Gå til innhold

Screenshots - Video - Stream

Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.

1. Started by Paulo Fernandes,

I går fløy jeg, Aleksander Lind, Kim Ruben Fjeldstad og Sindre Lillehaug en liten group flight til Toronto Pearson intl. Det var en veldig bra flytur med litt ATC, en del trafikk i lufta og spennende vær. Her er mange lett-redigerte bilder fra turen. Les teksten over bildene! Her cruiser en Virgin Atlantic 744 over meg, det var en veldig close call, her har han kommet lenger opp: Nettopp nådd cruise på FL330: Fortsatt i Florida: Kraftig sidevind fra vest: Bilde av co-pilotens del av cockpiten: Nærmer oss Canada: På god vei ned, på venstre side etter innsjøen, ligger Toronto flyplass: LNAV svinger mot localizeren til 33R o…

2. Started by Ernst K.Furuhatt,

At jeg liker warbirds er jo ingen hemmelighet, og at jeg for tiden flyr mye Focke-Wulf 190 har sikkert mange fått med seg, men at en av Classic Hangars nydelige modeller er [color:#6633FF]"Yellow 16" fra Herdla/Bergen [/color]kom faktisk som en overraskelse også på meg !! Den kommer i mange varianter og farger, så jeg har ikke lagt merke til før nå at Fw-190A3 som ble hevet fra havets bunn utenfor Bergen for 2-3 år siden, er blant de "nyrestaurerte" i pakken. Flyet tilhørte JG5 og var stasjonert på Herdla da det nødlandet i sjøen i 1943. Vet ikke om det stemmer, men jeg har lest at det skal stilles ut på Herdla (?) når det er restaurert. En…

• 13 svar
    • 3,5k visninger
  3. Started by Tommy Bernes,

Heisann! Var ute og luftet en liten akrofugl utenfor Bergen rett før solen gikk ned.. Det ble høy hastighet og høy stemning.. Kos dere! Og ha en fortsatt god kveld! Mvh Tommy

4. Started by Andrew Thomsen,

De som har lyst til å hjelpe til med å teste ut ny ILS 36 med små og store fly kan sende meg en PM. PS: Siste versjon av FSX Airports Norway må være installert.

5. Tok noen bilder på final,fra turen Keflavik-Sevilla. 757èn var lastet med 183 solhungrige Islendinger. 21 000 kg fuel måtte til for og få oss trygt ned til Sevilla. Litt om 757 performence .TOW var på 102 360 kg,og MTOW var på 113 398 kg i dag.Rett opp til første cruise level FL370,så til FL380. . Landing på rullebane 27. Traff rimelig på centerline,selv i x wind på 15 knop. Så taxi to gate. Turen ble fløyet på Vatsim som vanlig.Ikke redigerte bilder. Takk for titten. FS9-PSS752-Ground enviroment-Ultimate terrain Europe-Aerosoft Sevilla.

6. Heisann! I dag fløy jeg fra Gardermoen til Arlanda med PMDG 737-800 SAS. Brukte Fspassengers og activecamera + VATSIM. Passasjerene hadde ingen ting å klage over så dette ble en perfekt tur med nydelig scenery i Arlanda. Nå er jeg veldig fornøyd med simmen. Har alt som trengs føler jeg! Er det noen som vet hvorfor kvaliteten blir så elendig? Ser hvertfall dårlig ut på min skjerm Sjekk fsp ruten, ser jo ikke hva det står der en gang? Hvordan får jeg til at det ser bra ut? Sikkert noe med forminskingen å gjøre? Kommenter bildene gjerne! Descenden har begynt og en av passasjerene tar dette bilde: Godt i gang med ILS-landingen og tar over manuelt straks. …

7. Started by Kyrre Andersen,

Hei Folkens, et lite shots fra nattens flight, gjorde noen VOR approacher på ENHD. Bildet er tatt like etter shutdown...legg gjerne igjen kommentarer. Bilder er så og si "uredigert" :-)

8. Hei Hei! Som mange har fått med seg har jeg vært veldig aktiv i F-16en i det siste, med avskjæringer av russere nesten hver dag. Vel i dag tenkte jeg at jeg skulle gjøre noe annet, og dro alene opp fra Bodø for å fly litt i BIRCH1A/1B. Flightlan var: DCT VOKKY EVS BAR ATA BNK BIRCH1A BIRCH1B BNK ATA BAR EVS VOKKY DCT. På vei nordover tanket jeg først med en KC10, og lå i en 30-40min og operete i BIRCH1A før jeg ble møtt av EG02. VATAWARE: http://vataware.com/flight.cfm?id=3262489 Lar bildene snakke for seg selv denne gangen.

9. Started by Otto Gebhardt,

Kun et bilde an El Al`s B767,som nærmer seg Tel Aviv og Ben Gurion Airport.

10. Started by Roger Johannessen,

Prøvde meg litt på redigering her.

