Gå til innhold

michael8210

Medlem
  • Innholdsteller

    518
  • Ble med

  • Siste besøk

Om michael8210

  • Bursdag 31. mai 1989

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

michael8210's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg som har det "geniale" NetCom YoungTalk ennå får tett og ofte beskjed pr. SMS om at "Din saldo er nå kr XX - saldoen er for lav til å gjennomføre tjenesten." - til tross for at telefonen ligger i lomma mi. Jeg har en HTC Magic, som jeg egentlig veldig fornøyd med. Liker utseendet på den, og jeg kjøpte den fordi jeg synes HD2 rett og slett ble for stor for mitt bruk. Når det gjelder batteritid, så tenker jeg at min Magic holder i én dag mellom oppladinger, om jeg snakker en time i telefonen +/- daglig, surfer litt på nettet, sender noen SMSer osv. Er ikke helt fornøyd med det, da jeg har en Samsung via jobben som går en uke mellom oppladinger. Det eneste den Samsungen har som er fancy er kanskje lommelykt da, så jeg forstår jo at den ikke bruker strøm i det hele tatt, men likevel.
  2. Akkurat nå er jeg inne til førstegangstjeneste. Er oppe i Nord-Norge...nærmere bestemt Kirkenes. I Garnisonen I Sør-Varanger. Håper på å bli grensejeger...det kan bli mye morro.
  3. Jeg nevnte ikke at det var noe særlig bra når det gjelder trafikkopplæring, med tanke på at LFS er en ren racing-sim. 3D-Driving School er vel det nærmeste jeg kommer når jeg tenker på trafikkopplæring...
  4. Vil også anbefale deg Live For Speed, om du vil ha litt mer realistiske kjøreegenskaper enn Need For Speed som jeg ser du kjører i demoen. Live for Speed er uten tvil den bilsimulatoren som er mest realistisk å kjøre.
  5. Som Kim Brenna sa, så stikk innom MopedPortalen.com og hør der. De er veldig behjelpelige, og jeg skriver gjerne et innlegg til deg inne på MopedPortalen. Heter "mikkepikke" forresten.
  6. Beste opplevelsen jeg har hatt vedrørende tobakk, er vel når jeg kjørte sykkelen opp til Tryvann og satt på en benk og nøt en pinne med Lucky Strike og så på solnedgangen over Oslo. Det var ganske trivelig. Men, jeg snuser til vanlig...som sagt.
  7. Snusa Skruf siden det kom i 2003. Gikk direkte over til Skruf Stark når det kom. Drar til Sverige hver fjortende (nesten) dag for å handle inn. Heller snus enn røyk...
  8. Gah...jeg så ingen flappy-paddles på rattet. Tenkte kanskje at de hadde utelatt det. Eneste 'amerikanske' som sitter igjen er vel kanskje lyden...hehe.
  9. Geir Finstad: Sløvt å kjøre C6 med automatgir, da. Hehe. Men, det er jo en fin bil. Eneste jeg kan trekke ned vedrørende den bilen er at frontlyktene er litt stygge. De har gått på en smell når de har farga lyktene i bilens farge, og i tillegg har glass over.
  10. Vil jo påstå at både Bugatti Veyron og Ferarri Enzo er mer laget for 'veibruk', med tanke på at de har dempere som er justerbare, slik at du kan trykke på en knapp, sånn at bilen hever seg...veldig bra over fartsdumper, kanter o.l. Men, Koeniggsegga er bra biler...når Tommy Rustad prøvekjørte CCXen i Autofil, så sa han jo at man må være veldig sofistikert med gasspedalen, ellers så bare røsker det seg løs. Vi snakker jo oppimot 1000NM her...som er nok til å kickstarte en liten planet. I tillegg når bilen veier litt i overkant av 1000 kilo, så hjelper det ikke med lisser som er over 300 i bredde-dimensjon. Jeg hadde heller tatt en Ferarri Enzo, F430, Bugatti Veyron, Lamborghini Murcielago eller Gallardo som dagligdagsbil, men Koeniggseggen hadde vært rå å tatt med ut en tur en skjelden gang. Idar Vollvik måtte jo heve sin med 20 centimeter eller noe slikt før han kunne kjøre rundt i Bergen og omegn. MEN, en ting skal Egget ha...absolutt den råeste lyden innen bilverdenen. Var i Monaco i sommer, og fikk gleden av å se Ferarri Enzo, Lamborghini Murcielago og tilogmed en Bugatti Veyron i levende live...på veien, kjørende. Koeniggseggen har likevel den råeste, mest brutale lyden jeg har hørt fra noen bil. Har sett en CCX, bare...men den har veldig rå lyd. Helt utrolig. Ferarrier har jo rå lyd de også, men blir litt mer skrikende...samme med Lamborghinier. Når det gjelder Bugatti Veyron, så har den en lite karakteristisk lyd...det er egentlig bare masse hvining. Hører omtrent bare de fire turboene når bilen kjører forbi. Men, husk...Lamborghinier har fått 4-hjulstrekk. Derfor er det ekstremt vanskelig å få det til å sleppe bare med gasspådrag... Ferarrier har bakhjulstrekk...det slepper nok bra, men de lager jo veldig velbalanserte og gode biler. Veyron på en annen side, har firehjulstrekk, så da blir det også vanskelig for den å røske seg løs bare med gasspådrag. Koeniggseggen har bakhjulstrekk, og motoren ligger omtrent oppå bakakslinga, da slepper det fort og brutalt. Men, Koeniggsegg til banebruk, Ferarrier/Lamboer til gatebruk. Eventuellt en Bugatti Veyron til noe kombinerte greier. Men når det først smeller i en Veyron, så smeller det bra...og da blir det dyrt. Fysj og fy. Synes Koeniggsegg har gjort det bra, til å være en så liten fabrikk...og likevel, så har de klart å gjøre bilene sine annerkjente på verdensmarkedet. Cudos til Koeniggsegg.
  11. Jeg skrev under papirer når jeg satt i bilen sammen med de. At jeg vedtok det som skjedde, men likevel så føler jeg at jeg fikk litt lite informasjon om hva som kom til å skje. Er mulig de forklarte det veldig til meg, men jeg satt inni der og følte meg ikke spesiellt høy i hatten for å si det sånn...var litt adrenalin inne i bildet kan jeg tenke meg, så det er sikkert derfor jeg ikke husker helt hva de sa. Men, Tom Arne la ut en tabell her...leste meg frem til at mellom 116 km/t og 120 km/t, så går lappen i 3-5 måneder. Jeg ble tatt i 121. Er det noe mulighet for at de 'runder ned' til 120, eller er de såpass firkanta?
×
×
  • Opprett ny...