Gå til innhold

Ståle Ekholt

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Folkens, hvis dere virkelig skal få kjørt dere, prøv å lande i Lukla, Nepal (VNLK). Hvis dere greier å lande her på første forsøk med King Air f.eks., så er dere bra piloter! http://www.dangerous-airports.com/airports/v/vnlk.htm
  2. Ståle Ekholt svarte i Sten Arne Brydes innlegg i et emne i Kaffekroken
    Jeg har Uniden 9000 og har bare gode erfaringer med den. Når det gjelder mottak-forhold, så kommer alt an på antenna. Koble på en ekstern antenne, sett den høyt (på taket eller i et tre) og du har en "helt ny" radio. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]
  3. Ja, ikke dumt, det er det som kalles tandem-runway fordi de ligger for nær hverandre til å operere som helt uavhenige runways. Det er gjort på Gatwick og Århus f.eks [ 21-11-2001: Endret av: Ståle Ekholt ]
  4. Det som er spesielt med Y-banen i Bodø, er at den faktisk er LENGRE enn rullebanen, så det kanskje forstålig at noen kan ta feil.
  5. Ståle Ekholt svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Det er omtrent umulig å finne den i landskapet, det er bare en grassbakke. Du må velge World - Go to Airport, velg Asia, Nepal og Airport: Lukla. Flyplasskoden er VNLK. Dette MÅ dere prøve.....
  6. Ståle Ekholt svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Et lite tips: Det ligger en liten flyplass like ved Mt. Everest: Lukla. Velg Beech King Air, gå til plassen og ta av, gå en runde og land igjen. MEGET bra om du klarer det på første forsøk!
  7. Hei Dassault Mercure ser ut som en dårlig kopi av 737-200 (synes jeg). Hvis du skal på ferie til Tyskland, så kan du se ett eksemplar på teknikk-museet i Speyer (litt sør for Frankfurt). De har forøverig mange spesielle fly der, bl. mange russiske. Du kan gå inn i noen av dem. Ståle
  8. Og med DEN lyden. Det er vel noen som enda husker "rautinga" fra Starfighteren på innflygning! Det nesten så en får lyst til å spandere noen bonuspoeng for å komme opp å se.... Ståle
  9. Ståle Ekholt svarte i Øyvind Naass innlegg i et emne i Kaffekroken
    __________________________________________________________ Skal du på flymuseum i Norge bør du absolutt dra til Bodø!! Fint det på Gardermoen og, men det er bare en utstilling og ikke et museum. Her får du ikke noen historie rundt flya og flyene er liksom bare stillt opp, men bevares fint det å. __________________________________________________________ Enig i at Museet i Bodø er bra. Jeg synes det er litt snaut med sivile fly der. JU-52 og DHC6 er bra, men de skulle hatt noe nyere også... Flysamlingen på OSL er bra, de har noen meget sjeldne militærfly der. De HAR også endel historikk rundt de flyene som er der... Museet på Sola kan også anbefales! De har faktisk også endel sivilfly; CV440, F27 etc. mvh Ståle
  10. Ståle Ekholt svarte i Truls Meeks innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ang. DHL. De flyr daglig (hverdager) fra/til OSL - CPH med A300F. DHL har ett hoved-distribusjonssenter på Kastrup. Eurotrans er antagelig operatør av flyene. Mvh Ståle [ 14-05-2001: Endret av: Ståle Ekholt ]
  11. Hei Lurer på om ikke SAS - hangaren på Flesland kan ta 747. Noen som vet ? Den nye SAS hangaren på OSL tar vel flere 767. og kanskje A340, men tror ikke den er høy nok for 747.
  12. Helt enig, Kjell ! Dag, keep on the good work ! mvh Ståle
  13. Kjell Arild Du har vel Squelc av ? Ellers blir noe av signalet borte før squelchen klarer å åpne.. Ellers: Prøv å reinstaller lydkort-driverne. Så på nettet at noen med de samme problemene hadde løst det på den måten. mvh Ståle
  14. Kenneth, er nissen der enda? Eller har dem malt det om ? mvh Ståle
  15. Hei For de av dere som er interessert i veteranfly: Her er en interessant side om bergingen av Junkers JU88 fra Kilsfjorden ved Kragerø: http://home.no.net/tormchri/"'>http://home.no.net/tormchri/" TARGET=_blank>http://home.no.net/tormchri/ mvh Ståle