-
Ny flysimulator rett rundt hjørnet
Den gamle AeroflyFS er faktisk min favoritt-flysimulator gjennom tidene, pga: - Flyfølelsen / fysikken - Nydelig terreng og flymodeller - Høy framerate, helt smooth på en middels pc Dette gjorde det til den perfekte VFR-simulator. Mye moro, tross totalt fravær av systemer (gikk vel ikke an å gå tom for drivstoff engang). Håper de har greid å beholde disse styrkene nå i versjon 2, i tillegg til å fylle inn noe av det som manglet i den første
-
Flightsim butikk
Simware er et annet alternativ: http://www.simw.com/hardware/track-ir-and-graphic-solutions.html Legg merke til at prisene står med og uten "tax". Når bestiller til norsk adresse er det prisen uten "tax" du betaler, og så kommer norsk moms på toppen når du får levert pakka her.
-
APROPOS NORWEGIAN-KONFLIKTEN
Man får nå mene hva man vil, men den egentlige grunnen til at pilotene streiker har i hvert fall ikke kommet spesielt godt frem i media. Her er essensen: http://www.nettavisen.no/na24/-skal-man-bare-gi-blaffen-i-passasjerene/8551154.html Det streikes altså for at de skandinaviske pilotene skal få fortsette å fly rutene de har idag. Om de ikke vinner fram vil Norwegian sannsynligvis kunne bruke mer billig arbeidskraft fra andre land, og redusere antallet skandinaviske ansatte. Så kan man velge å ha sympati med dem eller ikke, men motivasjonen for å streike synes jeg ikke det er spesielt vanskelig å forstå. man tror man (gradvis) vil tape arbeidsplassene uansett.
-
Top flite Cessna 182 gold edition
Tyngdepunktet er som regel angitt på tegningen og kan variere fra fly til fly, men tommelfingerregelen er 1/3 fra vingeforkanten. Og det er bedre med framtungt enn baktungt. Beste er å flytte innmaten i flyet, og bruke blylodd hvis det ikke er nok.
-
Bardufoss Air Show
Kaster meg over det som er av film jeg Håper det blir noe Orion
-
1 Gallon=?
Skal man først flisespikke får man gjøre det ordentlig Hvor mye en liter vann veier avhenger nemlig av temperaturen Wikipedia har forøvrig mye iformasjon, f.eks om Gallon
-
Endelig bekreftet
En 737-flyger jeg snakket med ble ikke overrasket over hvor bra det gikk med simmerne i full motion-simmen på Gardermoen. Det er lett å lande en 737 sa han Selvfølgelig hadde det blitt en god del totalhavarier (kanskje de fleste) om man hadde prøvd en haug med ulike simmere, men bombastisk å si at INGEN hadde greid det synes jeg er blir for dumt. Argumentene holder rett og slett ikke...
-
RC fly, noen spørsmål..
Det betyr det vanligvis ikke... Hva med å stikke innom en hobbyforretning og prøve en simulator? Evt. ta kontakt med en klubb og spør om en prøvetur med skolefly?
-
Nær kræsj på Flesland i dag
Stusser litt på denne artikkelen, hva er det som egentlig har skjedd? Tenk f.eks. på disse to: 1. Flyet har vært klarert for landing, og tårnet visste ikke at det sto et fly på rullebanen (alvorlig, med lav sikt kunne det blitt en ulykke) 2. Man har avventet situasjonen for å se om det gikk å lande, og gjør en go-around hvis det ikke går. Både tårnet og piloten har hatt full oversikt over flyet på rullebanen. Dette er selvsagt helt udramatisk. Kan ikke se ut fra artikkelen hva som egentlig har skjedd (dersom man velger å ikke tro på den "tabloide" overskriften som antyder nr. 1)
-
En pilot på 737 i USA sier til oss:
Dette var noe jeg også la merke til i 737-simmen: da vi startet i vindstille vær, og forsåvidt også med sidevind, var det ikke nødvendig å røre throttlene for å komme inn i rett høyde og hastighet. 20 knops sidevind med 35 knops gust og litt turbulens gikk også fint, jeg kom meg ned på rullebanen uten å lande for hardt. Jeg greide også å komme inn fra downwind, og fly visuelt inn (altså uten å begynne i rett høyde, kurs og hastighet, men jeg fikk vektorer og kommentarer underveis). Men da tror jeg ikke det var noe særlig vind å snakke om. Ut fra det jeg har sett fra klappsetet i virkeligheten er jeg enig i det som sies her fra den virkelige piloten. Den største forskjellen er (etter det jeg har observert) jobbingen med throttlene, pga. downdrafts osv, noe jeg ikke merket noe særlig til i landingene jeg gjorde i simmen i hvert fall.
-
Norges Største Flightsim Lan på Gardermoen.
En ting jeg har lurt litt på er hva slags stoler/bord som blir tilgjengelig. For meg er det i hvert fall litt viktig med hensyn til sittestilling og plassering av joystick/throttle. (Selv pleier jeg å improvisere litt, sette utstyret på en kasse eller krakk ved siden av meg når jeg flyr hjemme) Siderorspedalene tror jeg ikke jeg tar med, da det er vanskelig å få dem til å stå fast på gulvet. Flere som har tanker/idéer om dette?
-
Track IR...
Er det maskinkrav du tenker på? TrackIR krever litt mer enn en mus, ettersom det trengs litt bildeanalyse å beregne hodets posisjon ut fra sensorens registreringer. Men det er sannsynligvis ikke mye du vil merke.
-
Norges Største Flightsim Lan på Gardermoen.
Det er jo supert! Var dette med transport av utstyr fram til hangaren jeg var mest "bekymret" for...
-
Norges Største Flightsim Lan på Gardermoen.
Edit: Fant nå svar på noe av det jeg lurte på, på hjemmesiden. Hvor er det best å parkere for oss som kommer i privatbil? Lurer litt på hvordan jeg skal få med pcen fra parkeringen og fram til terminalen (der det er videre transport), ettersom jeg kommer alene og ikke får bært med meg alt på én tur...
-
Track IR...
Nei, en TrackIR har ingenting med skjermen å gjøre. Det er en ekstra enhet som styrer "kameraet" i flysimulatoren, på samme måte som f.eks. en mus (bare at du kan bevege hodet i 3 dimensjoner). Hvis du bare har én skjerm er TrackIR en enda større fordel (hvis du har to skjermer har du jo allerede muligheten til å se deg litt rundt). TrackIR er bare en ekstra "styreenhet" (som krever litt beregninger fra prosessoren), det krever vanligvis ikke noe ekstra fra skjermkortet.
Thomas Berg
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk