Gå til innhold

Torgeir Jørgensen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Etter de opplysningene jeg har fått var det noen der kvelden før. Da var det ikke sne på taket, snen har delevis fåkket seg opp med sterk nordavin hele natten samtidig med snefall.
  2. Ett par oppklarene juridiske ting. Terskelen for beslaglegging er mye lavere enn terskelen for straff, det betyr at politiet kan (de må ikke) beslaglegge kun ved mistanke, og mistanke er det i realiteten alltid for oppbevaring av scannere. Politiet må ikke bevise at du har brukt den, har de en begrunnet mistanke kan de beslaglegge den. Skal du straffes må de bevise det. Helge Bø snakker om at det står i forskrift at du kan straffes, det er ikke riktig da i Norge må det lov hjemmel til for å straffe noen. Det vil si at det må stå i loven at det er straffbart, og så kan detaljene i regelverket stå i forskrift.
  3. Har noen linkene til AIP fra Danmark England Spania
  4. Det fins masse info om OFK på nettsidene http://oslo.flyklubb.org/ mvh Torgeir
  5. Er medlem av Oslo flyklubb. Valgte den fordi de bruker Warrior som skolefly, disse er 4 seter i motsettning til Nedre romerike sine tomahawk som er 2 seter. Dette betyr at man kan sitte på med andre elever, noe som er veldig lærerikt og gir litt mer fleksibilitet. PS Fikk mitt PPL-A på lørdag. mvh Torgeir
  6. Bjorli Asfalt/grus totalt er banen 2740 fot lang, 2641 for take off og 2543 for landing. Den ligger 1915 fot over havet. Banene er 12 og 30, som betyr at de ligger i retnign 120/300 grader. Den har ikke lys. Kilde: Jeppesen Sanderson, Bottlang Airfield Manual
  7. Denne fant jeg på nettet http://www.airdisaster.com/cvr/aloha243.shtml Her står samtalene som foregikk i flyet og med tårnet, hvis den er autentisk så er filmen ganske riktig, bare dramatisert litt. Selv denne komentaren som jeg syntes var litt laterlig "We’ll need all the [emergency] equipment you’ve got" er der.
  8. Fordi som vil vite det meste om metar koder er dette en bra link http://ippc.nais.luftfartsverket.no/ippc/AisMETHelp.html Her står det meste om snowtam http://ippc.nais.luftfartsverket.no/ippc/AisSNOWTAMHelp.html Torgeir