Screenshots - Video - Stream
Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.
6 825 emner i kategorien
-
Rundt 10 stk samlet seg i kveld på multiplayerserveren til Gofi, og de fleste hang med på en fantastisk rundtur som startet på KNID «China Lake», og endte tilbake på utgangspunktet. De fleste stilte med twin prop, men jeg så også både Spitfire og helikopter på turen. Litt spesiellt å dra på tur med så mange.... Dere andre fyller vel på med bilder under. :grin:
-
- 15 svar
- 3,3k visninger
-
-
...Vær Det tikket inn en aldri så liten beskjed i går som sa at en gjeng med forretningsfolk skulle en snartur opp til Hoonah. Jeg tok på meg oppgaven og fly dem frem og tilbake. Fikk såvidt plass til alle sammen inne i Beech'n, men med god nok plass til at alle satt seg med laptopen med en gang. Værmeldingen tilsa at det ville være varierende forhold på morgenkvisten, både med tanke på skybasen og sikten. Men hva er vel Alaska uten noen utfordringer..? Alle vel ombord taxet jeg bort til bane 08 for takeoff. Vinden kom fra 60*, så vi hadde nesten ren motvind. Noen tusen kg. last og over 650 kg fuel skulle i luften, så litt bane ble nå brukt, her svinger vi mot H…
-
- 3 svar
- 732 visninger
-
-
På en remote parking på Tacoma flyplassen i Seattle står det nye tilskuddet til fraktskip i Alaska. Mens mange har slått seg ned i Juneau området skal denne fuglen holde seg lenger nord. Med en base i Anchorage skal den fly frakt til å fra The Aleutian Islands. Det svirrer også rykter om en oppdragsgiver i Petropavlovsk i Russland. Selskapet trenger navn og paint. Noen som vil bidra?
-
- 5 svar
- 1,2k visninger
-
-
Mmmm denne var rett og slett bare råflott og jeg tenkte jeg ville den med dere Fokker50 lander på Isafjordur
-
- 0 svar
- 532 visninger
-
-
Har fått fyr på FS9 og Dreamfleet 727´ern igjen, installert CIVA INS, værradar og TCAS. Etter å ha reist rundt i MD-11 en stund, skal jeg si denne kjerra kan gi deg bakoversveis. Tok en tur fra Aberdeen til Værnes, mest for å friske opp INS kunnskapene, det trengtes Her under climb, mot WP2 (waypoint 2), som ligger i havet utenfor Aberdeen. Etter å ha surra litt med autopiloten, kommer jeg meg på track og er her 19 NM fra WP2. Den skarpsynte ser at jeg flyr rett til WP2. Jeg skippa WP1 fordi jeg surra det til fra starten etter takeoff, derfor tildelte jeg meg selv en direct til WP2 Presterte å legge inn flyplassen som WP1, så det tok litt tid før jeg skjønt…
-
Mens Ivar og gutta i Frontier har jobba så det griner med frakt idag, så har jeg hatt en fridag men en kompis. Vi fløy ut fra Petersburg sent på ettermiddagen for å ta en real fisketur dagen etter. Nydelig var det ned til Port Whale. Da er det bare å finne tak over hodet, kose seg med en liten whisky og være klar for tidlig start med fiske i morgen tidlig. Trenger å koble av litt imellom hardkjøret i Frontier
-
- 4 svar
- 965 visninger
-
-
PMDG 747 VCA i ny drakt, noe små knask gjenstår.....
