Screenshots - Video - Stream
Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.
6 825 emner i kategorien
-
Jeg prøvde å gå helt opp til 10.000 x et eller annet, men da styrtet SBuilderX. Gikk videre med 5000 x 11046 pixler og det gikk, men ikke skarpere enn 4400 x7700. 20cm oppløsning uansett. Bildene jeg her viser er sistnevnte oppløsning. Over all forventning fikk jeg til nattextur. Det tok meg hele 15 minutter å lage den...brukte Desaturate + Curves. På bildene er alt så nøyaktig at center stripe for alle aprons og taxiways er der de skal være. Alle bygninger står der de skal. Nøyaktigheten er pluss minus noen meter. (Egentlig har jeg lyst til å si centimeter, men skal ikke ta munnen for full). Når jeg er ferdig med dette, blir det såpass at man trolig kan sette IRS…
-
- 8 svar
- 4k visninger
-
-
Da har jeg og Kristoffer Vinje kommet oss jorda rundt (i hvertfall på kartet). Forrige flytur gikk fra Honolulu, Hawaii til Osaka, Japan. Vi brukte 8 timer og 35 min på denne flyturen. Jeg fløy PMDG 744, mens Kristoffer Vinje fløy Wilco A340. Her er bildene fra flyturen: Her passerer jeg KEOLA, et waypoint utenfor Hawaii: Straks nådd første cruiselevel på 30000 ft Etter hvert som Kaptein Vinje endret på sin cost index for å fly raskere, tok han meg straks igjen: Snart ferdig å fly via koordinater, og har kommet høyere, til FL360: I flyet til Kristoffer koser passasjerene seg med filmer og tv-serier: Cockpiten t…
-
- 5 svar
- 1k visninger
-
-
Tok et bilde idet jeg kom meg over skyene etter en TGA3A departure fra Trondheim Værnes. Smålig redigert. Legger til et til som er tatt under descent.
-
- 4 svar
- 967 visninger
-
-
Gikk gjennom arkivet med flightsimbilder i dag, og fant dermed noen bilder som aldri har vært postet her før =) Have a look! Usikker på dette, tar det med uansett:
-
- 11 svar
- 2,4k visninger
-
-
Jeg og Ernst gjorde et nytt forsøk i dag - denne gang med default fly. Vi møtte begge opp på Wrangell (Alaska) - jeg Cessna 172 og Ernst i Extra. Simulatoren fløt mye bedre i dag (til å begynne med....). Vi tenkte oss en tur til Petersburg, men ble overrasket av lavt skydekke og tåke underveis. Da var det bare å vende nesen tilbake til Wrangell. På dagens shots, ser vi ikke så mye til Ernst - sikten var jo ikke den beste... :blush: Rett før vi fløy inn i tåkehavet. Den kom plutslig - veeeeldig plutselig På returen...endelig bedrer sikten seg litt, og Wrangell komemr til syne rett forut.
-
- 7 svar
- 1,2k visninger
-
-
Det er ikke fred å få i Alaska i disse dager. I tillegg til min jobb i Alaska Airways, driver jeg og Torstein ett godt beryktet fraktselskap. Oppdragene står i kø, det er desverre ikke slik at alle oppdrag går som planlagt. Vi har også noen "prioriteringskunder" hvor vi slipper alt vi har av oppdrag for å tjene kunden. De betaler selvfølgelig deretter. I går var en slik dag, i utgangspunktet var jeg satt opp på noen flygninger hos Alaska Airlines, men før jeg i heletatt rakk å komme meg ut av senga fikk jeg en telefon fra Torstein. Olsen Pipes CO i Skagway hadde fått problemer med en maskin som holder gassrørene under trykk. Dette medførte at hele produksjonen må st…
-
- 15 svar
- 3,3k visninger
-
-
Jeg har lenge sett på REX og ønsket meg teksturer i FEX som ligner disse. Flight Environment X har lagt brakk en stund - dvs. det har vært en og annen som har lastet opp nye tekstursett. Men, selv om mange av disse har vært bra, så har de aldri vært helt slik som jeg har ønsket dem. Vel, ettersom FEX har en option for å lage egne teksturer, gikk jeg i gang med godt mot. Det skulle snart vise seg at dette ikke var noen enkel sak. Jeg hadde mange krav. Fyldige Cumulus med god azurblå himmel midt på dagen. Stratus som ligner på stratus (og ikke pølser!!!!...) Cirrus som står godt frem mot himmelen. Og sist men ikke minst - en anstendig solnedgang - godt colorert - spektakul…
-
- 12 svar
- 2,7k visninger
-
-
Legger ut et kjapt bilde av LN-RRB på ENTC under prepearing for en flight til ENAT. Er redigert sånn superraskt, så er ikke topp kvalitet.
-
- 2 svar
- 843 visninger
-
-
Hadde min første MP-tur i FSX i dag. Sammen med Ernst fløy jeg Cub. Selv om vi hadde endel merkelige opplevelser underveis, kan vel dette betraktes som vellykket: :cool: Her er slik jeg så det....
-
- 4 svar
- 949 visninger
-
-
Hei De aller fleste F/A-18 Hornet brukerne har gått for grå malte fly, men det Kuwaitiske luftforsvaret har malt flyene i et interessant kamuflasje mønster med to grå farger og sand farge. Kuwait bestilte faktisk sine C og D modell Horneter før den Irakiske invasjonen i 1990, men de ble ikke levert før etter krigen. Ca. 40 fly er fordelt mellom to skvadroner (9 and 25 Sqn). Captain Sim inkluderte en Kuwaitisk paint for deres Xload F/A-18D pakke og jeg hadde bare planer om å forandre hale market til 25 skv når jeg oppdaget at hele kamuflasje mønstert var feil. Til og med koden på halen var feil (den tilhører en C model). Så som vanlig når man er detalje opptatt…
-
- 10 svar
- 2k visninger
-
-
Først må jeg få takke Geir-Finstad og den hyggelige kameratgjengen, for at jeg fikk henge meg på søndagens MP-tur i ville Canada !! Dette var online-flyvning som jeg lenge har drømt om, real vær, mange fly, flott landskap og jevn fin flyt i FSX. Faktisk, i de timene jeg var med på turen hadde jeg INGEN LAGG/hickups . Kommunikasjon via "teamspeak" gikk også greit, selv om jeg må skaffe meg en bedre mic.... Første del av turen gikk fra Yakutat til Burwash, og for småfly var dette ganske langt i villt landskap og fjell som strakte seg over 10000 fot. Underveis mistet jeg kontakten med resten av (den meget spredte) formasjonen, men Geir hadde fylt ut en detaljert fligh…
-
som flere sikkert har oppdaget så har det blitt sluppet ut en ny Archer II fra carenado.må si at den har bra detaljer så jeg bare måtte få den inn i hangaren.tok e liten tur fra Ski til Kjeller. senere skal jeg videre på en litt engre VFR flygning fra kjeller til ålesund med denne.mens dere ser på bildene så er jeg såsi på tur til vestlandet:-P har fiksa litt i FS så ting ser litt bedre ut....bedøm selv alltid koslig med litt kommentarer:-D
-
- 3 svar
- 869 visninger
-
-
HØR HØR,,,,,,,,,,,,,,,,,Vi har ett brennende behov for att noen med godt håndlag i photoshop etc kan kjapt sette sammen en poster til FLG09. Det skal være iøynefallende for publikum som kunne tenkt seg ta en tur for å teste sine egne flightsim evner og lyster samt dra noe folk slik att vi også får noe penger inn i kassa, Jeg har i kveld laget noen utkast for tekst denne posteren kan, ikke må inneholde: ############################ -Går du med en pilot i magen og er en av dem som går med konstant kink i nakken av å kikke drømmende opp mot flyene som passerer på himmelen? ############################################################# S…
-
- 23 svar
- 4,6k visninger
-
-
-
Hei , Er på vei fra LEAL til ENGM nå så tenkte og poste et bilde Ligger på 260 Kias og 34000 Ft er snart over amsterdam Liker dette virkelig en heldig som fikk komme fram i cocpit og ta et bilde Andreas
-
I og med at det er søndag benyttet jeg muligheten for å ta meg en "long haul" flight. Turen gikk fra Gardermoen til Juneau i Alaska, USA. Synes det har vært litt mye "in the moment" shots i det siste, og mangel på historier. Derfor har jeg valgt å lage en liten historie i tillegg til bildene. Tekst over bildene. Kommentarer settes det stor pris på! Klokken er 14:00 lokal Norsk tid. Det er like før boardingen skal starte. Undertegnede tar dagens walkaround for å forsikre meg om at vi komme trygt fram. Det er gode værutsikter underveis, men både Gardermoen og Juneau melder om noe gått vær. Vi gjør oss ferdig med forberedelene før avgang. FMCen blir programert, si…
-
- 18 svar
- 3,8k visninger
-
-
Et lite uredigert bilde fra X-Plane Fløy motorglider over Rakkestad
-
- 1 svar
- 649 visninger
-
-
Da har jeg kommet meg til Hawaii =) Skal delta på Oslo realtime som er om to uker, så må få fart på jorda rundt-turen nå. Hittil har jeg fløyet: EDDF - KBOS - KMIA - TNCM - KMIA - KSFO - PHNL. Starter med et bilde fra avgangen fra St. Maarten. Måtte bare besøke denne kule øya. Fløy deretter tilbake til Miami: Slik ser Miami flyplass sett ovenifra: Også bare et bilde fra Miami til San Francisco, her cruiser jeg over Grand Canyon et sted: Her er jeg på vei til Honolulus internasjonale flyplass i Hawaii, sollyset skinner i cockpiten: På vei nedover, inbound MAGGI3 for ILS til 04R: Passert øya, og svinger tilbake mot den: Sho…
-
- 8 svar
- 1,7k visninger
-
-
Hra lekt meg litt i SketchUp de siste dagene. Utifra bilder jeg har fått av Helge Sakkestad, har jeg klart å lage dette. Nå vet ikke jeg hvordan man får dette inn i FS2004, men kanskje noen kan hjelpe meg? Er ikke ferdig enda da. Det kan nok ta litt tid.
-
- 3 svar
- 904 visninger
-
-
For de som har "fulgt" med den siste tiden, så har jeg nå omsider kommet meg til USA! I dag hadde jeg min første tur med MD'en i Alaska Airlines sine farger. Da dette er min første dag var jeg kun satt opp på en flight, å fly i Alaska krever mye trening og stjeler mye mental kapasitet. Dagens flight gikk fra Seattle til Juneau. Etter å ha tilbragt rundt 1 mnd i Spania var det utrolig godt å lese METARen og TAFen for Juneau, AK. Her var det ikke mye CAVOK og 21'C å se. Derimot var det meldt 3SM (ca. 5 km) sikt, OVC med en skybase som kom til å ligge under MDA, som er 2855ft. Juneau er ikke utstyrt med ILS, det er derfor VOR, DME og LOC det går i. I tillegg er området o…
-
- 16 svar
- 3,1k visninger
-
-
Og da snakker jeg om The Eagle , et legendarisk aerobatic-fly, både EN og TOseters. Denne er fra "Iris" og jeg må si at de har klart å etablere seg i toppskiktet av modellbyggere for FSX. For aerobatic-fly er det ekstra viktig at flyfeelingen stemmer, og jeg lover at Christen Eagle innfrir !! Det er lenge siden jeg har hatt det så villt og begeistret i det virtuelle himmelrommet . Utseendemessig er dette også en godbit, med flere fantastiske "paints", og med kø av ivrige "repaintere" vi kan forvente at utvalget øker. Lydkvaliteten, VC og framerates er også på pluss-siden, så hvis du er av den rastløse typen, anbefaler jeg å utfordre pilotegenskapene i denne model…
-
- 3 svar
- 1k visninger
-
-
Heisann Et par bilder fra innflyvningen til Miami i går kveld. FS9 holder koken hos meg ennå Enjoy! Bildene er kun resizet, ikke redigert. Ha en flott søndag!
-
- 5 svar
- 1,3k visninger
-
-
Er i skrivende stund,på cruise FL380 Værnes-Keflavik,på Vatsim. Sliter i motvind.Tok bare ett bilde. 152 knts i trynet,merkes.Men fremdeles er 169 knop medvind rekord,fra en USA flight.
-
- 4 svar
- 899 visninger
-
-
for en liten måned siden så var Pasi ute og viste fram cera sin nye Bell 412EP som jeg rett og slett falt for. Og det passet perfekt at Pasi også laget noen flotte painter til denne, blant annet Atlantic Airways og RNoAF. men i denne runden så er det RNoAF som får all oppmerksomhet. så her kommer et par bilder av den, ingen av bilden er reigert. Ting brukt: Cera Bell 412EP Norway Mesh Norway Scenic Bodø By Terje Brun RNoAF repaint av Pasi Jorgensen takker for titten. ønske både negative og positive komentare.
-
- 7 svar
- 1,6k visninger
-
-
-
Et lite bonus bilde. Air france klatrer ut av San Francisco.
-
- 11 svar
- 2,5k visninger
-
-
Heisann! Sa det skulle gå litt tid før jeg postet bilder igjen, men kunne ikke dy meg. Her har dere et bilde av Novair sin flotte Airbus A330-200 som akkurat har flydd fra Stockholm til Tel-Aviv Ben Gurion Intl og nå skal til Hurghada for å hente svenske turister hjem igjen derfra... Takk for meg...
-
- 8 svar
- 1,8k visninger
-
-
-
Ble lastet opp sånn cirka midt på dagen i dag. Gi Dag tid til å få det inn, og husk at han har sikkert mer å gjøre enn å drive Flightsim.no 25 timer i døgnet. Nytt er en lokal bro, samt begge broene i Tromsø. Det var nok Pasi Jørgensen som sjokket meg i gang med å fullføre, på grunn av hans eminente photoscenery, som dere ser litt av på bildene. Skal "bumpe" denne posten når fila er klar til nedlasting.
-
- 16 svar
- 5,2k visninger
-
-
Prøvde noen nye texturer jeg innstalerte til Overland/SMS sin 747. Personen som har lagt disse texturene står bak det som kansje kan være de beste texturer som finnes til Overland/SMS produktene og gjør opplevelsen optimal! Har flere av A330´ene hans. Nok om det, her kommer bildet :grin: De to andre bildene kan for øvrig sees her...
-
- 4 svar
- 958 visninger
-