Gå til innhold

Michelle Sandra Aitken

Medlem
  • Innholdsteller

    394
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Michelle Sandra Aitken

  • Bursdag 16. sep. 1976

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Michelle Sandra Aitken's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det var ikke dumt - hadde aldri tenkt på det! Holdt på oversiden, og glapp taket
  2. Problemet ligger vel i at hvem som helst omtrent kan jobbe med sikkerhet, uten å bruke sunn fornuft, noe som fører til overkill med tiltak for og undersøkelse av "hendelser" som når noen sklir på is, papirkutt osv. Det skaper lite respekt for folk som jobber seriøst med sikkerhetsarbeid. Skjønner at folk ikke liker "trappekurset", men jeg har faktisk vært på det, og vi lærte ikke å gå i trapper Ang. det å holde i rekkverket - jeg gjør det som regel, men ikke alltid. Fikk stor push på jobben om å holde i rekkverket i '99 eller noe sånt, og skjønte ikke vitsen (det viste seg at det ble innført fordi gutta ute vrikka ankelen i trappa for ofte - høye vernesko med ankelstøtte hadde kanskje vært et annet tiltak?) men har reddet meg selv fra stygg skade ved at jeg nettopp holdt i rekkverket i det jeg bommet på et trinn på vei nedover i en betongtrapp og falt bakover - stygge blåmerker på rygg og arm. Hadde jeg ikke holdt i rekkverket, hadde jeg gått på hodet ned trappen med påfølgende mer alvorlige skader. Så var litt glad for at sjefen hadde pushet på
  3. Sorry, men så lenge en velger å bestille billetter med ulike selskap som ikke har en avtale om gjennomgående booking, så tar man en risiko. Det er derfor det blir så billig At Norwegian skal ha et endringsgebyr per billett ser jeg ikke noe problem med, likt skal være likt, og det er godt opplyst om dette. Har booket om med SAS og betalt gebyr selv, uten at jeg ble forbanna av den grunn - jeg valgte en billig billett, og sånn var det. Det er ikke Norwegian sin feil at dette har skjedd. Det er Czech dere må forsøke å få goodwill hos. Dere har lovmessig sett ingen sak, så jeg ville ikke forventet noe. Billettene med Czech var vel kanskje de billigste? Hva med å anse dem som tapt, og heller ta en Norgesferie? Evt. ta en togferie inn i Sveige etc dersom dette er en så stor sak. For øvrig ville jeg aldri booket lavprisselskap på annet enn direkteruter, med mindre de har mer enn en avgang til min destinasjon på samme dag. Jeg kan også liste opp klager på SAS fra flere år tilbake, men helt ærlig, de siste 3 årene har SAS blitt bedre! Greit nok, billettene er blitt dyrere, men servicen, punktligheten og produktet har bedret seg noe enormt. Og jeg flyr ikke SAS en gang i året, jeg flyr utenlands ca. annen hver måned, og innenlands ukentlig.
  4. Steinbra! Tusen takk for link!
  5. Skal ikke se bort i fra at jeg tar turen innom i hvert fall!
  6. Kanonbra Victoria! God reklame for SFK!
  7. Heisann! Vi prøver å få startet en skandinavisk avdeling av Women in Aviation, og skal i den forbindelse ha et stiftelsesmøte i Stavanger 12. september 2009. Foreløpig program: - Velkommen - Introduksjon til WAI - Generell informasjon og diskusjon - Lunsj - Foredrag v/ekstern foredragsholder – tidsaktuelt tema - Chapter stiftelse - Oppsummering/avslutning - Sosialt samvær For mer info - sjekk her: http://waiscandinavia.blogspot.com/ Alle er hjertelig velkomne, inkl. menn, så her er det bare å melde seg på
  8. SAS Business er bedre enn KLM - var i hvert fall det for noen år siden. Reiste ut med SAS business og tilbake med KLM business. KLM serverte samme mat på Business som SAS vanligvis gjør i Economy Flex...
  9. Hei, Enig med de som sier at denne type tråd kommer opp minst en gang i året (jeg har vært med nesten helt siden starten...). Jeg synes at de av dere som synes alt er så forferdelig kan melde dere frivillige som moderatorer. Hvis dere ikke er villige til å påta dere en slik jobb, så ikke forvent at noen andre vil det heller. Eller sagt på en annen måte: "If you identify the problem, it's your job to fix it". Jeg synes vel mye skyld blir lagt på den yngre garde (selv om jeg trodde jeg var en av dem, så forstår jeg nå at jeg er en dinosaur basert på definisjonen her inne :blush:), og det mener jeg er rimelig urettferdig. Hvis vi tar denne tråden som et eksempel, vil jeg påstå at blant de som har oppført seg best, og uttrykt seg meget modent og saklig, er det mange av den yngre garden. Blant de svært få som har gjort seg bemerket på en negativ måte, er det nok en liten overvekt av de eldre Ang. smilies: Jeg liker å bruke dem fordi de kan hjelpe folk som leser et innlegg til å forstå om du er seriøs, sarkastisk eller bare humoristisk. Når det er sagt, så tror jeg vi en gang hadde en diskusjon om antallet smilies i et innlegg, og da ble vel egentlig konklusjonen at det var greit, men unngå ørten smilies etter hverandre. Det er like unødvendig som innlegg med kun "OK". osv. Ang. tidligere ressurspersoner: interessen for fs går nok litt opp og ned, og jeg vet om minst 1 som har blitt opphengt i et spillmiljø i stedet for fs for en lengre periode. De kommer nok tilbake når de får interessen opp og stå igjen. Ang. moderator-jobben: Ja, den er nok pyton, og det kan bli krangling av det, men jeg tror måten den enkelte først blir møtt på/håndtert av moderator har mye med det endelige resultatet/etter-reaksjonen å gjøre. En moderator skal på en diplomatisk måte forklare vedkommende hvorfor noe ikke er akseptabelt. Dersom en tråd/et innlegg slettes, forklar hvorfor. Ikke vær aggressiv i skrivemåte og skjell folk ut, det skaper bare negativitet og nye problemer. Og ikke glem: en moderator kan også ta feil, og bør være den første til å innrømme det. Det står det nemlig respekt av. Når folk respekterer moderator, resepekterer de også vedkommendes beslutninger. Jeg prøvde å finne en YouTube video om moderering som er veldig god, men fant den ikke i farten. Men her er noen gode tips for potensielle moderatorer: http://www.theadminzone.com/forums/showthread.php?t=19685
  10. Jeg har hatt en aldeles nydelig landing med RyanAir jeg også, og det i ikke de beste forhold heller. Det er nok heller turn around tiden som har ført til de hardere landingene jeg har vært med på. Samme fly fra Haugesund flyr videre til Dublin - passasjerene har tid til å: komme seg av flyet fortere enn svint, springe for å hente bagasjen, springe for å sjekke inn bagasjen på ny, og så springe tilbake til samme gate vi kom ut fra Når det er sagt, så har ikke landingene jeg har vært med på vært noe hardere enn den jeg hadde med Widerøe oppe i Hammerfest i 2006. "Vi kommer inn høyt, fort og hardt" kom det fra cockpit - og det gjorde vi og. I en herlig turbulens.
  11. Gudane vett, men dette høres ut som en stanard RyanAir landing. De kommer inn fort og hardt - en måte å spare fuel på kanskje?
  12. Jepp, enig med deg Fredrik. Det er gode grunner for å velge de forskjellige, men F-35 virker å oppfylle dem best, samtidig som det ser ut til at pilotene trenger mindre opplæring for å fly F-35 enn de andre to.
  13. Jeg tror det er thank, og ikke thanks. I/you/we/they thank, he/she thanks greie
  14. Bare sånn generelt: Sjekk SeatGuru og velg sete ved sjekk inn på nett. Med mindre de bytter flytype, så får du setet du ønsker deg Det finnes seter som ikke kan legge ned ryggen (helt bakerst), det fins seter hvor du sitter nesten oppå flyvertinner, det finnes seter med god benplass men ingen lagringsplass (nødutgang), det finnes seter hvor luften konstant er forurenset grunnet toalett rett over gangen osv. Det finnes mange dårlige seter ombord, av ulike årsaker. Vil du ha god benplass, unngå å sitte ved siden av kjøkken eller toalett, eller i de trangere delene av flyet (spesielt Airbus) så reiser du business eller velger sete ved sjekk inn på nettet etter å ha sjekket SeatGuru.
×
×
  • Opprett ny...