-
- 4 svar
- 938 visninger
-
-
-
Jeg holder meg fremdeles i Death Valley. Blir mer og mer betatt av dette dødsfine landskapet, og jeg fant snart ut at det gir fantastiske muligheter for spennende seilfyging. Lastet inn nok ballast og drikkevann, tok av med vinsj fra "Stove Pipe Wells Airport" ( en av flyplassene vi skal innom i kveldens MP-flight), og jobbet meg opp i 7-8000 fots høyde med litt hjelp av termikk, men mest ble jeg dyttet av gloheit sønnavind oppover fjellsidene. Fjellene er nokså opprevne med mange dype kløfter og daler, så realistisk nok var det mye vindskjæring og turbulens i høyden, men ikke verre enn at man også kunne boltre seg i mer planlagte bevegelser. …
-
- 8 svar
- 1,3k visninger
-
-
For dem som i det siste har vært innom download seksjonen til OZx, så har man vel ikke unngått å legge merke til at det ligger flere flotte scenery enn Death Vally der. Ett av disse er Toscana i Italia. Jeg har installert og prøvefløyet dette, og fikk absolutt følelsen av å fly ved Middelhavet... Anbefales som mye annet fra OZx
-
- 1 svar
- 604 visninger
-
-
Som noen kanskje vet, er det mulig å fly på Mars med X-Plane. På Mars flyr man med bare en tredjedel av tyngdekrafta som på jorda og en lufttetthet tilsvarende det å fly i 90 000 ft her hjemme. Temperaturen holder seg som regel rundt -60 C og lufttrykket kommer sjelden over 15-20 hPa. Alt dette byr på helt spesielle flyutfordringer. Går det an å få det bedre? Jeg la ut på en tur fra Coprales Chasma Cliff, en "liten" flystripe på kanten av en enorm dal til Coprales Chasma, en større flyplass nede i dalen, ca 160 NM unna, med et spesialbygd marsfly, og her kommer bildene. Solnedgang over Coprales Chasma Svinger inn på sluttinnlegget Kort slu…
-
- 6 svar
- 1,2k visninger
-
-
I den siste måneden har jeg sakte men sikkert laget en repaint til Hong Kong Express til PMDG. Den er nå ferdig og kan lastes ned fra www.paulo-design.net/repaints.html. Grunnen til at jeg valgte å lage en repaint akkurat til Hong Kong Express, var fordi den ikke fantes fra før av til PMDG, og jeg syns kineserne fortjener denne Det var og nemlig en kineser som sto bak et utrolig flott freeware scenery til Hong Kong intl flyplass som jeg fløy til på min jorda rundt tur i høst. Så takk til dem, og håper den blir lastet ned av mange tusener kinesere Og kanskje noen nordmenn? Bilder:
-
- 6 svar
- 1,4k visninger
-
-
Blir lenger og lenger i mellom kvar gong, men her er eit bilde frå forrige vekes aktivitetar bak stikka. So djævelsk med andre simulatorar og knappar ein må trykkje og stille på når en e på jobb. So det blir relativt lite med flysimulator på fritida..men her er hvertfall ett:
-
- 0 svar
- 692 visninger
-
-
Denne uka har vi jobbet knallhardt med å få ut Halloweenvarer til den store helga, Det skulle leveres frakt over store deler av det "Alaskan Panhandle" og dette var den store sjansen til å vise hva Frontier Flying virkelig sto for, til tross for et parkert skadet fly. Innsatsen har vært formidabel under hele uka, og kun minutter før tidsfristen hadde vi gjennomført alle våre forpliktelser med glans. Her er en liten kort serie bilder fra den siste fraktruten i denne sammenhengen. De siste varene ble levert fra Juneau til Petersburg og vår kunde er meget imponert over innsatsen vår, til tross for små uhell så kom vi i mål på en glimrende måte. Her står vi klar t…
-
- 1 svar
- 601 visninger
-
-
Siste skudd på stammen i malerskrinet mitt er Cessna 182Q G-IATU. Dette flyet er privateid av medlemmer i BAK. Sist søndag benyttet vi dette flyet under en SAR øvelse, og etter å ha flydd med Tango Uniform, fikk jeg inspirasjon til å hente frem malerkosten. Forøvrig bilder fra storslåtte Tongass.
