etternavn. Da forblir det personlig, men litt mer anonymt for de som ønsker det.
  10. Geir G svarte i Kenneth Rønnings innlegg i et emne i Kaffekroken
    Uansett hva saken dreier seg om, så synes jeg denne var fin: Skal ringe Gudding neste gang jeg flyr og får et teknisk problem, så han kan fortelle meg om det er grunn til bekymring.
  11. Hei Einar, jeg prøvde å svare deg i Kaffekroken, og pga. en feil med forumet får jeg ikke sende/motta PM. Jobber for Phoenix East i Daytona. Har du lyst til å leie et fly og fly deg en tur eller ønsker du å fly med instruktør? Du kan ta kontakt på scannor[fjern dette]@gmail.com. GG
  12. Hei Einar, jeg jobber for Phoenix East. Du kan ta kontakt på scannor[fjern dette]@gmail.com. GG
  13. Artig! Da har ivertfall ca. 8 millioner fått med seg nødinstruksene. :-)
  14. Herlig utsikt! Husker dere å skru av motoren en gang i blant da? :-)
  15. Har prøvd å trykke på navnet mitt, men får da "Du har ikke tilgang til å vise denne delen av forumet"