Gå til innhold

Glenn Tegnander

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Bilder av vym'n kan man se her /glenn
  2. Var selv på Borlänge i helgen. En fantastisk tur. For et sted og for et flygemiljø det er i Sverige. Var "Co-pilot" på LN-VYM, en to motors American General GA-7 Cougar. Totalt timer i luften i helgen= 8t. Flgende rute ble flydd: Kjevik-Ålborg-Kjevik-Borlänge-Bromma-Säve-Kjevik. Uforglemmelig helg :-) /glenn
  3. Glenn Tegnander svarte i O85_s innlegg i et emne i Kaffekroken
    Synes det var meget artig i går kveld. Mitt første flyinn, men har vært med på et par treningskvelder tidligere. Synes ENGM-APP gjorde en meget bra jobb. Dat var bra med trafikk og det var til tider veldig hektisk. Det som er mest irriterende er en del piloter som skal si så enormt mye. Det burde holde med det man skal si og ikke en masse annet pjatt i tillegg. Er det liten trafikk er det jo hyggelig med noen ekstra strofer. Til deres som er nye med Roger Wilco, bør dere ta en sjekk når det gjelder mic og lydnivå. Noen hører man ikke i det hele tatt, mens andre skjærer igjennom som skrikende unger... Gleder meg veldig til neste fly-inn. I'll be there [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] /glenn BRA127 (igår) [ 04-03-2002: Endret av: Glenn Tegnander ]
  4. Enig med det meste som ble sagt her ang. size o.l. Når det gjelder støy fra motorer så er en moderne to-takts motor (OS 46FX) mye "stillere", enklere å bruke og ikke fullt så tørst som en moderne fire-takt. Bruke av riktig propell er også viktig med hensyn til støy. /glenn Gullknapp Modellflyklubb
  5. Glenn Tegnander svarte i Erlend Hambergs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Norge begynte å se etter nye fly i 1970 som kunne erstatte F-104 Starfighter. De så på F-16, Mirage F1 og Saab Viggen. F-16 vant "loddtrekkningen" og de ble bestilt i juli 1975. De bestilte 60 F-16A og 12 F-16B(toseter). Disse skulle bli bygd da på lisens i Nederland av Fokker. Leveransen startet i 1980 og ble avsluttet i 1984. Kilde: www.f-16.net /glenn LN-BDY [ 06-02-2002: Endret av: Glenn Tegnander ]
  6. quote: Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen: Syntes jeg dro kjensel på et navn fra no.fritid.modellhobby ja.. Hehe.. LOL... ja verden er ikke stor [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] /glenn LN-BDY
  7. Driver selv aktivt i "hobbyen". Hobbyen blir så altfor fort en lidenskap. En annen link til en bra og innholdsrik side er denne. Her er litt om mitt siste prosjekt /glenn LN-BDY
  8. Glenn Tegnander svarte i Clamer F. Meltzers innlegg i et emne i Kaffekroken
    quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: Han der kommer til å ta livet av seg en gang [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Ja det er jo det som har sjedd i en årrekke. Gutta flyr helt på grensen hele tiden. Man så jo hva sjedde med Wayne Handley og hans Turbo Raven. Han overlevde, men dette er jo et godt eksempel på hva som kan sje når man har bygd om maskinen til å strekke grensene enda lenger. Hvor er det acro miljø i Norge? Er det bare på Kjeller? /glenn LN-BDY
  9. Glenn Tegnander svarte i Clamer F. Meltzers innlegg i et emne i Kaffekroken
    WOW!!! Du har helt rett... den var rå!! Har studert den nøye og han gjør manøvre som er ganske spesielle. Pitts'n er jo ganske kraftig ombyggd men alikevel så gjør disse utstallede 3D-manøvrene rått inntrykk. "Limbo-kuttingen" i knifeedge-kombinasjonen, Torque-roll/tail-slide, og annen "Harrier" gjør inntrykk. Mannen er jo gal... drar sikkert 7-8 negative G i enkelte manøvre. Den råeste fullsize flygingen jeg har sett... og jeg har sett en del [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] /glenn LN-BDY
  10. Du viser stadig til ting du har lest om denne SAS-saken, Helge. Siterer du avisene/media eller siterer du SAS? /glenn
  11. Ryanair sier de kan fly Bodø - Oslo tur og retur for kroner 364,- Les mer i VG /glenn LN-BDY
  12. Med all respekt å melde... Dette har null og nix med dette å gjøre. Dette diskuterer man da ikke her? Det diskuterer man på www.bok.no eller .se... Det er jo absolutt en grunn til at enkelte engasjerer seg her... for mange er dette en fullstendig lidenskap. Det er oxo derfor man har dette diskusjonsforum. ---------------------- BTW... "Sveriges största barnboks författare" var hun ikke... hun var en av verdens største! Må hun "leve" lenge!!! /glenn
  13. Flott å se at folk engasjerer seg... Mulig jeg har gått glipp av noe her... men, er det kommet frem noen opplysninger om at det faktisk var instrumentfeil eller var det teknisk feil på motoren? Der jeg leste om dette var det kun snakk om en indikasjon... Glenn LN-BDY
  14. Glenn Tegnander la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Har akkurat kjøpt Dreamfleet's 737-400 maskin. Så langt absolutt vert hver krone. Har benyttet de siste dagene til å gå igjennom Quick Referece manualen og har nå begynt på Operation Manualen. Masse å sette seg inn og meget interesant for en som har en aldri så liten lidenskap til dette. Er det mange av dere andre som bruker denne maskinen til daglig på sim'en? Bruker dere den fullt ut eller er det bare "Ctrl+E" på oppstart? Benytter nå den første tiden til å lære meg å finne frem i "panel-kaoset" slik at vanlig oppstart av maskinen blir en ren rutine. Har ikke flydd maskinen skikkelig enda, da jeg er litt redd for å ødelegge den. Liker ikke å avbryte når jeg først er i lufta :-). Jeg rar?... helt sikkert... FMC'n er jo artig... bare den er jo et aldri så lite "leketøy". Kan sitte å trykke på den i timevis. Kan heldighvis kjøre den uten at FS er i gang. Skulle bare ønske jeg kunne ta den med meg bort i sofaen... Anbefaler maskinen på det sterkeste. En flytur på sim'n blir lissom så mye mer. /glenn LN-BDY
  15. Det stemmer... Jeg har ved flere annledninger koblet til to skjermer extra når jeg flyr FS. Ikke pga. view ut flyet, men helst på grunn av å kunne ha "kontroll" på alle panelene f.eks Dreamfleets 737. Problemet med dette er at når jeg kjører fullscreen "forsvinner" de to andre skjermene i sort så valget er å kjøre alt i "window". Et annet problem oxo er at alle disse vinduene stjeler masse cpu, slik at framerate'n går betraktelig ned. Det finnes skjermkort hvor du kan "dele" en skjerm opp i flere "skjermer", men det enkleste er jo å bruke win98 eller nyere og installere et par-tre "vanlige" kort til. Mener å huske at windows kjører intil 9 skjermer på en gang. hvis du har PCI-plasser nok dah :-) /glenn LNBDY