-
- 8 svar
- 1,2k visninger
-
-
Man kan jo sikkert diskutere lenge hvorfor addons-utviklere slipper ut nyheter FØR de er ferdige. Personlig syns jeg dette er galskap,AlpaSim gjorde det med C-17, nå er det i første omgang Area51Sim med sin C-5M Galaxy til FSX. C-5'en er i seg selv grei,detaljrik interiør og god flightmdl den har KUN VC. MEN å fly et fly uten den rette lyden fra de fire tønnene er jo rett og slett idiotisk,her scorer AlphaSim høyt både på C-17 og C-5. Fantes heller ikke noe OPR manual som f.eks hvordan felle ned cargodørene. Det jobbes vist i uthuset med et 2-D panel, FMC og en FS9 utgivelse. Her er noen bilder. Kun et livery i fototexture.AlpaSim leverer bedre kvalitet enn de…
-
- 0 svar
- 865 visninger
-
-
Frontier er nå godt etablert i "The Alaskan panhandle" med base i Juneau. Her følger en rekke tilfeldige bilder tatt til bruk i ulike mulige reklamekampanjer. Fullastet og klar til innsats Et sted som garantert får besøk av Frontier, enten det dreier seg om gods eller mennesker. Hvor er dette? Flott området å jobbe i Forlater Juneau en tidlig morgen "Turning left" Enda et lite lokasamfunn avhengig av flytransport. "Turning left" for å følge fjorden inn til Stewart On final for Stewart
-
- 8 svar
- 1,6k visninger
-
-
Mens jeg venta på Death Valley snoka jeg litt rundt på OZx-siden og fant dette utrolig bra freeware-sceneriet over Boonah, en liten flyplass med gress-stripe øst i Australia (hvis ikke hodet har tatt helg alt). Anbefales for alle som liker små koselige flyplasser. Ser sikkert enda bedre ut hvis man har FTX som dekker nærområdene. Tre forskjellige fly, tre forskjellige vinkler.
-
- 5 svar
- 968 visninger
-
-
Jada jada, jeg lovte å trappe ned screenshots, men noen ganger dukker det opp noe nytt, som man bare MÅ fortelle videre :whistle: . Death Valley er FREEWARE scenery som du finner på hjemmesiden hos OZX . Som mange vet lager denne gjengen førsteklasses freeware, så også dette sceneryet. Jeg har nølt med å hente det, da det er en ganske stor nedlasting, men nå var jeg på jakt etter nye "eventyr" for MP-flyvning, så da tok jeg sjansen. Det angret jeg IKKE på. Death Valley er et stort område, så jeg benytter L-39 for å scanne over størst mulig areal. I tillegg startet jeg i blålysningen for å få med meg nyansene i lyset som øker utover morgenen. Og så skader …
-
- 19 svar
- 3,9k visninger
-
-
-
God kveld. Jeg har ikke for vane å legge ut screenshots, men jeg prøvde meg på noen bilder på en tur tidligere idag. Jeg tok de egentlig for å legge de ut på det nye forumet til Virtual Norwegian, men prøver meg her også :-) eg har redigert ørlite på bildene. De har fått vignetering, og så har jeg justert litt på levels, ellers er de rett fra simen. Velkommen til Oslo, Gardermoen. Takk for at du valgte Virtual Norwegian, og vi ønsker deg hjertelig velkommen ved en senere anledning!
-
- 2 svar
- 820 visninger
-
-
Må la Ernst hvile screenshot-fingeren sin i dag, så jeg slenger inn noen bilder fra mine flyturer i går. Var på multiplayer-serveren i flere timer, men uheldigivis føltes det som singleplayer store deler av tiden. Starten kvelden i Vegas, der jeg fløy Twin Otter vestover til Edwards AFB for å gjøre meg klar til formasjons-flygning. Være var litt mer utfordrende i går enn dagen før. Mye motvind og sidevind gjorde innflygningen veldig lang. Etter landing fikk jeg på meg flygedressen min og startet Mustangen, og det tok ikke lang tid før jeg fikk selskap i lufta. Det ble flydd noe som lignet på en blanding mellom dogfights og formasjon. …
-
- 3 svar
- 854 visninger
-
-
