-
Rockwell Commander 685 for FS9 og FSX av Milton Shupe og Arild Elverum
Sålenge jeg slipper å holde kanna så rart for at det skal vises bedre på video burde det gå greitt
-
Rockwell Commander 685 for FS9 og FSX av Milton Shupe og Arild Elverum
Litt stor, men det blir jo fristende å leke Bob Hoover likevel
-
Arrival to skagen
Ja, Q200 er på en måte baby den og Innflygningen så typisk Dash ut
-
Arrival to skagen
Vet ikke helt hva du mener med bare baby Dashen. Q200 har samme størrelse som 100, men sterkere motorer og noe høyere vekter.
-
Germanwings A320 styrtet i Alpene, alle 150 pax omkommet:
http://www.wired.com/2014/07/malaysia-370-cockpit-camera/ Når det gjelder overføring til skyen er det nok i hovedsak et spm. om hvem som skal betale.
-
Germanwings A320 styrtet i Alpene, alle 150 pax omkommet:
Det kreves godkjenning av Tilsynet for å forandre OM-A, der de skriver inn at det er krav til minst to på flight deck til enhver tid. Men det er meg bekjent ingenting i veien for at de gjennomfører det før Tilsynet godkjenner det. Det er jo ikke noe krav nå om at en må være igjen alene når den andre strekker på bena.
-
Germanwings A320 styrtet i Alpene, alle 150 pax omkommet:
Kan ikke se noen grunn til at Norwegian skal vente på noen godkjenning fra Tilsynet før de gjennomfører et slikt tiltak. Det har aldri vært noe i veien for å gjøre det slik tidligere heller.
-
Landing i formasjon
Stilig og absolutt ikke ufarlig. Potensielt mange muligheter for ting som kan gå galt. Ser ut til å være fra AirPower i Zeltweg. Blir dessverre ikke noe AirPower iår siden Forsvaret i Østerrike ikke har råd. Var der i 2011 og 2013. Flotte show!
-
Så enkelt snek deg seg inn på rullebanen?
Generelt sett er de utifra det jeg har opplevd strenge på sikkerheten, særlig ved større passer som her i St.Petersburg. Hvis du ikke vil bli fersket er refleksvestene de har på noe av de smarteste du kan gjøre siden alle vil gå utifra at du jobber der. Når det er sagt er det ikke unten grunn at det blir gjort en ekstra sikkerhetssjekk av flyet i bla. Russland.
-
Flyplass koder
Finnes flere varianter. Kan f.eks. ta en kikk på denne linken. http://www.avcodes.co.uk/aptcodesearch.asp
-
laaaang 737 rute for SAS
Var det en all business 737 du fløy med der Andrew? Tror beinplassen burde bli grei nok i PrivatAir maskinen.
-
streik i Norwegian, unødvendig
Mener du det seriøst? Du burde isåfall lese litt nøyere på noe av det du har lagt ut link til.
-
Spenstig takeoff.
Ikke våre sted desverre. Eieren var han som ble intervjuet litt tidligere. Vi var med og rodde
-
Spenstig takeoff.
Faktisk en ganske vanlig måte å gjøre det på. Samme med landing på gress med flottører. Finnes en god del video på nettet av begge deler.
-
Airways
Forskjellige ting som avgjør minstehøyder på airways. Luftromstruktur, terrengklaring, mottak av navaids som eksempler. I kartene vi har er det også minstehøyder på airways som kun tar hensyn til terrengklaring og ikke garanterer at du vil motta f.eks. signaler fra en VOR som definerer airwayen.