Gå til innhold

Edgar Hansen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Ground,tower og control
  2. Edgar Hansen svarte i Per-kristian Jensens innlegg i et emne i Kaffekroken
    "Mirakuløst nok ble ingen av de to skadet ..." står det i papir-utgaven Det skal altså ett mirakel til for å gå uskadd fra ett fly-havari. Jeg tror ikke at folk som er redd for å fly blir mindre redd når de leser dette.
  3. Nå har Jeg også sittet i cockpit,til og med i kapteinens sete. Det var stas. Motorene var av selvfølgelig,men "alt" det elektriske var på og piloten testet GPWS'en. Så fikk Jeg spurt om auto-piloten brukes i kraftig turbulens;den kan brukes men det flys gjerne for hånd for å unngå voldsomme utslag. Flyet var forresten Widerøes.
  4. Edgar Hansen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    http://www.computerpilot.com/files/v3i3aoif.pdf
  5. Et artig stunt det der
  6. Det var nok på tide å få ny logo,farger etc. i det selskapet ,ja
  7. Edgar Hansen svarte i Roy Halvorsens innlegg i et emne i Kaffekroken
    quote: Opprinnelig postet av Marius Stedjan: Du må finne slike gule firkanter og kjøre inn i dem, da refueler du. Vet ikke om du må shutte ned først... Det er nok å sette på park-bremsen
  8. Jeg registrerte meg også som pilot og bestod testen jeg fikk. Det er nesten en måned siden. Har ikke fått noen beskjed ennå.
  9. Alt blir nok registrert,det går noe tid før det kommer fram på statistikken.
  10. quote: Er nok ikke pilot heat det heter, men pitot heat Hindrer isdannelse i pitotrøret. Vet ikke om den er bare til pynt eller ikke.. Pitot-heat virker,men bare når jeg flyr online. Har glemt å slå den på et par ganger,og da mistet jeg airspeed-indikatoren etter kort tid.