Gå til innhold

Flemming Skogen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Hmmm...dette er risky, men jeg setter en hundrings på at denne fyren vet at Microsoft lager flysimulator.
  2. Flemming Skogen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    For alle som bor nærmere Rygge enn Gardermoen; - RSL kan være åpnet innen ett år. 1 oktober kan første sivile fly ta av mot andre deler av landet, etterhvert tar man også sikte på utenlandsruter. Da slipper man ihvertfall å reise 15 mil til nærmeste flyplass, dette kan bli bra! Les mer hos Fredriksstad Blad
  3. Flemming Skogen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ja da kan det se ut til nok et flyselskap har gått i lære på den berømte "Air France - DentalWhite" skolen: Blenda Hvit A300B4 PS: -sammenlign MyTravel sine fly med dette, og vips så er de rene og pene.
  4. Flemming Skogen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Er på utkikk etter nettsider dedikert til forskjellige "airliners", som f.eks Alt om B737, eller den A340-siten som er/var meget god. Dersom noen kan gi meg noen tips tar jeg gjerne imot, alt av interresse.
  5. Flemming Skogen svarte i Joakim Brestrups innlegg i et emne i Kaffekroken
    Akkurat hvorfor er det vel ingen på forumet som kan svare på, da må du vel inn i SAS-ledelsen for å få eksakt svar. Uansett, SAS-fargene skal gjenspeile enkelhet/minimalisme og modernisme, om jeg har lest ting riktig, hvilket de absolutt gjør! Hvis det er møkkavær så ser du jo uansett SAS på halen. [ 03.11.2002, 20:34: Endret av: Flemming Skogen ]
  6. Flemming Skogen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Dette må være ukens bommert! Simm'en hadde dura og gått jamt i litt over 5 timer på vei mot Maui fra LAX med POSKY Hawaiian B767-300 flight Hawaiian 005. Approachen gikk greit helt til jeg lå på short final til RWY XX over sjøen vel og merke. Brått kutter begge motorer på likt, en stall framtrer meget raskt og flyet går i sjøen med brask og bram. Kaptein Skogen hadde selvfølgelig glemt å sjekke at fuelmengden var tilstrekkelig på vei ned, fikk mer motvind enn beregnet pluss at jeg nok fløy en anelse høyere enn jeg skulle ha gjort til å begynne med. Kan ikke annet enn å le av dette.. HA HA !
  7. Flemming Skogen svarte i Duc Thang Nguyens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Velkommen. Skiltene følger med både free- og kjøpevarei et utall forskjellige scenerier. Du kan også laste ned scenery som kun legger til skilt, men disse er det svært få av. Søk i biblioteket, flere fine scenery der, kan på det sterkeste anbefale Norway-sceneriet. Ellers vet jeg at det er/var en del scenery fra UK som hadde slike skilt som du sikter til. Kanskje noen andre har flere konkrete eksempler.. God natt!
  8. Flemming Skogen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Sjekk ut dette bildet, tatt 25/10, en av dagene da det blåste som verst i Europa, spesielt i Belgia/Ostend, der denne stakkars KLM-maskinen prøvde seg på touch & go..! KLM B737-300 i heavy vind
  9. Flemming Skogen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Søker litt oppklaring her: Volare Group er eier av Air Europe og Volare. Men, hva med LTE? LTE har såvidt jeg vet vært et spansk datterselskap av tyske LTU med base på PMI, men nå har det en stund florert bilder av noen hvite og blå A320-200 med spansk reg, med LTE-logo på frontpartiet og V på halen. Er det så at Volare Group har kjøpt opp LTE og er i ferd med å re-brande selskapet? Et siste spørsmål, i hvilket land har Volare hovedsete? De flyr jo charter ut fra Frankrike, Italia og Spania til resten av Europa med fly reg'et i både Frankrike og Italia. Vrient dette. PS: Italienske Eurofly vil i løpet av kort tid bli solgt til Volare, om det ikke allerede har blitt solgt.
  10. 747

    Flemming Skogen svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    ER = Extended Range..
  11. Flemming Skogen svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Når et flyselskap bytter ut sine eksisterende fly er det som regel på grunn av alder. Det er slettes ikke uvanlig at fly som er 10-12 år gamle blir faset ut, hvilket er tilfelle blant SAS' B767-300, som ble levert fra Mars 1989-Februar 1992.
  12. Flemming Skogen svarte i Stian Berg Hansens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ta en titt på Scanair.net, se under Nordiske Flyselskap og Braathens, her skulle det ligge noe info.
  13. Hoho...ja jeg venta på den. Legg merke til smilet i min første post som var ment å si litt om seriøsiteten. Vel, jeg kom meg ihvertfall opp, ned og litt til på den fuelmengden jeg hadde. Har min egen lille fansy måte å beregne fuel på, har hittil ikke opplevd å gå tom eller lande for aaaltfor heavy, så det funker!
  14. Veel...Amsterdam-Athen, en flight på 1211NM med Ariane B737-300, FL350, M0.78, middels motvind, krever iallefall 71% fuel av maks kapasitet med reserver, (3h 05min). [ 24.10.2002, 22:02: Endret av: Flemming Skogen ]
  15. Synger vel på siste refrenget, men mange som bruker den, særlig i Afrika og Søramerika. Forsvinner uansett ved når neste støy-regulering kommer i Europa, (når det enn er). I Europa er det vel European, Air Mediterranee og Ryanair som opererer B737-200 (de jeg husker i farta).