Snart skal Air Force One på norgesbesøk, så mannskapet var en tur innom Edwards AB for å teste noen små (hemmelige) innstallasjoner i cockpit. Harald og jeg ble bedt om å fly følgefly da giganten tok noen touch and go`s på basen. Det ryktes at også Kenneth var om bord, antakelig for å forberede mannskapet på turen til Norge. Følgejobben gikk greit, og Harald dro til sitt, da dukket sannelig Pål opp med sin nystrøkne L-39. Det ble en helt annen følgejobb, i elegante krumspring på himmelen. Edwards er en artig base, og man vet aldri hva som dukker opp . This smoking bandit kalte seg Morten, kunne det være Mr. Nelson som …
-
Da måtte jeg ta meg en tur rundt jorda jeg også.Ble flydd på Vatsim med PSS 757-200 Icelandair.Det ble fløyet med 50 passasjerer,og simulert med ca 3 tonn cargo i fspassengers. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra turen.Ikke noen fancy storyes,ei heller redigerte. Jorda rundt ble fullført på 2 uker.Etter over 7920 mil,på 38 etapper :grin: Tok bare bilder fra de fleste plasser jeg har scenery.Vil ikke kjede dere med for mye,men her er noen allefall. Liten oversikt,hvor jeg fløy. St.Maartens måtte jeg selvfølgelig innom. Landed! Her fra Rio de Janeiro. I USA,ble det med 5 stopp,b.la her i Seattle. Da jeg omsider kom til Europ…
-
- 8 svar
- 1,6k visninger
-
-
3 kjappe bilder fra dagens Realtime, samt en bonus fra sist På vei til Kastrup fra Gardemoen På finalen til bane 22L. Været klarnet opp etterhvert Jeg følger en "company" Airbus ut til bane 22R. Selv skal jeg tilbake til Gardemoen. ... og så til slutt en bonus: avgang fra Heathrow bane 09R på vei til Kastrup under forrige Realtime. Det var samme dagen som BA Virtual igjen åpnet sine dører, noe som naturlig nok gjorde ting litt hektisk for Londons ATC-gjeng... :grin:
-
- 2 svar
- 957 visninger
-
-
Heisann! Var ute på en aldri så liten kveldstur på 10 min før det ble helt mørkt. Turen gikk fra Berrima Farm til Berrima litt lenger mot øst, ca 10 min.. Måtte Parkere maskinen etter noen flygninger for å sjekke powerlines og en kaffe på Berrima Farm. - Seabird Seeker laget av en som heter Marty (freeware, Aussiex.org) - FTX Australia - OZX Freeware Airfields Kommenter gjerne og ha en fortsatt god kveld! Mvh Tommy!
-
- 1 svar
- 669 visninger
-
-
Ut med Wilco og inn med High-End...LDS767. Første "commercial" på lenge. Derfor brukte jeg det jeg har kunnet siden FS3...VOR navigasjon og feeling. Fløy fra superdetaljert ENVA laget av Jo Erlend Sund - til ENGM Photoscenery laget av... :grin: Turen var myk og fin. 16.000 på MES, 4400fot inn i ILS19L. Seilte over Garderleiren og landet mykt. MEN tok feil taxiway mot apron, og påtraff en dritsur Luftwaffe pilot :whistle: Bildet er litt uskarpt da jeg eksperimenterer med ATI settings for tiden. One Shot.
-
- 6 svar
- 2,1k visninger
-
-
-
- 4 svar
- 880 visninger
-
-
Reno Stead søndag kveld. 7 deltakere stiller til start (!), Pål, Jan Hugo, Geir Ove, Øystein, Tommy, Kenneth(?) og Bob Hoover. Og over oss hang Harald i helikopter, ivrig etter å plukke oss opp etter som vi havarerte ute i ørkenen :grin: . MP-serveren var i godlag og flyvningen gikk nesten uten lagg, utrolig gøy utnyttelse av FS, og mitt barnslige sinn frydet seg grenseløst . Kvelden startet med å hilse på publikum ( neida, dette er fra tutorials i mission :grin: ). Øystein fløy inn med et helt team for å skru på sin spesialbygde Spitfire. Harald hang som en sulten gribb over oss med sitt helikopter, alltid på utkikk etter lemlestede piloter h…
-
- 8 svar
- 1,2k visninger
-
-
Morning Mist at Telegraph Creek B.C. Bildet er tatt under innflygning til bane 01 på morgenflighten fra Juneau, AK. Flyplassen ligger til venstre i bildet. Telegraph Creek ligger lagt ute i "bushen" for å si det slik. Google gir deg resten av svarene.
-
- 6 svar
- 1,2k visninger
-