Gå til innhold

Clamer F. Meltzer

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Sålenge jeg slipper å holde kanna så rart for at det skal vises bedre på video burde det gå greitt
  2. Litt stor, men det blir jo fristende å leke Bob Hoover likevel
  3. Ja, Q200 er på en måte baby den og Innflygningen så typisk Dash ut
  4. Vet ikke helt hva du mener med bare baby Dashen. Q200 har samme størrelse som 100, men sterkere motorer og noe høyere vekter.
  5. http://www.wired.com/2014/07/malaysia-370-cockpit-camera/ Når det gjelder overføring til skyen er det nok i hovedsak et spm. om hvem som skal betale.
  6. Det kreves godkjenning av Tilsynet for å forandre OM-A, der de skriver inn at det er krav til minst to på flight deck til enhver tid. Men det er meg bekjent ingenting i veien for at de gjennomfører det før Tilsynet godkjenner det. Det er jo ikke noe krav nå om at en må være igjen alene når den andre strekker på bena.
  7. Kan ikke se noen grunn til at Norwegian skal vente på noen godkjenning fra Tilsynet før de gjennomfører et slikt tiltak. Det har aldri vært noe i veien for å gjøre det slik tidligere heller.
  8. Stilig og absolutt ikke ufarlig. Potensielt mange muligheter for ting som kan gå galt. Ser ut til å være fra AirPower i Zeltweg. Blir dessverre ikke noe AirPower iår siden Forsvaret i Østerrike ikke har råd. Var der i 2011 og 2013. Flotte show!
  9. Generelt sett er de utifra det jeg har opplevd strenge på sikkerheten, særlig ved større passer som her i St.Petersburg. Hvis du ikke vil bli fersket er refleksvestene de har på noe av de smarteste du kan gjøre siden alle vil gå utifra at du jobber der. Når det er sagt er det ikke unten grunn at det blir gjort en ekstra sikkerhetssjekk av flyet i bla. Russland.
  10. Finnes flere varianter. Kan f.eks. ta en kikk på denne linken. http://www.avcodes.co.uk/aptcodesearch.asp
  11. Var det en all business 737 du fløy med der Andrew? Tror beinplassen burde bli grei nok i PrivatAir maskinen.
  12. Mener du det seriøst? Du burde isåfall lese litt nøyere på noe av det du har lagt ut link til.
  13. Ikke våre sted desverre. Eieren var han som ble intervjuet litt tidligere. Vi var med og rodde
  14. Faktisk en ganske vanlig måte å gjøre det på. Samme med landing på gress med flottører. Finnes en god del video på nettet av begge deler.
  15. Clamer F. Meltzer svarte i Jaran Berntzens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Forskjellige ting som avgjør minstehøyder på airways. Luftromstruktur, terrengklaring, mottak av navaids som eksempler. I kartene vi har er det også minstehøyder på airways som kun tar hensyn til terrengklaring og ikke garanterer at du vil motta f.eks. signaler fra en VOR som definerer airwayen.