-
EHAM Go Around
Hei. Teknisk sett kan du ikke "vektorere" deg selv tilbake til ILSen, du må følge en publisert prosedyre. Dette sikrer trygg separasjon fra terreng og hindringer, samt at ATC kan forutse dine handlinger og dirigere annen trafikk deretter. Grunnen til at du flyr tilbake til SPL ved "lost com" er at SPL også er "Initial Approach Fix" for denne innflygingen. Etter 7.5 SPL 280/EH624 svinger du til høyre, direkte til SPL. Hold 3000ft. Over SPL gjør du en hold entry (fra den vinkelen er det sansynligvis parallell entry), før du fortsetter outbound radial 338 fra SPL. Fly til 12.1 SPL 338/EH644, sving til høyre HDG 154 og intercept LOC. Det kan godt være at prosedyren fra SPL til ILS18R ligger i FMCens database. Se etter "SPL" under transitions etter at du har valgt ILS18R på i FMCen. Hvis ikke kan du fly den på gamlemåten, med VOR og DME.
-
Single engine taxi
Men kanskje da med idle thrust på ytre motorer? Det er en del flyplasser som ønsker dette for fly med fire motorer. Fra Jeppesens Værnes-kart: Typisk er det motor nr. 3 som skrus av ved taksing, evt. også nr. 2. Dette begrunnes med at hydraulikksystemene 1 og 4 er kritiske for taksing, ettersom de kontrollerer både nesehjulstyring, hovedhjulstyring og bremser.
-
DCS: F/A-18C Hornet
Wow, det ser helt rått ut!
-
Nytt innflyvningssystem Evenes, Haugesund, Gardemoen
Du har rett i det Brynjar, men det er likevel to forskjellige teknologier. Noe lesestoff: Flight Global: WIF og SCAT-1 Boeing om RNP
-
Ny flysim fra Dovetail!
Ikke ofte de ordene blir brukt i samme setning. Får håpe at dette ikke blir en "high performance" flysimulator.
-
Hva er ISA?
Ja, performance blir påvirket av temperatur og trykk i både FSX og Prepar3D. Jeg er usikker på om luftfuktigheten er simulert også, men i forhold til trykk og temperatur er dens påvirkning på performance liten. Prøv å fly en 737 på 41000ft i normale værforhold, for å så øke lufttemperaturen så mye du greier. Se hva som skjer
-
Velkommen til nye Flightsim.no!
Godt jobbet! Gleder meg til fortsettelsen.
-
Nedgang i flyinteressen
Du er gammel nok til å fly seilfly, jeg ville prøvd det. Det er den beste måten å tilegne seg grunnleggende flyferdigheter og også en av de kjekkeste formene for flyging Norges Luftsportforbund Geir
-
AD Endringer på flightsim.no
<----- Eksempel. Hva med en mellomting? Fornavn + første bokstav av etternavn. Da forblir det personlig, men litt mer anonymt for de som ønsker det.
-
Norwegian...
Uansett hva saken dreier seg om, så synes jeg denne var fin: Skal ringe Gudding neste gang jeg flyr og får et teknisk problem, så han kan fortelle meg om det er grunn til bekymring.
-
Tur til Orlando Florida - noen som kjenner norske instruktører der borte
Hei Einar, jeg prøvde å svare deg i Kaffekroken, og pga. en feil med forumet får jeg ikke sende/motta PM. Jobber for Phoenix East i Daytona. Har du lyst til å leie et fly og fly deg en tur eller ønsker du å fly med instruktør? Du kan ta kontakt på scannor[fjern dette]@gmail.com. GG
-
None som kjenner noen Norske på Phoenix Aviation
Hei Einar, jeg jobber for Phoenix East. Du kan ta kontakt på scannor[fjern dette]@gmail.com. GG
-
Fantastisk safty video
Artig! Da har ivertfall ca. 8 millioner fått med seg nødinstruksene. :-)
-
Videosnutt: Motorglider over vakre Trøndelag
Herlig utsikt! Husker dere å skru av motoren en gang i blant da? :-)
-
BETATEST endringer/forbedringer
Har prøvd å trykke på navnet mitt, men får da "Du har ikke tilgang til å vise denne delen av forumet"