11. Started by Gunnar van der Meeren,

Just flight har salg for tiden, så jeg kjøpte likegodt en Mosquito med tilleggspakker. Denne kommer i mange modellvarianter og liveries. En god del animasjoner er lagt på disse, bl.a avfyres kanonene så det gjaller i veggene. Herlig Merlinlyd er det også. Modellene er opprinnelig laget for FS9, men det finnes en port-over til FSX i installasjonspakken. Her er det snakk om ildkraft!!! :cool:

12. Started by Joakim Birkeland,

Har tatt noen bilder av Gardermoen, scenery på max

13. Started by Werner Rafteseth,

Speedbird Concorde ble i dag chartet for å fly nyrike nordmenn til big apple for shopping. Tror jeg lar bildene snakke for seg selv, så får jeg heller lage en historie senere en gang Og selvsagt, kommentarer er veldig hyggelig Mach 1,99, nesen holder nå 99 grader på grunn av friksjonen i lufta. Senere på turen gikk temperaturen opp i 121 grader, som begynner å nærme seg grensen av hva matallet klarer under disse påkjenningene. There we are, mach 2, two times the speed of sound. No bump, no bang, just Concorde.

14. Started by Sindre S. Lillehaug,

Hei igjen. Her er et bilde av 757. Dette er et fly jeg har hatt en god stund nå, men som sjeldent er blitt brukt. I dag fløy jeg ENVA-ENGM med denne maskinen og den var veldig god å fly! Jeg har ang. flyet et par spørsmål så om noen kunne sagt i fra her om de kunne hjelpe meg via MSN eller lignende, så hadde det vært kjekt! (Helst noen som har peiling da ) Dårlige bakketexturer, vet noen om en bra bakketexture? Bilde: Ganske mange spørsmål faktisk. EDIT: ÆSJ, AA ser forferdelig ut!?!??!? Why?

15. Har fått jobbet en del med AI'en min en stund nå + AFCAD.. helt perfekt vil det aldri bli, men nogenlunde fornøyd: Takk for titten!

16. Started by Petter Tandberg,

Heisann! Tok en liten tur med mikro'n i dag, tsjekkisk mikro i Bodø faktisk! Var heldig og fikk ATC mens jeg holdt på med local VFR. Climbout fra bane 07 Har akkurat passert Saltstraumen og forsetter mot Seines med en cruisehastighet på rundt 90 kts Gjør noen S-svinger inn mot Mårnes før jeg setter kursen tilbake mot long final bane 07 Right downwind for bane 07 etter noen touch and go's, nå er det en slowflight som står for tur Vinden blåste fra 100 grader med en styrke på 14 kts, altså en motvindskomponent på 11 kts. Jeg holdt 35 kts IAS fikk dermed en bakkerfart i overkant av 20 kts! Da snakker vi slowflight! Kommenter gjerne

17. Started by Tommy Bernes,

Heisann! Var ute på en liten sightseeing tur i de sveitsiske alper her i dag med noen tuister. Turen var flott litt tåke i bunnen av dalen ved flyplassen Mollis (LSMF) hvor vi tok av fra. Dagens maskin var en Eurocopter EC120 Colibri som driftes av selskapet Heliteam. Vi hadde med oss en fotograf som ville ta bilde utover dalstrøkene, han fikk ta opp døren under hover. En ting er i alle fall sikkert, at dersom fjellklatrere hadde vist hvor enkelt det var å nå toppen på et fjell ville de flydd opp dit. :grin: Etter hvert som vi gikk ned igjen til flyplassen kom tåken frem igjen. Vi har field in sight! Liner opp for landing på parking. …

18. Started by Paulo Fernandes,

Mandagen i går var min første fridag på lenge, skal si det var digg å fly en long-haul flytur selv om den var veldig lang. Flyturen gikk veldig smooth og jeg ankom 12 min før tidskjema noe jeg selv og passasjerene satt pris på Add-ons: - PMDG 747-400 - Activesky 6.0 - Ground environment Pro - Squawkbox (for Vatsim) Ankomst-tid ifølge FMCen 2147z, akkurat som spådd Her cruiser jeg over atlantern på FL380, litt nordover flyr Werner sin Concorde til KJFK! Dårlig lysforhold gjorde at dette bilde ikke ble særlig bra: Ingenting å kommentere Skyene ligger langt under flyet: Noe sjeldent fra min side, et bilde av 2D-cockpiten…

19. Heisann! Lenge siden jeg har lagt inn noe her, men har uansett vært her hver dag. Får ikke til å logge inn på pcen, men på denne jeg sitter på nå funker det! Uansett, jeg har kjøpt wilcos airbus a330 og a340 og denne måtte jo testes ut i morgentimene ved Frankfurt. Her er bildene: Her er bilde fra takeoff: Taxer til gate etter landingen: Takk for titten, legg gjerne igjen en kommentar.

20. Nå som påsken nærmer seg har vi som flyr for TransWing, med base i Sveits, det travelt om dagene. Velstående familier, venner og enkeltpersoner søker dyre og eksklusive feriehus og hytter i Alpene. Det er høytid, ikke bare på kalenderen, men også for oss piloter! I dag hadde jeg noen spennende turer, desverre kan jeg bare dele den siste turen min for dagen med dere. Turen gikk fra St. Tropez i Frankrike, til Innsbruck i Østerrike. Denne gangen var det en fransk ung herremann med sin modellkjæreste som skulle tilbringe noen dager i fjellhytten de har here oppe. Vårt oppdrag var å fly de til Innsbruck, hvor de ville bli fraktet videre med helikopter. Turen var på dr…

21. Started by Christian Kråkenes,

Testtur med nyinnkjøpt TrackIR, DU VERDEN, for en forskjell!!! Etter litt mikkmakk med kalibrering og greier fungerer den helt utmerket, absolutt genial sak! Spesielt muligheten til å rotere hodet synes jeg er tøff... :crazy:

22. Klokken er 14:00 Norsk tid. Radaroperatørene på Reitan har akkurat observert et russisk fly på vei mot Norsk Luftrom. Alarmen går i shelter ved Bodø og 2 F-16er raskt klar. Ble litt travelt, så fikk ikke tatt bilder av taxing osv. Wheels up kl 14:09, blåselampen er selvsagt på Møtte russeren først ved Vardø, men tror han fikk is i magen først, for han holdt seg unna Norsk luftrom en stund. Følger med han videre og kl 15:20 møter jeg han igjen denne gangen 30nm Nord-Øst av Berlevåg. Mistankene er bekreftet, det dreier seg om en Tupolev 95 som vanlig. Sliter litt med å holde følge da vi ligger i FL410 Oppdraget er fullført. Piloten kontaktet Eu…

• 6 svar
    • 1,4k visninger
  23. Started by Nils Erik Eriksen,

A cpl of shots from ENBR to ENBO

24. Started by Tommy Bernes,

Hei! Etter noen bekymringer i min forrige tråd Swiss sighseeing ang mye helikopterflygning fra min side i det siste. Så innså eg at det har blitt litt mye hjulvisper i det siste. :grin: Så hva var vel mer naturlig en å luften en virkelig vakker Fixed Wing for å friske opp igjen de kunnskapene. Dagens maskin var ingen mindre en en Douglas DC-3 på den sveitsiske flyplassen LSZS Samedan. Enjoy! Da får vi legge hjulvispene på hyllen for en stund :grin: Kommenter gjerne og ha en fortsatt flott påske! Mvh Tommy!

25. Started by Thomas Hjelset,

Hei! Etter en del trøbbel med FS og maskinen gjennomførte jeg en formatering med kun det mest nødvendige og FS går nå som en drøm. Et lite bilde fra en test flight følger... Bildet er redigert littegrann. Kun farger og de to svarte kantene

26. Vet ikke om det er noe nevneverdig interesse for video her? Men FedEx skulle i alle fall sende pakker fra KTLH Talahassee i Florida til RW-27R KATL Atlanta Jackson Airport, og jeg fikk tatt et par bilder underveis, samt gjort video-opptak av landingen fra cockpit. Dessverre får jeg ikke filmet replay, og siden jeg flyr manuelt, og det var en god del vind, måtte jeg holde meg i cockpit. :grin: [size:14pt]Her har vi flyet før avgang:[/size] [size:14pt]Været letter og det bærer først utover havet:[/size] [size:14pt]Innflyvningen som også er i videoen, så omtrent slik ut:[/size] Og her er video-snutten. Anbefaler å dobbelkl…

27. Departure from Barajas - Madrid --> O Hare - Chicago Ready for pushback.

28. Started by Tommy Bernes,

Heisann! "Vi fikk tidligere et anrop om bilulykke på Os sør Bergen, det var noen hardt skadde og de ble fraktet til Ulven flyplass med ambulansen for å bli hentet av Luftambulansen. Slik at de kunne flyges rett til Haukeland universitets sykehus. Det var tidligere i kveld, og vi kan nå melde om at tilstanden til de 4 skadde er stabil". Fiktiv story og her er bildet, tatt rett før landing på Ulven. Takk for titten, legg gjerne igjen en kommentar! Ha en fortsatt flott påske! Mvh Tommy!

• 7 svar
    • 1,4k visninger
  29. Started by Tom Arild Hansen,

Har lenge vært på jakt etter en fin dash til FSX, og siden jeg aldri har fått Majestic sin til å fungere (dyr var den óg), så har det vært dårlig stelt. Men i går ble jeg tipset om at Dreamwings FS9-versjon av Dash8-100 sannsynligvis fungerte i FSX også. DET gjorde den gitt, og den var veldig fin og fly. Jeg er forsåvidt fan av VC, men modellen er så fin i dette tilfellet at jeg gladelig flyr med 2D-panel. Slenger ut et bilde fra climbout RWY 33 på Leirin, Fagernes

• 1 svar
    • 1k visninger
  30. Started by Werner Rafteseth,

Jeg og Anders Moen tok oss en liten tur på MP i kveld, og jeg tok noen screens