
-
FLG 2011
Hei! Flott initiativ. Jeg har dessverre ikke kunnet delta siden det første FLG, og heller ikke i år. Men det er et utrolig flott arrangement, og all heder og ære til dere som arrangerer! -Hanne
-
Widerøe til Haugesund
God morgen, og ikke minst god sommer (sommertiden har innhentet oss I dag starter Widerøe sin første rute til Haugesund på 74 år. En Dash 8-300 kommer fra Sandefjord 1245 for å starte ruten til EKCH kl 1400. Jeg er der ute i embets medfør - flybuss - så hvis noen av dere andre hilser på, hadde det vært hyggelig Håper dere får en riktig fin søndag! Happy spotting, -Hanne
-
FS-treff i Haugesund torsdag 14.02 (i morgen)
Da er det tre timer og 55 minutter igjen! Gleder meg -Hanne
-
FS-treff i Haugesund torsdag 14.02 (i morgen)
Hei igjen! Vi kan samles her på Høyskolen Stord/Haugesund, Bjørnsonsgt. 45 http://kart.sesam.no/search/?c=mapip&res=y&q=*+bj%C3%B8rnsonsgt.+45+haugesund&who=*&where=bj%C3%B8rnsonsgt.+45+haugesund&contentid=6831903&contentid_x=413cc6ef8f0eb991857e82364edc3e20 Ligger like sør for rådhuset (det store rosa huset). Hovedinngang mot nord. Kl. 1900 førstkommende torsdag (i morgen) 1402 Ved spørsmål, ta gjerne kontakt på hanne@maeland.com eller 90921698 Vel møtt! -Hanne
-
FS-treff i Haugesund torsdag 14.02 (i morgen)
Hei! Da kjører vi igang førstkommende torsdag. Alle er hjertelig velkommen! Hva med kl. 19? Samson? MM? Her på HSH? -Hanne
-
FS-treff i Haugesund torsdag 14.02 (i morgen)
Hei! Noen interesserte? -Hanne
-
SK321 ENHD-ENGM fredag 010208
Hei! Bildene viser ankomst for SK321 fra Haugesund til Oslo med opprinnelig avgangstid 21:10. Ved ankomst OSL hadde vi hatt en flytid på 9 timer og 15 minutt, mest pga. dårlig vær på Haukeli (kolonnekjøring), glatte og sporete veier i Telemark med innlagte trailere i grøft og ungdomsfyll, kjøre og hviletid og sist men ikke minst et stopp på gode gamle perrong 3 på bussterminalen i Oslo. Ikke ofte SAS gjør mellomlandinger der, innflygingen kan nesten måle seg med gode gamle Kai Tak..... -pilot Hanne Ved gate: Bilde på STP Soon ready for pushback: Bilde på STP
-
FLG 07 - buss fra vestlandet
Hei! Jeg har før lansert ide om buss fra vestlandet (Stavanger, Haugesund, Bergen + omliggende herligheter, litt ut fra påmelding) til FLG 07. Jeg trenger nå å vite konkret hvor mange som er interessert i dette. Svar under her eller på FLG-forumet. Selv om det er morsomt å fly til et slikt arrangement, vil jeg tro at en busstur sammen med en haug andre entusiaster også kan bli svært minnerik. Det blir turbuss med alle fasiliteter, inkludert flygal sjåfør.... -Hanne
-
FLG 07
Hei alle sammen! Først av alt - jeg er kjempeglad for at dere smeller til med et nytt FLG! Jeg gleder meg som den ungen jeg er Ellers nevnte Geir-Ove mine buss-planer. Jeg kan leie buss til meget god pris, og kan - dersom interesse - kjøre over til FLG. Jeg har akkurat nå base i Haugesund, så hvis vi gjør dette rett, kan jeg få med meg både Stavanger og Bergen. Ut fra behov kan jeg skaffe buss med alt fra 25 til 54 seter. Her snakker vi selvsagt om skikkelig turbuss fra et anerkjent selskap, Tide. Selv om det selvsagt er morsomt å fly til et flyarrangement som dette, tror jeg at en busstur også kan bli ganske morsomt. Tenk dere cockpitfilmer/flyfilmer på tv-skjermene og en hel gjeng med flyentusiaster over fjellet....Jeg tror det kan bli rimelig gøy Jeg må nesten lodde stemningen for dette litt, så hvis dere er interessert, ta gjerne kontakt med meg på hanne491@hotmail.com, eller skriv i denne el. en ny tråd. Gleder meg uansett til FLG 07 og til å treffe dere alle igjen Hilsen Hanne
-
Fox-strike på Flesland
Hei! http://www.ba.no/nyheter/article2312607.ece Kanskje det var LN-TUF..."Lima Uniform Fox....oh no, the fox is dead..." Synd men leitt for reven. Det er trolig tryggere å ha en rev bak øret enn på en rullebane. -Hanne
-
MD80 fik fugl i propellerne
Beklager å ødelegge spøken, men det finnes faktisk: På 70- og 80-tallet eksperimenterte man med noe man kalte propfans. På bildet under ser man en MD-81 UHB. Den siste forkortelsen står for "unducted fan", dvs. turbin uten yttervegg. Personlig synes jeg dette ser litt stilig ut [image]http://www.aerospaceweb.org/question/propulsion/propfan/propfan2.jpg[/image] Hilsen Hanne En av de mest alarmerende knappene jeg vet om er forresten på vekkerklokken min
-
Det er ikke lett å være journalist...
Hei! Det stemmer! Jeg håper å kunne ta en tur i forbindelse med Gardermoen-helgen, men jeg vet enda ikke helt hvordan/om jeg får det til. Men om det er noen aktivitet i Oslo-området er jeg interessert! -Hanne
-
Det er ikke lett å være journalist...
Hei! Gjennomsnittsalder og "gjennomsnittlig levealder" er tydeligvis vanskelige begrep for en gjennomsnittlig gjennomsnittsjournalist i BT.no....: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article241078.ece Sitat fra saken: "Fokker 50-flyet er 15 år gammelt. Gjennomsnittsalderen på SAS Braathens maskiner er 8,9 år." Sitat fra bildeteksten: "Fokker 50-flyet er langt over gjennomsnittlig levealder. Likevel vil det fungere i mange år fremover." Det er sannelig ikke lett. Fokker 50 er forøvrig et utrolig flott fly! Med mer enn gjennomsnittlig gjennomsnittlig hilsen -Hanne
-
Radio 102 forklarer ILS...;)
Sitat: Instrumentlanding (ILS) går ut på at signaler fra en sender går opp til flyet. Dermed kan pilotene manøvrere etter pipesignalene i headssettet. -Dette vil hjelpe oss i marginale situasjoner, og særlig når det er lave tåkeskyer. Sitat slutt. http://www.radio102.no/radio102/web.nsf/All/200602015EC1C22742 Og før noen forståsegpåere prøver seg.....jeg _vet_ hvordan ILS egentlig virker God kveld! -Hanne
-
Lan-Party med Bergen Flightsim Klubb
Hei! Det ser dessverre ut til at jeg ikke klarer å komme i morgen. Det er mulig jeg kan stikke innom såvidt, men heller ikke mer. Jeg ønsker dere alle riktig lykke til, dette er et flott initiativ! Hilsen Hanne