-
Krohn air starter Molde-Bergen
Og leser du artikkelen det linkes til ser du i første linje at de skal kjøpe et fly nummer 2 som skal settes inn på denne ruten.
-
Nok et microfly i bakken
Og da ser det dessverre ut til at personen som ble sendt til St. Olavs nå døde av skadene han pådro seg.
-
Heftige miljøer & luxlugarer på de nye Stena-fartø
Ja, det der så jo rett og slett heftig ut! Ser frem til en saftig rapport fra deg når den blir satt i rute og du får testet disse lugarene
-
Hvorfor følge med på safety demo?
Man bør jo følge med på safety demonstrasjonen av samme grunn som at pilotene går gjennom nødprosedyrer før hver flight. Pilotene har jo trent masse på det, så de vet jo hva de skal gjøre om det skjer, men når man får en repetisjon rett før man eventuelt får bruk for det så vil prosedyren fungere mye bedre. Som passasjer får man jo ikke trent så mye på å sette på masken, trekke den til seg for å starte oksygenproduksjonen, evakuere osv. Derfor er det enda viktigere at man kan nødprosedyrene i hodet og at de er friskt i minne ved å ta en repetisjon like før flighten begynner. Jeg kan jo briefen mer eller mindre utenatt, men jeg gir kabinpersonalet full oppmerksomhet under hver brief uansett.
-
Gratulerar til Torbjørn Fjeld.
Gratulerer så mye Torbjørn! Godt å høre at alt går bra
-
Just don´t have the time
Er også ganske opptatt for tiden. Har tatt 50 studiepoeng dette semesteret (30 er et normalt semester), i tillegg til at jeg har deltidsjobb, noe som kombinert blir nesten en 200% "stilling". I tillegg er jeg aktiv i Røde Kors og har flere verv i hjelpekorpset, så jeg har normalt flere kvelder i uken som går med der. Interessant nok går jeg på linjen "Simulering og spill" på høyskolen i Buskerud, men blir lite tid til flysimulator der . Holder på å utvikle demoen til et spill nå, har akkurat begynt på selve utviklingsfasen, og det skal være ferdig om tre uker, så jeg har nok å holde på med. I tillegg er det 4 andre eksamener de 2 første ukene i mai. Men satser på en del dårlig vær og flightsim i sommer, da er det bare fulltidsjobb :grin:
-
Afterski offist-bar Hovden
God stemning der ja! Er det broren din vi ser i blå skjorte med ID-kort?
-
INFERNO billetter søker adoptiv foreldre.
Har ikke vært på Inferno på mange år, skulle gjerne ha vært der i år men jeg har nok dessverre fullt opp med andre aktiviteter. Men kan virkelig anbefale alle denne festivalen, mange gode artister og en utrolig bra stemning som jeg ikke har opplevd på andre musikkfestivaler jeg har vært på. Spesielt fredagen tror jeg blir bra i år
-
737 NG simulator i Bergen
Det er medlemmer i Bergen Flysimulatorklubb som har 737 NG cockpit/simulator-prosjekter på gang i ulik skala, ta kontakt for mer info (og meld deg inn )
-
Gifta seg med ei pute
Kanskje han ikke har de samme lystene som folk flest, men han sier i vertfall fra seg muligheten til et par ting når han velger å gifte seg med puten sin. Han kan jo ikke være utro heller :whistle:
-
Sa noen morro på jobb?
Når jeg fløy ut fra Lawrenceville, GA (KLZU) så var det en marshaller der som likte å ta en dans når han vinket oss inn og ut, var alltid artig det :grin:
-
NEIA fratatt flygerutdanningslisensen
Og da har NEIA slått seg konkurs, og har følgende melding til nåværende elever: Det er synd at det har gått slik som det nå har gått, men det har vel vært klart en stund at det har vært lite sannsynlig at skolen overlevde. Spesielt synd for de elevene som nå er i USA eller holder på å gjøre ferdig utdanningen i Norge
-
Monitor frequency on point niner
Veldig vanlig å få "ground point something" i USA, siden de fleste ground-frekvensene i USA er 121.XX, dersom ground-frekvensen på en flyplass IKKE er 121.XX så får man normalt hele frekvensen, eller i vertfall de viktige (f.eks "one niner point eight"
-
Lavtflyving
Geir har jo mange seilflyfilmer med litt lavtflyging i på www.youtube.com/seilfly/, blant andre denne: [video:youtube]PBMzsNgkC3E
-
Norwegian står, SAS går
Tror ikke Norwegian nekter å lande for å tøffe seg, det er klart at de taper penger både på kort og lang sikt ved å gjøre det, men Norwegian flyr med -800 mens SAS sender mindre fugler som ikke trenger like lang rullebane. Og når det da er dårlige bremseforhold blir det for dårlig for -800. Det er svært lite synsing med i avgjørelsen, det meste er det tabeller for, og enten er forholdene gode nok og de flyr eller så er de ikke gode nok og de flyr ikke.
Arild Oldervoll
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk