Screenshots - Video - Stream
Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.
6 825 emner i kategorien
-
Fløy denne sesongruten mellom Grantley Adams på Barbados og Princess Juliana som vi alle kjenner så godt Fløy selv med Caribbean Airlines fra Piarco til Toronto i Juni, altså 6.30 timer i en 738. Kommentarer under bildene, å sleng gjerne igjen en selv. Klokka er 09.00 lokal tid, 25 minutter før avgang. FMC programmeres, Pax og kofferter stappes og skvises inn. Nesten klar for Pushback. Maskineriet spinner å vi taxer til rwy09 for departure. Sto et lass med dæsjer fra LIAT å venta i kø så jeg snek meg elegant utpå på før jeg kom så langt. Lining Up! Tar av akkurat i tide til å se himmelen stenge seg over oss. …
-
- 4 svar
- 816 visninger
-
-
Etter Andrews tilskudd til flightsim-norge begynte jeg å leke litt med modeller selv. Har absolutt minimal efaring med 3d-modellering fra før, så ikke døm alt for hardt. Har ingen blueprints eller noe, alt av mål er hentet fra google maps. Skal prøve å gjøre noe av det, men har ingen garantier. Neste steg blir å legge til "leading edge"-taket. Har et par bilder av terminal-bygget, men ikke nok til å lage texturer. Enda en god stund til jeg kommer så langt. Hvis noen med mer erfaring enn meg har lyst å bruke dette som et utgangspunkt, bare rop ut så skal jeg sende det jeg har så langt.
-
- 17 svar
- 3,3k visninger
-
-
Det er forbausende laber interesse for seilflyging i dette forumet. Vi snakker tross alt om flyvningens MOR, og krever at man behersker både meteorologi og aerodynamikk langt forbi programmering av autopilot. Med FSX ble seilflyging løftet opp på et interessant nivå, og med Aerosoft Discus er man kommet veldig nær virkeligheten. Og jeg må bare innrømme det, dette er noe av det mest spennende jeg har vært med på siden jeg gikk over fra luftkrigs-FS til simulert transport av flykropper gjennom luft. Mye av dette skyldes gratisprogrammet Cumulus-X, som skremmende realistisk simulerer løft laget av vind over landskap eller termik fra oppvarmet luft. Det betyr at man kan bere…
-
- 4 svar
- 885 visninger
-
-
Slenger inn et bilde av en Airbus A321 Novar. Climbout fra Gardermoen Kommentarer taes imot med takk :grin:
-
- 6 svar
- 827 visninger
-
-
Hei jeg legger inn et bilde av en Lufthansa 747-400 og jeg synes at bilde er ikke så klart og fint, er det på grun av pcen eller noe annet. Det går jo ikke ann å se nesten hva som står på flyet.
-
- 9 svar
- 1,3k visninger
-
-
Tok meg en tur fra OSL - SVG. Her er ett bilde fra final runway 18 Legg merke til at painten er brunere foran. Flyet ble ikke helt fedig med vedlikehold :grin: Legg gjerne igjen en kommentar
-
- 13 svar
- 2,4k visninger
-
-
Tok bare et bilde av Ryanair for og sjekke vannet med Rep. Add-on: PMDG 737-800 Flytampa st. maarten Real Environment Pro(REP) Shockwave 3D light Redux Fraps Kommenter gjerne.
-
- 14 svar
- 2,8k visninger
-
-
Har nylig reinstallert FS9, og ting kommer på plass igjen, her er et lite bilde av månen og default Cessnaen High resolution moon ( AVSIM: hdmoon.zip ) RE Pro Default C172 Håper dere likte det
-
- 3 svar
- 868 visninger
-
-
Mitt første møte med sivilasjonen, på vei tilbake etter å levert korn til bryggeriet.. At folk ikke kan respektere vikeplikten da he he.
-
- 6 svar
- 2k visninger
-
-
Photoscenery Gardermoen, 20cm data, sommer og vintertextur. Høst og vår i en oppdatering når jeg har lært meg DET også.
-
- 13 svar
- 3,7k visninger
-
-
Litt nostalgi fra en svunnen tid Og en bitteliten preview av Andrew's oppdaterte bro prosjekt, hva er innflyvning til Tromsø uten sine markante broer? Stor takk til Andrew for prikken over i'en
-
- 2 svar
- 824 visninger
-
-
Nå har jeg og Kristoffer Vinje kommet lenger på Jorda Rundt turen vår. Hittil har vi fløyet: EDDF - KBOS - KMIA - TNCM. Bildene viser to flyturer, KBOS - KMIA, og KMIA - TNCM. VENNLIGST les bildeteksten, ellers forstår du ikke mye =) Jeg på gaten i Boston, straks klar for pushback og flytur til Miami: Kristoffer på gaten i Boston: Holding short for 33L i Boston, med ATC online Climbing to cruise: Vinjes kontor: Floridas kyst til høyre (flyplassene viser landmarkeringen), og Jacksonville er rett til høyre for oss: Her på innflyvningen til Miami intl airport (KMIA), here I come Florida!
-
- 11 svar
- 2,2k visninger
-
-
[color:#000099] Hver høst reiser undertegnede over til Alaska for å tilbringe høsten og deler av vinteren i det utilgivelige klimaet der oppe! Denne høsten er intet unntak. Etter å ha signer kontrakt med Alaska Airlines i fjor, var jeg hjertlig velkommen tilbake i år. Nytt av året er at Alaska Airlines igjen har satt noen McDonnell Douglas MD-80 flymaskiner i drift! Denne flytypen har lenge vært en trofast traver i selskapet, og har vist seg svært så pålitelig sett opp i mot utfordringene med vær og vind som tilbys i Alaska. Jeg var så heldig å få muligheten til å søke om å fly en av disse denne sessongen, og i Juli fikk jeg beskjed om at jeg fikk go! Da jeg måtte gjø…
-
- 9 svar
- 1,5k visninger
-
-
......Dette var Einar Kristiansens forslag :grin: . Jeg kunne ikke dy meg, måtte bare "se for meg" hvordan det ville tatt seg ut. Riktignok har jeg stor balkong, men skulle jeg fylt opp med en Piper Cub, måtte nok grill-møblene vike plassen. Det hele endte med et kompromiss, møblene ble stående, og vi nøyde oss med en low pass :cool: . Skål.
-
- 12 svar
- 2,5k visninger
-
-
Har jobbet litt med en repaint av Nemeth Design sin Super Puma i de nest nyeste fargene til CHC Helikopter Service. Den er stort sett ferdig, gjenstår bare litt småputtel. Slipper den hvis det er interesse for det.
-
- 9 svar
- 2k visninger
-
-
Denne modellen av Lockheed L-188CF Electra er jo grundig presentert av Jens-Ole Kjølberg, men jeg synes den fortjener å bli gjentatt nå som painten er tilgjengelig for flere. Og som vanlig har Jens-Ole gjort en glimrende malerjobb, og tilført FS-miljøet en viktig aktør i den norske flyhistorien. Modellen er fra det samme teamet som laget Lockheed Orion til FS9, og de har videreført kvaliteten til FSX. Modellen finnes på de fleste filbibliotek, men Fred Olsen-painten må man til Sim Outhouse for å laste ned. God tur.
-
- 2 svar
- 854 visninger
-
-
Take off og landing med A2A Accu-Cub i typisk Bodø-vær, 15-20 m/sec østavind. Beklager at jeg ikke gadd forandre skjermoppløsningen, så Fraps har deformert Cub`n en smule. Snurr
-
- 8 svar
- 1,3k visninger
-
-
Det var utpå føremiddagen, 12. September eg skulle ut og fly litt forsyningar rundtom i området rundt grensa mellom Alaska og British Columbia. Turen starta på Flodd Glacier Camp etter ein solid frukost tilberedt av Darlene i kantina. Flyet for dagen er ein gamal slitar, ein DHC2 Beaver, nyleg ute ifrå verkstaden etter årleg tilsyn. Flyet vert lasta med 1060 pund last, så eg ligg på maksvekta til flyet. Ifølge Federal Aviation Regulations kan eg faktisk laste flyet 15% over maksvekta her i Alaska, men mtp stor høgde og sterk vind idag vil eg helst unngå overvekt. Så eg pumpar litt drivstoff ut av tankane mine slik at eg ligg innafor fabrikanten sine grenser. …
-
- 20 svar
- 4k visninger
-
-
Slik ser grafikken ut med de nye innstillingene jeg nå har testet frem for fs9.. Legg merke til distansen man ser klart på.... 9000 fot (bildet er tatt før install av Win XP DX10
-
- 51 svar
- 14,5k visninger
-
-
Hei, Det er svært skjelden jeg maler noe som har Lima November på seg, faktisk er vel dette første painten. Her kommer Lockheed L-188CF Electra LN-FOI fra Fred Olsens Flyselskap slik den så ut på mid/sendt 1970-tall. De fløy electra i mange mange år og det var først med stengingen av Fornebu og utsiktene om investeringer i nye fly og bakke fasiliteter som førte til at selskapet sa takk for seg. Modell er en fin freeware sak som er gitt ut av Team KBT (de samme som har laget serien med P-3 til FS9).
-
- 15 svar
- 3k visninger
-
-
Fikk en telefon fra en kompis i Sør-Amerika som sa han hadde funnet og kjøpt en gammel Huey. Så jeg måtte jo reise ned å hjelpen å fåen hjem til gamle Norge. Tok noen bilder da. Vet den ser litt sliten ut men den flyr som en drøm. Model Nemeth, paint hovercontrol.com
-
- 16 svar
- 2,9k visninger
-
-
Hei, fløy en liten tur med Ryanair i natt fra Torp til Standsted, har bare bilder fra cruise, da FR0531 aldri nådde sin destinasjon. :crazy: Det fryktes nå at årsaken kan være dålig vedlikehold, ettersom at FR0531 var 45 min. forsinket pga. tekniske problemer som ble utbedret før avgang. Forlater Norskekysten, og snart soloppgang, bare skinnet fra horisonten som gir gjenskinn. Sol oppgang. Nærmer seg descent og Stansted Airport Add-on: REP PMDG 737-800 Kommenter Gjerne, ris, ros. Håper dere liker dem. Kom gjerne med forbedringstips grafikk messig også, takk.
-
- 3 svar
- 703 visninger
-
-
Har alltid drømt om å bruke Cub som flyvende kamerastativ. Det nærmeste jeg kommer å realisere den drømmen blir nok A2A sin virtuelle Piper Cub. Den er jo allerede grundig presentert, både med og uten Heidi, så jeg skal ikke mase så mye om hvor fantastisk den er. Men jeg må få slutte meg til de som roper høyt i rein begeistring !! Etter noen turer med Heidi i forsetet, ble hun byttet ut med kamerabag, termos og stor matpakke, og så bar det ut på tur. Det går ikke så fort, men man får med seg landskapets skiftende lysforhold, og har en stødig plattform til fotografering både høyt og lavt. Hvem som fikk de bes…
-
- 4 svar
- 926 visninger
-
-
Har fått kosa meg en del i det siste med A2A sin Cub, men innså at jeg trengte et skikkelig barskt scenery å slå meg løs i. Løsningen fant jeg i Tongass X. Her følger noen bilder fra min første dag i dette strålende landskapet, både fra en Cubs synspunkt og ikke minst fra Aerosoft sin fantastiske Twin Otter.
-
- 7 svar
- 1k visninger
-
-
-
I går startet jeg og Kristoffer Vinje vår Jorda Rundt 09 tour Turen gikk fra Frankfurt i Tyskland, til Boston i USA. Før preflight sjekkes vindkart og vær. Veldig varierende vind i dag, men mest motvind. Jeg boarder 92500 KG fuel på denne flyvningen til Boston. Bilde fra gaten i Frankfurt, mye trafikk da vi skulle dra: Jeg er på D-west og klar for take off fra 25R, se på trafikken! En MD-11s hale jeg bare måtte catche: Enclimbe mot BIBOS, og klarert opp mot FL320 av Langen radar: Over Tyskland et sted: Flyr over den engelske kanal: Her er jeg i ferd med å begynne på dagens NAT G. Første punkt var DINIM, som j…
-
- 5 svar
- 865 visninger
-
-
Hei igjen. Tok en liten test tur i dag for å sjekke litt småting, og her er resultatet. Med meget god hjelp fra flere her inne på forumet (Spesielt Dr.Paulsen og Knutsen) er maskina mi endelig stabil på 4,04GHz og dette har medført at jeg har fått fullstendig dilla på Aerosoft F-16 igjen. Den går som varm kniv i smør nå, utrolig fin flyt og (synes jeg) fine bilder. Nå skal det sies at bildene som kommer kun er fra default fsx, ingen addon`s akkurat her jeg flyr nå. Her utføres checklist på LFLB med soon departure. Turen er kun for å sjekke litt fjelltextures med god hastighet og lav høyde. Dette er noe jeg har slitt en del med før oppgradering, så det skal bli s…
-
- 4 svar
- 922 visninger
-
-
-
Kjøpte denne herlige(!) kjerra rett før helgen og begynner å bli skikkelig kjent med den nå. Var ute og fløy fra Arlanda til Gardermoen i sted og fikk plutselig lyst til å forevige resten av turen! Into the sun Tror ikke BA flyr denne ruta, men ... Pent syn, men penere i 1900x1200 Straks over norskegrensa nå Enroute ESSA-ENGM Under innflygningen til Gardermoen God natt Dårlig med bilder fra take-off og landing, men ble litt opptatt
-
- 3 svar
- 858 visninger
-
-
Hei. På jakt etter nye plasser å fly min lille bjørnunge (Cub), endte jeg til slutt opp med å prøve Lennarts Fly&Fish serie til FSX. Veldig bra i FS9, og fortsatt veldig bra i 10-ern. Turen gikk fra Hammerfest til en liten flyplass ikke langt unna. Førsteintrykket sa "dette må være norges cub-forenings hemmelige møteplass", så her passet jeg godt inn. Med meg hadde jeg min kjære Heidi, som ikke har blitt mer trygg på å fly med meg, selv etter timene vi har tilbrakt sammen i lufta. Etter x antall hyl og skrik om at vi kommer til å krasje, og spørsmål om helsetilstand og erfaringer, kom vi endelig frem. Tok en kjapp lowpass over flystripa og hyttene før jeg tok …
-
- 2 svar
- 642 visninger
-