Gå til innhold

Martin Skaatun

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Martin Skaatun svarte i O85_s innlegg i et emne i Kaffekroken
    Så programmet, selvom jeg har sett det to ganger før... ...helt sjokkerende å se hva enkelte kan gjøre...
  2. Martin Skaatun svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ja, det rimer. Visste at han hadde en sønn som var under opplæring på den, men jeg visste ikke at sønnen hans jobbet der...
  3. Martin Skaatun svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Eieren av KCU'en jobber som tekniker i CHC Helikopterservice her i Bergen... Bilde av'n: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=20524 [ 27-03-2002, 10:38: Endret av: Martin Skaatun ]
  4. Noen som tok opp det som skjedde?
  5. Martin Skaatun svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    At AST er der oppe skjønner jeg godt... ...men KCU??? Den er jo nylig resturert og er jo privat-eid...
  6. G O D P Å S K E!!!
  7. Her får du kjøpt de: http://www.nakshop.no/kart.htm [ 20-03-2002, 16:17: Endret av: Martin Skaatun ]
  8. Som sagt så er det flere feil enn kun alternatoren... ...men vi får vel vite det snart.
  9. Martin Skaatun svarte i TOSs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ja, dte har nok sikkert noe med det å gjøre... ...vi hadde Hercules på Flesland her på lørdag også...
  10. De tok av fra Florø på vei mot Ålesund, men da de passerte Måløy startet problemene. Grunnen til at de fløy til Bergen i stedet for Florø, var grunnet dårlig vær i Bergen og om de hadde ventet i Florø hadde de blitt værfast og de hadde ikke kunne returnert til Bergen.
  11. Dette var vel femte gangen at de har hatt nødsituasjon i det flyet på bare to år... ...sikkert flere feil enn kun dynamoen, men de blir vel avdekket når det nå sjekkes.
  12. quote: Opprinnelig postet av Norvald Oslvold: Søndag 21/3 kl 21.00 , samme kanal er det et program om O'Hare flyplassen 21/3 er ikke det nå på torsdag det?
  13. En feil i dynamoen var det som var årsaken til at de mistet strømmen. Joda, de mistet radio, transponder, fuel-målere, kunstig horisont, ADF, VOR, DME, men selvsagt beholdt de høydemåler, kompass, og akkurat de tingene.
  14. Dette skal jeg få med meg!
  15. quote: Opprinnelig postet av Jörgen Toll: Ingen dum idé att ha en extra batteri driven radio, eller i småfly, en mobil telefon. Också en god idé att förprogrammera telefon nummren till de valigaste TWR man flyger kring. De hadde med en extra radio, men den virket ikke. Dårlig kontakt mellom head-settet og radion ( ledningene ). GPS hadde de også, så den hjalp en del, men det var takket være kart og kompass at de fant frem.